Amazon face această ofertă o dată pe an, însă doar angajaților care lucrează în depozitele companiei, acolo unde pachetele sunt ambalate și livrate. În primul an de la angajare, compania le ofera nemultumiților 2.000 de dolari, valoarea crescând de la an la an cu 1.000 de dolari până la atingerea pragului de 5.000 de dolari. Oferta are și un mesaj special: “Vă rugăm nu acceptați oferta noastră”.
Ideea este de „a încuraja angajații să se gândească pentru o clipă la ce își doresc cel mai mult să facă. Pe termen lung, un angajat nemulțumit de locul său de muncă nu este un element sănătos nici pentru el și nici pentru respectiva companie”, sustine Jeff Bezos, CEO-ul Amazon.
Potrivit unui purtător de cuvânt al Amazon, „un procent mic” din angajați acceptă aceasta oferta. Bezos sustine ca a preluat această idee de la retailerul de îmbrăcăminte și încălțăminte Zappos.com, pe care l-a achiziționat în 2009 pentru 850 mil. dolari.
Zappos este cunoscut pentru programul său de training intensiv, care durează o lună de zile. După doar o săptămână de la angajare, compania le face „oferta” noilor salariați, propunându-le să le plătească timpul deja lucrat la care se adaugă un bonus de 2.000 de dolari. În schimb, 97% dintre angajați refuză oferta, potrivit declarațiilor lui Tony Hsieh, CEO-ul Zappos.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.