*Acest material este sponsorizat

5 metode sănătoase pentru a gestiona stresul. Știai că alimentația este crucială?

5 metode sănătoase pentru a gestiona stresul. Știai că alimentația este crucială?
Herbalife Nutrition

Probabil cunoașteți pe cineva care trece printr-o situație stresantă. Poate vă confruntați chiar voi cu una acum și căutați metode de a-i face față și de a o gestiona. Stresul ne afectează pe toți; de fapt, este o reacție naturală a creierului și organismului nostru la solicitările sau factorii de stres la care suntem supuși. Este însă important să învățăm cum să gestionăm stresul pentru starea noastră de bine în general.

Adevărul este că stresul nu e doar ceva negativ. De fapt, face parte din instinctul nostru de supraviețuire evolutiv, o modalitate de a ne apăra împotriva unor pericole sau amenințări neașteptate. Reacția organismului nostru la stres ne ajută să fim mai vigilenți, mai atenți și mai motivați. Cheia este de a gestiona stresul eficient. Dacă nu este controlat, stresul cronic ne poate afecta mental și fizic.

Gestionați stresul printr-o alimentație sănătoasă

Sistemul nostru imunitar are nevoie de somn, sport și alimentație bună în proporții corespunzătoare. Din păcate, stresul pe termen lung poate duce la oboseală și ne afectează negativ starea de spirit, fiind dificil să facem alegeri în favoarea unui stil de viață sănătos.

Multe persoane au tendința să mănânce prea mult din cauza stresului, apelând la alimente rapide și confortabile, dar care adeseori sunt pline de grăsimi, sare și zahăr. Iar dacă abuzați de cafea sau consumați cafeină seara pentru a vă stimula starea de spirit sau nivelul de energie, acest lucru poate avea un efect nedorit, perturbându-vă somnul.

Atenția la ceea ce consumați, în special în situații stresante, vă poate ajuta să gestionați nivelurile de stres și să schimbați modul în care răspundeți la acesta.

Trucuri de urmat, pentru o alimentație sănătoasă:

Evitați gustările fără normă

Mâncarea de confort cu conținut caloric ridicat poate stimula eliberarea anumitor substanțe chimice în creier care ne fac să ne simțim răsplătiți, dar doar pe termen scurt. Acestea ne fac și să dorim să mâncăm în continuare și, într-un cerc vicios, consumul excesiv poate duce la creșterea în greutate, ceea ce sporește stresul psihologic. Dulciurile precum înghețata vă pot face să vă simțiți bine pe moment, dar întotdeauna urmează o cădere psihică.

Dacă simțiți nevoia de a consuma ceva, apelați la alimentele nutritive, cu coajă tare și crocantă, care pot ajuta la eliberarea stresului, punând la muncă mușchii încleștați ai maxilarului. Printre alternativele mai bune pentru gustări se numără migdalele, alunele sau morcovii.

Mâncați regulat și nu săriți peste mese

Când sunteți stresați, este ușor să amânați sau chiar să săriți peste mese. Drept urmare, starea de spirit și nivelurile de energie vor avea de suferit. Poate scădea glicemia, ceea ce crește nivelul de stres. Dacă vă pierdeți apetitul din cauza stresului, încercați să consumați des cantități mai mici de mâncare pe parcursul zilei.

De asemenea, momentul mesei trebuie să fie unul plăcut și separat de muncă sau alte surse de stres. Nu este indicat să mâncați la birou în timp ce lucrați sau să plătiți facturi în timpul cinei. Faceți-vă puțin timp să vă calmați și să vă relaxați în timp ce mâncați. În acest fel, veți consuma probabil mai puțin și vă veți bucura mai mult.

Gestionați stresul prin activități fizice

Indiferent dacă aveți chef sau nu, sportul este un bun relaxant. Când faceți sport, organismul eliberează endorfine care vă fac să vă simțiți bine în mod natural. Pentru anumite persoane, exercițiile mai simple, de intensitate redusă, precum yoga, Pilates sau o plimbare relaxantă în parc, sunt cel mai bun remediu împotriva stresului. Altele preferă exercițiile de intensitate ridicată, cum ar fi alergarea de viteză sau de rezistență.

