Partizanat până în ultima clipă. Patru posturi de televiziune au continuat să favorizeze anumiți candidați

Partizanat până în ultima clipă. Patru posturi de televiziune au continuat să favorizeze anumiți candidați
poză simbol

Patru posturi de televiziune din zece, monitorizate de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) în campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 1 noiembrie 2020, au continuat să favorizeze masiv anumiți candidați electorali în perioada 23 – 31 octombrie. Totodată, o parte din posturile menționate au schimbat perspectiva de abordare a candidaților, acordând majorității spațiu pentru a vorbi cel puțin în 1-2 știri despre prioritățile lor electorale. Acestea sunt câteva dintre principalele concluzii ale celui de-al cincilea raport de monitorizare, lansat de CJI marți, 3 noiembrie, scrie media-azi.md

Potrivit raportului, postul public de televiziune Moldova 1 a oferit acces în știri tuturor candidaților electorali care au organizat activități de campanie, tonalitatea reflectării acestora fiind în majoritatea cazurilor neutră, la fel ca și în cazul partidelor politice. Dintre concurenții electorali, Igor Dodon, candidat independent sprijinit de PSRM, a avut o apariție în context negativ, iar reprezentanții Guvernului au fost reflectați preponderent neutru și de două ori în lumină  pozitivă. Postul a tratat egal toți concurenții electorali care au apărut în știri de campanie, reflectând obiectivele lor electorale.

Primul în Moldova, NTV Moldova și Accent TV au utilizat de cele mai multe ori aceleași unghiuri de abordare, fiind evident tratamentul privilegiat al unor candidați electorali. Astfel, posturile au urmărit și au reflectat amplu activitățile de campanie ale lui Igor Dodon, care a fost favorizat masiv atât prin frecvența mare a aparițiilor/spațiul alocat intervențiilor directe, cât și prin tonalitatea pozitivă. De asemenea, posturile au difuzat în total 64 de materiale pozitive despre activitatea PSRM, cea a administrației publice centrale și locale, care au fost favorabile pentru Igor Dodon. Pe de altă parte, candidata PAS, Maia Sandu, a fost mai mult menționată, decât citată la aceste posturi, tonalitatea reflectării fiind negativă în 22 de cazuri.

Ceilalți concurenți au fost reflectați mai rar. De remarcat e că majoritatea  concurenților, cu excepția lui Renato Usatîi, candidatul PN, au apărut în cel puțin câte o știre despre platformele lor electorale la aceste posturi.

Prime TV a oferit acces egal tuturor candidaților electorali, aceștia fiind reflectați în mai multe știri privind obiectivele lor electorale, preponderent în lumină neutră. Partidele politice menționate/citate în materiale au fost prezentate neutru în majoritatea cazurilor, cu excepția PP Șor, care a avut și 5 apariții în lumină pozitivă.

Publika TV a informat despre promisiunile electorale ale majorității concurenților electorali, cu excepția lui Tudor Deliu, candidatul PLDM, ale cărui activități nu au fost reflectate. Majoritatea materialelor relevante au prezentat candidații electorali în lumină neutră, la fel ca pe reprezentanții partidelor politice și ai instituțiilor statului. 

Jurnal TV a tratat egal concurenții în știri, informând despre întâlnirile/promisiunile electorale ale tuturor, tonalitatea reflectării fiind în majoritatea cazurilor neutră. Igor Dodon a avut 4 apariții în lumină negativă, în special în emisiuni. Partidele politice au fost reflectate preponderent neutru, cu excepția Pro Moldova și PSRM, care au fost prezentate câte o dată și în lumină negativă.

Pro TV Chișinău a informat despre obiectivele electorale ale majorității candidaților, cu excepția lui Igor Dodon și a Violetei Ivanov, candidata PP Șor, știrile fiind realizate preponderent în baza declarațiilor din cadrul dezbaterilor electorale. Tonalitatea reflectării pentru majoritatea concurenților electorali a fost neutră, cu excepția lui Igor Dodon care a avut și 2 apariții în lumină negativă. Majoritatea partidelor vizate au fost reflectate neutru, la fel ca și instituțiile statului.

TV8 a reflectat campania electorală mai mult în emisiuni cu tangență electorală directă sau indirectă și dezbateri. Postul nu a informat în știri despre obiectivele electorale ale candidaților, cu excepția Maiei Sandu, candidata PAS, Dorin Chirtoacă, candidatul BE Unirea, și Octavian Țîcu, candidatul PUN, care au fost protagoniștii știrilor făcute în baza declarațiilor din cadrul dezbaterilor. Ceilalți candidați au fost prezentați în știri de alt gen decât cele de campanie. De cele mai multe ori, tonalitatea reflectării candidaților electorali a fost neutră. Igor Dodon a avut 2 apariții în lumină negativă în emisiuni. Partidele politice și instituțiile statului au fost reflectate neutru.

Televiziunea Centrală a oferit acces relativ egal în știri candidaților electorali. Igor Dodon a avut cele mai multe apariții/mențiuni, iar Violeta Ivanov – cel mai mare spațiu pentru citatele directe. Postul a informat despre activitățile de campanie ale majorității candidaților, cu excepția activităților lui Octavian Țîcu și ale lui Tudor Deliu. Majoritatea candidaților electorali au fost reflectați neutru, cu excepția Violetei Ivanov, care a fost reflectată pozitiv de 4 ori și neutru de 4 ori. Violeta Ivanov a fost favorizată și de aparițiile pozitive ale PP Șor – 12, tonalitatea reflectării celorlalte partide fiind neutră.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Raport CJI: Trei din zece posturi TV continuă să-l favorizeze pe Igor Dodon în campania electorală

Raport CJI: Trei din zece posturi TV continuă să-l favorizeze pe Igor Dodon în campania electorală

De ce Dodon este însoțit de presa care îl favorizează: „Cu cât mai puțin, cu atât mai bine” (VIDEO)

De ce Dodon este însoțit de presa care îl favorizează: „Cu cât mai puțin, cu atât mai bine” (VIDEO)

CA a refuzat să examineze raportul CJI privind activitatea în electorală a televiziunilor afiliate socialiștilor și P. Șor

CA a refuzat să examineze raportul CJI privind activitatea în electorală a televiziunilor afiliate socialiștilor și P. Șor

Advertoriale
Testarea pentru Covid-19 e mai accesibilă cu TESTRAPID.MD

Testarea pentru Covid-19 e mai accesibilă cu TESTRAPID.MD

Câștigătoarea tombolei IuteCredit s-a ales cu un premiu în valoare de 100 000 lei (VIDEO)

Câștigătoarea tombolei IuteCredit s-a ales cu un premiu în valoare de 100 000 lei (VIDEO)

Aveți nevoie de un credit? Acum puteți solicita un împrumut de până la 300.000 de lei fără gaj de la FinComBank

Aveți nevoie de un credit? Acum puteți solicita un împrumut de până la 300.000 de lei fără gaj de la FinComBank

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Vicepremierul Spînu: Există riscul de sistare a livrărilor de gaz, dacă nu se va face auditul datoriei „Moldovagaz”
  • 2
    Modificări în Protocolul Clinic Național pentru tratarea COVID-19: Carantină redusă de la 14 zile la 10 zile, noi criterii de revenire la muncă și mai multe remedii antivirale incluse
  • 3
    Meta, compania mamă a rețelei sociale Facebook, anunță că a construit cel mai rapid supercomputer din lume. Când va intra în funcțiune
  • 4
    „Cheile la bază” sau „Jos prețul la metan!”: Șoferii de taxi, divizați între protestele din fața Guvernului și rândurile la gazul „de aur” (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.