
BOP octombrie 2020 despre prezidențiale: Dacă Sandu și Dodon s-ar confrunta în turul II, diferența de voturi ar fi de doar 0.8% în favoarea actualului președinte
Dacă mâine ar avea loc alegeri prezidențiale, majoritatea respondenților care au participat la sondajul Barometrul Opiniei Publice din octombrie 2020 l-ar alege pe Igor Dodon drept șef al statului. Acesta ar acumula 23,2% din voturi. Lidera PAS, Maia Sandu, ar acumula 19,7% din sufragii. Cei doi sunt urmați de liderul Partidului Nostru, Renato Usatîi, cu 10,9%, Violeta Ivanov, candidata P. Șor, cu 4,8%, iar TOP-5 favoriți se încheie cu Octavian Țîcu de la PUN - cu 1,6%. Dacă Dodon și Sandu ar accede în turul II, între cei doi n-ar fi niciun procent diferență, arată sondajul. 32,2% ar vota pentru Dodon, pe când pentru Sandu ar vota 31,4%
・

Totuși, dacă ar fi să aleagă dintre Igor Dodon și Maia Sandu în turul 2, moldovenii l-ar alege pe Igor Dodon în 32.2% din cazuri, pe Sandu - în 31,4%, 18,1% nu știu să răspundă, iar 18,4% ar vota împotriva amândurora.
De asemenea, dacă în turul II ar ajunge Sandu și Usatîi, Sandu ar ieși câștigătoare, iar dacă Dodon și Usatîi - Dodon va câștiga.

Aproape 76% dintre cei întrebați sunt siguri sau foarte siguri că vor merge la alegerile prezidențiale.
Potrivit sondajului, majoritatea respondenților nu le pasă sexul viitorului președinte - 67% s-au pronunțat că „nu contează, important e să facă lucrurile corect”. Totuși, 27% consideră că președintele trebuie să fie bărbat, iar 5% - o femeie.
61,5% dintre cei întrebați susțin că președintele trebuie să aibă mai multe competențe. „E interesant asta, pentru că într-o republică parlamentară ca R. Moldova cred că președintele are poate prea multe competențe”, a opinat directorul Institutului de Politici Publice, Arcadie Barbăroșie.
De asemenea, 62% dintre participanții la sondaj consideră că președintele trebuie să publice informații despre veniturile sale.
Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1124 de persoane, intervievate în perioada 8-20 octombrie. Proiectul a fost finanțat de Fundația Soros Moldova, iar compania selectată pentru interviuri a fost CBS-AXA.