Indiferent de tipul de exerciții care vă fac să vă simțiți bine și împliniți, sunt șanse mari să le puteți încerca acasă.

Nu uitați de somn

Când nu dormim suficient, organismul nostru eliberează mai mult cortizon decât de obicei. Cortizonul este un hormon al stresului, care, în exces, duce la oboseală și epuizare. Somnul ne ajută organismul să se refacă, revigorându-ne celulele. Este vital pentru întreg organismul, iar o odihnă adecvată pe timpul nopții poate ajuta la eliminarea stresului psihologic.

Împreună, alimentația, sportul și somnul promovează o mai bună stare de sănătate și, deși nu vor elimina situațiile stresante, ne pot ajuta să gestionăm mai bine nivelurile de stres și să ne îmbunătățim starea de bine în general.

Autor: David Heber, M.D., PhD, FACP, FASN – Președinte, Institutul Herbalife Nutrition 

P.

Vezi și aceste știri
Psihologa Daniela Popa, despre cum gestionăm stresul în pandemie: Unii oameni au ieșit din criză mai puternici, alții s-au inhibat. Iată ce recomandă

Psihologa Daniela Popa, despre cum gestionăm stresul în pandemie: Unii oameni au ieșit din criză mai puternici, alții s-au inhibat. Iată ce recomandă

Consecințele pandemiei: 38,7% din familii au avut stare de depresie, stres și anxietate

Consecințele pandemiei: 38,7% din familii au avut stare de depresie, stres și anxietate

Videoconferințele, o sursă semnificativă de oboseală și stres în timpul pandemiei. A apărut și termenul „Zoom fatigue”

Videoconferințele, o sursă semnificativă de oboseală și stres în timpul pandemiei. A apărut și termenul „Zoom fatigue”

„Calmează-te, nimeni nu se uită în program”. În prag de alegeri, un spot îndeamnă cetățenii să „streseze candidații” (VIDEO)

„Calmează-te, nimeni nu se uită în program”. În prag de alegeri, un spot îndeamnă cetățenii să „streseze candidații” (VIDEO)

„Ciudat de satisfăcător”: Milioane de oameni scapă de stres cu ajutorul acestor videoclipuri. Știinţa din spatele fenomenului global

„Ciudat de satisfăcător”: Milioane de oameni scapă de stres cu ajutorul acestor videoclipuri. Știinţa din spatele fenomenului global

Din cauza stresului, o femeie din China nu mai poate auzi bărbații vorbind. Boala rară de care suferă

Din cauza stresului, o femeie din China nu mai poate auzi bărbații vorbind. Boala rară de care suferă

Advertoriale
Copiii știu mai bine: Pericolele nevăzute (VIDEO)

Copiii știu mai bine: Pericolele nevăzute (VIDEO)

Câștigă o casă de vis, două automobile și 150 de super premii de la Carpet Outlet

Câștigă o casă de vis, două automobile și 150 de super premii de la Carpet Outlet

Pregătește-te de vară și reabilitează-ți  organismul cu trio-ul de detoxifiere biologic

Pregătește-te de vară și reabilitează-ți organismul cu trio-ul de detoxifiere biologic

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Pericolele nevăzute (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Pericolele nevăzute (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Tatiana Miron, tânăra care a decis să revină din Spania pentru a dezvolta satele din Moldova (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Liderii lumii - sub lupă (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Uleiul, mai ieftin cu circa 15 lei! Prețurile afișate în magazine, după valul de scumpiri (FOTO)
  • 2
    Cea de-a treia licitație pentru chioșcurile din capitală aduce în bugetul municipal 11 mil de lei. Cel mai scump loc a ajuns la 1,12 mil de lei
  • 3
    Ministerul Afacerilor Externe din România califică drept „nefondată și motivată politic” decizia CMC prin care a respins solicitarea Radio Chișinău
  • 4
    Rusia a testat o rachetă hipersonică Zircon pe o distanță de 1.000 de kilometri (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.