O criză mai gravă decât cea economică a lovit lumea întreagă: Criza imigranților

O criză mai gravă decât cea economică a lovit lumea întreagă: Criza imigranților
Foto: www.linkabile.it


Dramele fără precedent petrecute în ultimele luni în Marea Mediterana atrag din ce in ce mai mult atenția asupra fenomenului de migrație ilegală din Orientul Mijlociu și Africa spre Europa.

Anul acesta, după drama petrecută la sfârșitul săptămânii trecute, numărul imigranților care au căzut victime traversării ilegale a Mediteranei a ajuns la 1700, potrivit business24.ro.

Împinși de la spate de teroarea conflictelor regionale derulate în țările de baștină, zeci de mii de imigranți încearcă an de an să își asigure o soartă mai bună pe târâm european.
Toate motivele și detaliile privind modul în care acești nefericiți își riscă viața în căutarea uneia mai bune sunt expuse pe larg într-un articol al revistei The Economist.

Ce implica traversarea Mediteranei
Imigranții care părăsesc zonele Africii de Nord pentru a se îndrepta spre Italia folosesc îndeosebi porturile libiene pentru a ajunge la destinația râvnită, deși există căi maritime directe și din Egipt, Maroc sau din Turcia către Grecia.

Un raport întocmit în 2013 de către Înaltul Comisariat pentru Refugiați din cadrul ONU arată că pentru a ajunge în Libia, refugiații din vestul Africii plătesc un preț cuprins între 200 și 1000 de dolari și intre 1000-6000 de dolari daca provin din țările cornului african.
În același timp, traversarea de pe coasta Libiei până pe țărmul Italiei, o călătorie de doar câteva sute de kilometri, le scoate din buzunare sume între 300 și 2000 de dolari.

Sunt două modalității în care imigranții sunt transportați peste Mediterană.
Fie așezați în bărci mari pneumatice și lăsați să plutească în voia sorții fără vreun ghid sau un conducător al ambarcațiunii, fie înghesuiți ca sardelele în șubredele nave de pescuit ale libienilor.

Nu întotdeauna călătoria este dusă până la capăt.
Odată ce aceste ambarcațiuni ies din apele teritoriale libiene, un semnal SOS este activat în speranța că vor fi ridicați de un vas maltez sau italian și duși pana în cel mai apropiat port european.

În cazul în care ambarcațiunea are echipaj, membrii acestuia se amestecă cu imigranții, trecând de cele mai multe ori neobservați.

Cine sunt cei dispuși să riște
Cei mai mulți imigranți au lăsat în spate un amestec de război civil, opresiune și sărăcie lucie.
Pentru aceștia, țara natală nu mai reprezintă o opțiune de luat în calcul, mai ales că majoritatea sunt tineri cu vârste până în 30 de ani.

Călătoria unui imigrant poate dura și peste un an, în condițiile în care acesta este nevoit să facă diverse opriri pe traseu și să muncească din greu pentru a plăti prețul pentru traversarea următoarelor rute din călătoria sa.

O estimare a guvernului italian arată că, la aceasta ora, în Libia sunt aproximativ 500.000 de imigranți care doresc să traverseze Mediterana.
Pentru aceștia nu exista nicio șansă să se întoarcă înapoi.

Flux mixt
De-a lungul anilor, componența fluxului de imigranți s-a modificat continuu.
O influență constantă o au cei din vestul Africii, din tarile Cornului Africii și, începând cu 2013, cei din Siria.

Anul trecut, conform datelor strânse de Înaltul Comisariat pentru Refugiați, 31% dintre imigranții ajunși în Europa erau sirieni și 18% proveneau din Eritreea.
Anul acesta, predominanți sunt imigranții din Gambia, Senegal și Somalia.

Traseele urmate de aceștia pentru a ajunge în Europa se întind din Sahara către Cornul Africii și Africa de vest și de-a lungul coastei mediteraneene.
Pentru populația care trăiește de-a lungul acestor căi de fugă, fenomenul migrației ilegale a devenit o sursă de venit.

Împinși către nord
În prima fază, refugiații intră în Europa fie prin Malta, fie acostând direct pe țărmul Italiei sau în mica insulă Lampedusa.
Alte trasee frecvent folosite sunt cele de la granițe dintre Turcia și UE, imigranții având opțiunea de a poposi în Bulgaria sau în Grecia în prima fază a noii lor vieți pe teritoriul european.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Top cele mai sigure orașe din lume în anul 2021

Top cele mai sigure orașe din lume în anul 2021

Cod Galben de înghețuri la sol: Ministerul Agriculturii informează despre metodele de prevenire a pagubelor provocate de răcirea vremii

Cod Galben de înghețuri la sol: Ministerul Agriculturii informează despre metodele de prevenire a pagubelor provocate de răcirea vremii

iData: În Republica Moldova se află peste 65 de mii de persoane fizice care dețin în posesie 77.394 de  arme

iData: În Republica Moldova se află peste 65 de mii de persoane fizice care dețin în posesie 77.394 de arme

Advertoriale
Ludmila Dimitrachi, antreprenoare: „Timp de 17 ani în afaceri, pentru prima oară am primit un credit atât de rapid”

Ludmila Dimitrachi, antreprenoare: „Timp de 17 ani în afaceri, pentru prima oară am primit un credit atât de rapid”

REF MOLDOVA 2021: Tendințele în construcții rezidențiale și potențialul clădirilor verzi în Moldova (VIDEO)

REF MOLDOVA 2021: Tendințele în construcții rezidențiale și potențialul clădirilor verzi în Moldova (VIDEO)

Marina, fata cu ochi albaștri care a îmblânzit mașinile de asamblat tricotaje la Hermina (FOTO)

Marina, fata cu ochi albaștri care a îmblânzit mașinile de asamblat tricotaje la Hermina (FOTO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Scandal într-un troleibuz din capitală: Un tânăr a fost dat afară după ce a refuzat să-și pună masca de protecție (VIDEO)
  • 2
    Atacatorul de la Universitatea din Perm, ucis de polițiști, după ce a opus rezistență
  • 3
    Ceban susține că ar fi urmărit: „Nu vă chinuiți să aflați unde sunt intrările în Primărie și în cabinet. Vă invit, welcome”
  • 4
    Fostul deputat PDM Vladimir Andronachi a fost pus sub învinuire în dosarul „furtului miliardului”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.