Premieră: O echipă de moldoveni a creat primul vehicul off-road 4x4, sută la sută electric (FOTO)

Premieră: O echipă de moldoveni a creat primul vehicul off-road 4x4, sută la sută electric (FOTO)
FOTO: Igor Belostecinic/Facebook

Cu o denumire sugestivă și caracteristici de nemaivăzut pe piața locală. În Republica Moldova a fost creat primul off-roader în totalitate electric, cu tracțiune 4x4, numit „Hi-Duk” (n.r. - haiduc). Mașina a fost construită de o echipă de moldoveni care și-au făcut studiile la Universitatea Tehnică din Moldova și au continuat să se perfecționeze în SUA și Marea Britanie. 

Echipa pentru dezvoltarea acestui proiect e formată din Oleg Sargu, născut la Străşeni şi absolvent al Georgia Institute of Technology din SUA, şi Maxim Conoplin, absolvent al Coventry University din Marea Britanie, scrie Piața Auto. Oleg a lucrat 12 ani în SUA în domeniul marinei mecanice şi logisticii, iar Maxim a lucrat în echipa fostului designer-şef Volvo Cars, Steve Harper, care îşi crease o companie proprie în Marea Britanie.

FOTO: Igor Belostecinic/Facebook

Sursa scrie că Hi-Duk nu e un SUV civil, cu care să călătoreşti cu familia la drum lung, ci un offroader creat pentru munci grele. Vehiculul are gardă la sol de 23 cm şi e echipat cu roţi de offroad. Dimensiunea anvelopelor e de 205/75 R 15, iar lungimea totală a lui Hi-Duk e de 3.32 metri, cu un ampatament de 2.42 metri.

FOTO: Igor Belostecinic/Facebook
FOTO: Igor Belostecinic/Facebook

Mașina are tracţiune integrală, având două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care pune în mişcare acea puncte, motoarele fiind dirijate centralizat de către un controller. Acesta are grijă ca ambele punţi să fie motrice întotdeauna, într-un raport de 50:50.

Ambele motoare au putere nominală de câte 15 kW, ceea ce înseamnă că în mod normal HiDuk livrează un total de 41 CP. Motoarele, însă, au regim de peak power pe perioadă mai scurtă, când pot livra putere dublă, astfel încât, la un kickdown sau la o pornire de pe loc pe dealurile unei podgorii de vin, de exemplu, Hi-Duk are capacitatea de a livra până la 82 CP.

FOTO: Igor Belostecinic/Facebook

Hi-Duk dezvoltă o viteză maximă de cca 40 km/h. Dar mult mai importantă e sarcina utilă pe care o poate lua la bord, adică greutatea pe care o poate transporta în bena sa: 600 kg. Sarcina efectivă utilă ar fi mult mai mare, pentru că totul e construit cu grad mare de rezervă, dar 600 kg ar fi perfect suficienţi pentru cele mai dificile munci, pentru care e conceput Hi-Duk-ul moldovenesc.

Preţul final ar depinde de volumul de producţie. Inițial, mașina ar costa 25.000 euro, însă dacă ar exista siguranţa unor comenzi mai mari sau a unor investiţii, atunci preţul per unitate ar scădea semnificativ, până la 12.000-15.000 de euro.

Vezi și: Ajutor 4x4: Mai mulți șoferi de mașini off-road au creat o Asociație de voluntari și își ajută colegii din trafic, aflați la ananghie (GALERIE FOTO)

Citiți mai multe pe piataauto.md.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
„Au fost momente tensionate, însă doar acasă am avut anxietate, frică și panică”. Povestea din spatele unei misiuni de pacificare, trăită de locotenenta-colonelă Iulia Batista (FOTO)

„Au fost momente tensionate, însă doar acasă am avut anxietate, frică și panică”. Povestea din spatele unei misiuni de pacificare, trăită de locotenenta-colonelă Iulia Batista (FOTO)

Cele 40 de milioane de euro oferiți de Germania au ajuns pe conturile Ministerului Finanțelor. Banii, destinați pentru achitarea compensațiilor

Cele 40 de milioane de euro oferiți de Germania au ajuns pe conturile Ministerului Finanțelor. Banii, destinați pentru achitarea compensațiilor

Jiang Zemin, liderul care a ghidat China pe piața globală, a murit la 96 de ani

Jiang Zemin, liderul care a ghidat China pe piața globală, a murit la 96 de ani

Advertoriale
Cum să evaluezi gândirea și competențele candidaților în cadrul interviului de angajare

Cum să evaluezi gândirea și competențele candidaților în cadrul interviului de angajare

Fundația Orange ajută familiile vulnerabile din țară, în depășirea crizei energetice

Fundația Orange ajută familiile vulnerabile din țară, în depășirea crizei energetice

NEWTON HOUSE Grădina Botanică lansează a treia tranșă pentru vânzarea apartamentelor  (VIDEO)

NEWTON HOUSE Grădina Botanică lansează a treia tranșă pentru vânzarea apartamentelor (VIDEO)

EMISIUNI
  • PROFESIONIȘTII | Activist civic: „Există stereotipurile că tot ce fac oamenii din ONG-uri, fac doar pentru bani. Acei oameni nu sunt activiști civici” (VIDEO)
    PROFESIONIȘTII | Activist civic: „Există stereotipurile că tot ce fac oamenii din ONG-uri, fac doar pentru bani. Acei oameni nu sunt activiști civici” (VIDEO)
  • Prepare for Future #11, Marcela Lefter - Viitorul energetic al Moldovei și al întregii planete
  • Moldova, I am back! | Alina Perju, tânăra care a revenit din Franța pentru a îmbunătăți viața sătenilor din sudul țării
  • Prepare for Future #10. Svetlana Dimitrioglo și Cătălina Bacalâm, despre digitalizarea globală a industriei fashion
  • DESCIFRAT| Interesele din spatele spargerilor de Telegram și securitatea cibernetică în era tehnologiilor informaționale (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    De mâine, cetățenii vor fi informați despre gradul de vulnerabilitate, spune ministrul Spatari
  • 2
    Ultima oră! Tarifele la energia electrică s-au majorat. Cât vor achita consumatorii Premier Energy și FEE Nord
  • 3
    Limba română este pe locul trei printre cele mai vorbite limbi în Anglia și Țara Galilor
  • 4
    Chișinăul se întâlnește la masa de discuții cu Tiraspolul: Criza energetică și libera circulație, principalele subiecte
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.