Bannerele de Black Friday cu „zilele alea” ar urma să fie scoase. Compania: „Pe viitor vom fi mai atenți la elaborare campaniilor publicitare”

Bannerele de Black Friday cu „zilele alea” ar urma să fie scoase. Compania: „Pe viitor vom fi mai atenți la elaborare campaniilor publicitare”

Compania Darwin vine cu o reacție după ce în campania publicitară dedicată zilelor de Black Friday au folosit panouri publicitare și content video în care fac analogie cu „acele zile” din viața femeilor. Întrebați de AGORA dacă consideră bannerele sexiste și dacă intenționează să retragă publicitatea, reprezentanții companiei au dat asigurări că deja sunt întreprinse acțiuni în acest sens. „Scopul nostru a fost de a promova într-un mod mai deosebit reducerile și nicidecum de a ofensa femeile”, notează reprezentanții  Darwin. 

Compania face referire la Legea cu privire la publicitate prin care „se consideră sexistă publicitatea care prezintă femeia sau bărbatul drept obiect sexual, în situații umilitoare sau degradante, violențe și care ofensează demnitatea umană. Sau publicitatea care promovează stereotipuri sexiste în scop discriminatoriu, cu menținerea percepției tradiționale asupra femeii drept o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, avînd o poziție socială inferioară”.

În viziunea companiei Darwin, publicitate promovată de ei nu întrunește nici unul din cele două criterii. „Deoarece în imagini nu e reprezentat chipul unei femei”, se arată în răspunsul pentru AGORA. 

Mai mult, Darwin dă asigurări că bannerele vor fi scoase. „În primul rand, nu ne ascundem și suntem deschiși pentru a da explicații și a primi orice critica constructiva. În al doilea rand, deja am pornit acțiunile de eliminare bannerelor care conțin publicate, ce a afectat utilizatorii din rețelele de socializare. 

Scopul nostru a fost de a promova într-un mod mai deosebit reducerile de Black Friday. Și nicidecum nu de a ofensa femeile. Va rugăm să acceptați scuzele pentru publicitate deranjanta. Și pe viitor vom fi mai atenți la elaborare campaniilor publicitare”, notează compania.

Menționăm că deși pe străzile din capitală au apărut panouri cu scuze publice adresate femeilor, publicitatea încă circulă în mediul online.

Amintim că o campanie publicitară a companiei Darwin, dedicată zilelor de Black Friday, a stârnit un val imens de comentarii și nemulțumiri pe rețelele sociale. Asta după ce aceștia au plasat panouri publicitare și content video care transmit mesaje defăimătoare în adresa femeii. 

Vezi detalii despre caz aici:Discriminare sau publicitate de Black Friday? Ce reacții au stârnit „zilele alea” și cum comentează specialiștii ideea de marketing (VIDEO)

Mai exact, în zilele reducerilor, compania îndeamnă oamenii să vină la cumpărături printr-un mesaj mai puțin obișnui: „Vin zilele „alea”. Reduceri până la 50%”. Pe panoul publicitar dedicat campaniei poate fi observată o siluetă feminină cu un mouse în locul zonei intime. 

Cu privire la acest subiect, membra Platformei Egalitate de Gen, Alina Andronache, susține că astfel de mesaje denigrează femeia și „o pune într-o situație umilitoare”. 

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Discriminare sau publicitate de Black Friday? Ce reacții au stârnit „zilele alea” și cum comentează specialiștii ideea de marketing (VIDEO)

Discriminare sau publicitate de Black Friday? Ce reacții au stârnit „zilele alea” și cum comentează specialiștii ideea de marketing (VIDEO)

Comitetul ONU, despre o victimă a violenței în familie: „Republica Moldova a încălcat obligațiile sale de a o proteja de la discriminare”

Comitetul ONU, despre o victimă a violenței în familie: „Republica Moldova a încălcat obligațiile sale de a o proteja de la discriminare”

A fugit de acasă după ce medicul a indicat în certificatul pentru tabără că e HIV+. Experți: E o discriminare

A fugit de acasă după ce medicul a indicat în certificatul pentru tabără că e HIV+. Experți: E o discriminare

Advertoriale
 Cel mai bun angajator: Compania JTI Moldova a primit titlu de „Cel mai Bun Angajator” timp 9 ani consecutiv (VIDEO)

Cel mai bun angajator: Compania JTI Moldova a primit titlu de „Cel mai Bun Angajator” timp 9 ani consecutiv (VIDEO)

 3,5 tone de produse alimentare au ajuns de sărbători la peste 400 de persoane cu ajutorul campaniei „Să fii Moș Crăciun e Simplu” (VIDEO)

3,5 tone de produse alimentare au ajuns de sărbători la peste 400 de persoane cu ajutorul campaniei „Să fii Moș Crăciun e Simplu” (VIDEO)

Dobândă preferențială la credite, dacă primiți salariul pe cardul FinComBank

Dobândă preferențială la credite, dacă primiți salariul pe cardul FinComBank

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Kremlinul consideră că problema suspendării livrărilor de gaze către Moldova este una „strict comercială”
  • 2
    Stare de urgență pentru amânarea achitării TVA și plata anticipată a compensațiilor. Soluțiile Guvernului pentru criza energetică
  • 3
    Vor reveni școlile la regimul online? Gavrilița: Gradul de alertă nu este suficient în lumina acestei contagiozități
  • 4
    Construcția autostrăzii Ungheni-Chișinău-Odessa - în ceață. Guvernul Filip a ratat finanțarea, iar Cabinetul Gavrilița împrumută bani
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.