Compania Darwin vine cu o reacție după ce în campania publicitară dedicată zilelor de Black Friday au folosit panouri publicitare și content video în care fac analogie cu „acele zile” din viața femeilor. Întrebați de AGORA dacă consideră bannerele sexiste și dacă intenționează să retragă publicitatea, reprezentanții companiei au dat asigurări că deja sunt întreprinse acțiuni în acest sens. „Scopul nostru a fost de a promova într-un mod mai deosebit reducerile și nicidecum de a ofensa femeile”, notează reprezentanții Darwin.
Compania face referire la Legea cu privire la publicitate prin care „se consideră sexistă publicitatea care prezintă femeia sau bărbatul drept obiect sexual, în situații umilitoare sau degradante, violențe și care ofensează demnitatea umană. Sau publicitatea care promovează stereotipuri sexiste în scop discriminatoriu, cu menținerea percepției tradiționale asupra femeii drept o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, avînd o poziție socială inferioară”.
În viziunea companiei Darwin, publicitate promovată de ei nu întrunește nici unul din cele două criterii. „Deoarece în imagini nu e reprezentat chipul unei femei”, se arată în răspunsul pentru AGORA.
Mai mult, Darwin dă asigurări că bannerele vor fi scoase. „În primul rand, nu ne ascundem și suntem deschiși pentru a da explicații și a primi orice critica constructiva. În al doilea rand, deja am pornit acțiunile de eliminare bannerelor care conțin publicate, ce a afectat utilizatorii din rețelele de socializare.
Scopul nostru a fost de a promova într-un mod mai deosebit reducerile de Black Friday. Și nicidecum nu de a ofensa femeile. Va rugăm să acceptați scuzele pentru publicitate deranjanta. Și pe viitor vom fi mai atenți la elaborare campaniilor publicitare”, notează compania.
Menționăm că deși pe străzile din capitală au apărut panouri cu scuze publice adresate femeilor, publicitatea încă circulă în mediul online.
Amintim că o campanie publicitară a companiei Darwin, dedicată zilelor de Black Friday, a stârnit un val imens de comentarii și nemulțumiri pe rețelele sociale. Asta după ce aceștia au plasat panouri publicitare și content video care transmit mesaje defăimătoare în adresa femeii.
Vezi detalii despre caz aici:Discriminare sau publicitate de Black Friday? Ce reacții au stârnit „zilele alea” și cum comentează specialiștii ideea de marketing (VIDEO)
Mai exact, în zilele reducerilor, compania îndeamnă oamenii să vină la cumpărături printr-un mesaj mai puțin obișnui: „Vin zilele „alea”. Reduceri până la 50%”. Pe panoul publicitar dedicat campaniei poate fi observată o siluetă feminină cu un mouse în locul zonei intime.
Cu privire la acest subiect, membra Platformei Egalitate de Gen, Alina Andronache, susține că astfel de mesaje denigrează femeia și „o pune într-o situație umilitoare”.
Vezi și aceste știri

Discriminare sau publicitate de Black Friday? Ce reacții au stârnit „zilele alea” și cum comentează specialiștii ideea de marketing (VIDEO)

Comitetul ONU, despre o victimă a violenței în familie: „Republica Moldova a încălcat obligațiile sale de a o proteja de la discriminare”

A fugit de acasă după ce medicul a indicat în certificatul pentru tabără că e HIV+. Experți: E o discriminare
Advertoriale

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Scopul și valorile reînnoite ale maib prezentate întregii echipe
