Portalul AGORA a reflectat echilibrat campania electorală. Sunt concluziile celui de-al șaselea raport de monitorizare, prezentat de Asociația Presei Independente, care cuprinde perioada 1-7 noiembrie. Experții au constatat, printre cele 12 publicații online monitorizate, trei portaluri care l-au promovat intens pe candidatul independent, susținut de PSRM, Igor Dodon, și care au denigrat-o pe candidata PAS, Maia Sandu.
„Avem instituții media, cel puțin trei, care sunt foarte părtinitoare și au o politică editorială similară, care l-au favorizat și l-au promovat clar pe Igor Dodon și au defavorizat-o clar și masiv pe Maia Sandu. Semnalăm o adevărată campanie de denigrare, atacare prin informații false, exprimări care îndeamnă la ură. Din punctul nostru, este o încălcare gravă a normelor democratice, pe lângă cele deontologice”, a declarat experta API Aneta Gonța cu referire la Actualitati.md, Aif.md și Kp.md.
Potrivit raportului, Noi.md, Vedomosti.md și Sputnik.md, „deși l-au favorizat pe Igor Dodon prin tonalitatea reflectării și i-au oferit o vizibilitate foarte mare, nu au fost atât de agresive în acest demers”.
Gagauzinfo.md a acordat o atenție destul de mică zilei alegerilor și campaniei electorale. Numărul materialelor a crescut simțitor față de perioada precedentă. Cele mai multe au fost publicate pe 1 noiembrie. „Este publicația care a asigurat cel mai bun echilibru de gen. Dar asta s-a datorat inclusiv faptul că acolo bașcana este femeie”, a menționat experta media.
În cazul Unimedia.info, un spațiu mai mare i-a fost acordat lui Igor Dodon, care a apărut de cele mai multe ori în context pozitiv.
Agora.md și Newsmaker.md au avut o politică editorială relativ echilibrată, materialele fiind nepărtinitoare, se spune în raport.
Pe portalul Realitatea.md, Igor Dodon a apărut de cele mai multe ori într-un context care mai degrabă l-a defavorizat.
Timpul.md a avut cele mai puține materiale electorale. Igor Dodon a fost prezentat mai des în contexte defavorizante, iar Maia Sandu a fost favorizată.
În total, în cele 12 portaluri monitorizate în perioada 1-7 noiembrie, Igor Dodon a apărut în context pozitiv în 324 de materiale și în context negativ – în 48 de cazuri. Iar Maia Sandu a fost mediatizată pozitiv în 38 de știri și negativ – în 262 de cazuri.
Vezi și aceste știri

Oferta AGORA de Black Friday. Reduceri la publicitatea dedicată acestei campanii de până la -60%

Presa online, în electorală: AGORA, cu cea mai echilibrată abordare între 12 portaluri monitorizate
