Potrivit ministrului, deși încă acum trei ani Guvernul elaborase o hotărâre care propunea excluderea numărului motorului ca element de identificare al vehiculului și atribuirea acestuia statut de piesă de schimb, în practică acest scop nu a fost atins în totalmente.
„Numărul motorului a fost exclus din certificatul de înmatriculare a vehiculelor, însă el continuă să fie înregistrat în baza de date a Agenției Servicii Publice. Există cazuri cînd inspectorii de circulație staționează unitățile de transport și le escortează la parcările speciale pe motiv că numărul motorului existent nu coincide cu cel din baza de date sau numărul nu este suficient de vizibil din cauza uzurii. Astfel, unii inspectori de circulație, avînd acces la baza de date a ASP, continuă să utilizeze numărul motorului ca element de identificare a vehiculului, ceea ce contravine normelor europene”, a mai spus oficialul.
Conform legislației în vigoare, în certificatul de înmatriculare se înscriu următoarele date referitoare la motorul vehiculului: capacitatea cilindrică, puterea netă maximă, tipul de combustibil sau sursa de putere. Totodată, conform prevederilorâ Parlamentului European identificarea vehiculului se efectuează prin verificarea plăcuțelor de înmatriculare și a numărului de șasiu sau numărului de serie al vehiculului
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.