Ajutor 4x4: Mai mulți șoferi de mașini off-road au creat o Asociație de voluntari și își ajută colegii din trafic, aflați la ananghie (GALERIE FOTO)

Ajutor 4x4: Mai mulți șoferi de mașini off-road au creat o Asociație de voluntari și își ajută colegii din trafic, aflați la ananghie (GALERIE FOTO)

Călătorului îi șade bine cu drumul, spune o vorbă din popor. Totuși, de multe ori drumurile lungi pot ascunde pericole și situații absolut neprevăzute. Nu puține sunt cazurile când mașina se strică pe un traseu mai puțin popular, când un cauciuc cedează sau când rezerva de combustibil indică valori negative. În zilele cu ploaie și ninsoare probabilitatea că automobilul va face o pană sau va rămâne blocat pe undeva este și mai mare. În asemenea momente șoferii aflați la ananghie mizează pe empatia celorlalți colegi din trafic. Din păcate, însă, frica, indiferența sau graba îi determină pe oameni să treacă pe alături fără a opri pentru a acorda o mână de ajutor. Observând aceste situații suficient de frecvente, un grup de automobiliști din Moldova au decis să înceapă schimbarea mentalității chiar de la ei. Așa a apărut „Asociația Voluntarilor 4x4”, altfel spus un centru de ajutor necondiționat oferit de o mână de oameni care conduc mașini de teren.

„Asociația Voluntarilor 4x4 este serviciu public, comunitar, gratuit, orientate spre salvarea, recuperarea și intervenția în situații de urgență. Ideea de a crea o asemenea structură a venit acum șase ani, când am înțeles că majoritatea posesorilor de mașini 4x4 sunt săritori la nevoie. Astfel, am decis să-i adunăm pe toți într-o comunitate  în care sa fie mai ușor coordonate toate cererile de ajutor”, explică pentru AGORA Oleg Vărzari, fondatorul Asociației.

 

Chiar și așa, deși 80% dintre membrii comunității sunt posesori de mașini 4x4, ușile acesteia sunt deschise pentru orice șofer dispus să ofere ajutor necondiționat și neremunerat pentru alți participanți la trafic

„Suntem solicitați zilnic, pot fi și zece intervenții pe zi atunci când plouă. Când le acordăm ajutor, oamenii sunt șocați, nu sunt obișnuiți să fie ajutați de cineva necunoscut care nu le cere bani pentru asta”, spune Oleg Vărzari.

Deși șoferii de mașini de teren acordă ajutor colegilor din trafic de mai bine de șase ani, Asociația propriu zisă a fost creată oficial acum două luni. Fondatorul acesteia susține că numărul celor care doresc să pună umărul pentru a face fapte bune este în continuă creștere:

„De când am fondat comunitatea, acum două luni, avem peste 40 de cazuri de ajutor acordat, permanent avem noi doritori de a adera. Pentru viitor ne propunem să reușim să remunărăm măcar puțin băieții care se implică, ca să-și poată acoperi măcar o parte dintre cheltuielile pe care le au”. 

Oleg Vărzari spune că fiecare caz în care intervine el sau colegii săi este memorabil. Totuși, recunoaște că nu va uita niciodată iarna anului 2017, când sudul țării a fost, practic, blocat în nămeți:

„Noi, din plăcerea de a merge prin zăpadă am mers să explorăm sudul țării. Drumul era blocat de poliție, noi am omis echipajele mergând prin niște sate. După vreo 20 de minute am văzut un Renault Megan blocat în zăpadă, iar în mașină soțul și soția care așteptau deja de câte ore să-I găsească cineva. Aveau puțină motorină și nicio șansă de a ieși de acolo. După ei s-au pornit în ajutor doi oameni cu lopețile, cu intenția de a-i ajuta să iasă din nămeți, dar s-au rătăcit. Așa că după ce am ajutat soții din mașină, am pornit în căutarea celorlalte persoane. Ei au fost opriți de poliție, au lăsat mașinile și au pornit pe jos. I-am găsit și i-am dus la cald. Afară era -18 grade, zăpadă foarte mare”.

Vărzari spune că deși cheltuielile pe care le suportă un conducător de automobil 4x4 care merge la o intervenție sunt destul de mari, având în vedere consumul semnificativ de combustibil, dar și echipamentele necesare pentru intervenția în situațiile de risc, motivația celor care se implică nu este de natură financiară.

„O mașină 4x4 nu consumă puțin. Orice intervenție presupune mai mulți kilometri, cheltuieli de combustibil, dar și accesorii care permit ajutarea celor aflați în situație de risc. Ne propunem să atragem sponsori care să ne ajute să compensăm cheltuielile pentru combustibil și a echipamentelor. Deocamdată totul se face pe cont propriu. Plata noastră este recunoștința oamenilor”, susține fondatorul Asociației.

 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Misterul unei nebuloase care înconjoară o stea muribundă, rezolvat cu ajutorul telescopului James Webb

Misterul unei nebuloase care înconjoară o stea muribundă, rezolvat cu ajutorul telescopului James Webb

Investiții străine directe din UE în R.Moldova reprezintă 85%, pe când cele din CSI -1% (INFOGRAFIC)

Investiții străine directe din UE în R.Moldova reprezintă 85%, pe când cele din CSI -1% (INFOGRAFIC)

Banca Centrală Europeană, aviz negativ pentru mecanismul de plafonare a prețului la gaze: Ar putea periclita stabilitatea financiară

Banca Centrală Europeană, aviz negativ pentru mecanismul de plafonare a prețului la gaze: Ar putea periclita stabilitatea financiară

Advertoriale
Victoriabank lansează un nou card de shopping. STAR Card Platinum - Exclusiv și Privilegiat

Victoriabank lansează un nou card de shopping. STAR Card Platinum - Exclusiv și Privilegiat

Fii Moș Crăciun pentru copiii defavorizați! Ia scrisoarea, cumpără, donează și fă un copil fericit!

Fii Moș Crăciun pentru copiii defavorizați! Ia scrisoarea, cumpără, donează și fă un copil fericit!

De ce să alegi transportul cu autocarul în detrimentul transportului cu avionul

De ce să alegi transportul cu autocarul în detrimentul transportului cu avionul

EMISIUNI
  • Prepare for Future | Adam Sigel, Viitorul industriei de gaming și al storytelling-ului
    Prepare for Future | Adam Sigel, Viitorul industriei de gaming și al storytelling-ului
  • DESCIFRAT| Strategia Securității Alimentare 2023-2030: Ce capacitate are R. Moldova să-și acopere necesarul de produse de bază, ce importăm și cum ne afectează crizele (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII| Pictor: „Artistul poate și trebuie să nu fie flămând și sărac” (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII | Activist civic: „Există stereotipurile că tot ce fac oamenii din ONG-uri, fac doar pentru bani. Acei oameni nu sunt activiști civici” (VIDEO)
  • Prepare for Future #11, Marcela Lefter - Viitorul energetic al Moldovei și al întregii planete
Cele mai populare
  • 1
    Prima declarație a oficialilor din Austria, după ce s-au opus intrării României în Schengen
  • 2
    Centrul unei localități din Ceadîr Lunga, plin de explozivi. Geniștii au depistat peste 155 de obiecte de artilerie (VIDEO)
  • 3
    Ministerul de Externe al Rusiei critică noul Cod Electoral adoptat și afirmă că noile modificări vizează direct „interesele vorbitorilor de limbă rusă”
  • 4
    Noi sancțiuni pentru Șor și Plahotniuc. Marea Britanie anunță lista de interdicții
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.