INTERVIU | Victor Bostan, director general Purcari: „Pentru noi, fiecare consumator loial este deosebit, fie că este membrul Casei Regale din Maria Britanie, fie că este un om care preferă intimitatea personală”

INTERVIU | Victor Bostan, director general Purcari: „Pentru noi, fiecare consumator loial este deosebit, fie că este membrul Casei Regale din Maria Britanie, fie că este un om care preferă intimitatea personală”

Anul 2020 va rămâne în amintirile noastre ca un an de întorsătură, un an în care ne-am reîntors la simțurile noastre și la valori cu durată de viață mai lungă. Grupul Purcari a demonstat în timp că „Adevăratele valori nu se schimbă după vremuri!”, astfel că anul acesta, cu toate provocările și dificutățile create, a obținut premii prestigioase la concursurile internaționale, printre care premiul excepțional Best in Show la Decanter World Wine Awards 2020 pentru vinul Viorica de Purcari și 97 de puncte pentru Traminer de Purcari. Care este secretul unui vin bun, locuitorii căror țări mai savurează licoarea produsă de Purcari și cum a evoluat consumul de vin în pandemie aflăm din răspunsurile directorului general Purcari, Victor Bostan, intervievat de jurnalistul Vitalie Condrațchi, în cadrul rubricii cu interviuri „Afaceri cu față umană”.Amintim că invitații acestei serii de interviuri sunt membri ai Asociației Investitorilor Străini, care activează în Moldova deja de 17 ani și cuprinde cele mai mari companii din țară. În total, cei 20 de membri ai FIA au peste 22 de mii de angajați și investiții de peste 1,15 milarde de euro.

...

Publicitate

Purcari s-a dezvoltat prin creştere organică şi prin achiziţii, traversând cu succes situaţii dificile macroeconomice, repoziționându-se dinspre CSI către ECE. Grupul Purcari a demonstrat capacitatea de a păstra calitatea în timp ce ridică standardele, așa cum arată și numărul de medalii câștigate la concursurile internaționale de top.

Victor Bostan

Autor:

După ultimul embargou în Federația Rusă, s-a pus un accent mare pe promovarea culturii de consum a vinului îmbuteliat pe piața internă. Cât de mult a crescut consumul de vin de calitate în Moldova în ultimii ani?

La acest capitol încă mai avem multe de învățat, dar trebuie să recunoaștem că a crescut considerabil cultura consumului de vin de calitate. Prin varii evenimente, cum sunt degustările tematice, masterclass-uri, reușim să educăm publicul și să ne motivăm reciproc să fim mai buni. În mai 2019, am lansat la Chișinău Purcari Wine Shop & Bar, un nou proiect destinat consumului de vin în Republica Moldova, care are scopul de a educa, crește și promova cultura servirii vinurilor de calitate la un nou nivel. Spațiul este bine amenajat, dotat cu tot ceea ce este necesar pentru a savura vinuri bune.

Ce vinuri preferă moldovenii?

Spre plăcuta mea surprindere, tot mai mulți moldoveni optează pentru un vin sec, dar totuși trendul pentru vinurile demiseci, demidulci și cu conținut mare de alcool încă mai persistă. La fel cum oamenii sunt diferiți, și preferințele lor se deosebesc, iar misiunea noastră este să aducem bucurie în viața consumatorilor, oferindu-le vinuri de înaltă calitate, inspiraționale, etice și la un raport calitate-preț excelent.

Faptul că Regina Victoria a Marii Britanii prefera Negru de Purcari e adevărat? Ce alți fani deosebiți aveți?

Casa Regală din Maria Britanie păstrează sticlele din colecția Purcari în beciurile noastre. Câțiva ani în urmă, am devenit furnizorul oficial al Curții Regale din România. Sincer să fiu, pentru noi fiecare consumator loial este deosebit, fie că este o persoană publică cu merite recunoscute internațional, fie că este un om care preferă intimitatea personală.

Victor Bostan

Autor:

Consumatorul este cel mai important pentru noi. Le mulţumim consumatorilor că ne apreciază produsele noastre, iar noi facem tot posibilul ca să fim cât mai aproape de aşteptările lor. Suntem prezenţi şi pe social media, iar acest lucru ne ajută să ascultăm nevoile consumatorului şi să legăm o relaţie apropiată cu el.

Se spune că pe timp de pandemie moldovenii „s-au împrietenit” cu vinul. În ce măsură consumul acasă, în familie, a compensat închiderea HoReCa? Ce corectări în strategia de dezvoltare, de achiziții, de vânzări ați făcut?

Prietenia dintre moldoveni și vin a fost mereu una strânsă și asta nu s-a schimbat nici în pandemie. Pentru moldoveni vinul este mai mult decât o simplă băutură, este un motiv pentru discuţii de suflet, prietenie, într-un cuvânt socializare. Ceea ce ne lipsește cu adevărat acum este comunicarea personală pe care o aveam cu consumatorii noștri la varii evenimente.

Ce lecție ar trebui să extragem din pandemia de COVID-19?

Rigiditatea și zona de confort sunt critice, chiar distructive câteodată. Flexibilitatea și forma bună sunt necesare oriunde și oricând, adaptându-ne situației. La fel, implicarea în susținerea celor care au de suferit cel mai mult este imperativă, pentru că unindu-ne forțele, trecem mai ușor peste toate. Asta încă o dată dovedește că timpurile se schimbă iar adevăratele valori nu. Purcari rămâne Purcari.

Dle Bostan, vă mulțumim.

* Acest material se înscrie în seria de interviuri „Afaceri cu față umană” și a fost realizat de jurnalistul Vitalie Condrațchi, în cadrul proiectului Contributori AGORA.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal