*Acest material este sponsorizat

INTERVIU | Vrei să-ți dezvolți afacerea în 2021? De ce trebuie să ai obligatoriu un plan de marketing

INTERVIU | Vrei să-ți dezvolți afacerea în 2021? De ce trebuie să ai obligatoriu un plan de marketing
Talmazan School


Planul de marketing este un instrument esențial pentru orice întreprindere. Este ca o foaie de parcurs în dezvoltarea companiei de-a lungul unui an. Iar elaborarea unui plan de marketing este una dintre sarcinile cheie ale tuturor managerilor.

Pentru a da răspuns despre importanța unui plan de marketing, am solicitat părerea specialiștilor în domeniu. În acest context, Dumitru Talmazan - expert cu certificare Facebook Digital Marketing Associate, certificare MBA Executive, antreprenor digital, speaker internațional și expert în Digital Comunicare - ne aduce o claritate asupra necesității elaborării unui plan de marketing bine pus la punct.

Cu siguranță, s-ar putea argumenta că dezvoltarea unui plan de marketing, în general, nu salvează întotdeauna afacerea. Și cu toate acestea, prezența lui crește semnificativ șansele de succes.

Un plan de marketing reușește să acopere câteva domenii principale:

  • creșterea gradului de conștientizare a mărcii;
  • generarea de clienți potențiali;
  • păstrarea și captarea atenției clienților și/sau potențialilor clienți;
  • valoarea clienților;
  • loialitatea clienților față de marcă”.

Care este structura unui plan de marketing?

Dumitru Talmazan susține că planul de marketing al unei companii este un fel de raport de marketing pentru un an, un trimestru sau chiar o lună. Iar elaborarea lui este neapărat asociată cu realizarea obiectivelor de afaceri ale întreprinderii. 

Structura planului de marketing trebuie să includă o descriere a companiei. Nu este doar un nume și o siglă, ci și o reflectare a punctelor tari și a punctelor slabe, a posibilelor amenințări și beneficii pentru afacere. De asemenea, un plan poate include informații despre companie, realizări, planuri de viitor.

Un plan de marketing trebuie să răspundă clar la următoarele întrebări: 

  • Care sunt obiectivele și cum să înțelegem că au fost atinse?
  • Cine este cumpărătorul?
  • Ce rezultate trebuie obținute?
  • Cine sunt concurenții și ce fac ei în legătură cu acest domeniu?
  • Care sunt riscurile, provocările și punctele forte?

După cum am menționat și mai sus, un plan de marketing poate fi de diferite dimensiuni, în funcție de obiectivele propuse, sfera afacerii și mărimea gamei de produse. De exemplu, sunt companii pentru care este relevantă dezvoltarea generală a unui plan de marketing, care implică toate canalele de publicitate. Și sunt companii care au nevoie doar de un plan de marketing de o lună, focusat pe SEO, promovare Instagram sau Google Ads”, explică specialistul.

În orice caz, trebuie să se urmeze următoarele etape de dezvoltare a companiei:

  • O descriere a misiunii, obiectivelor, poziției companiei pe piață, a concurenților;
  • Definiția indicatorilor cheie de performanță care trebuie monitorizați;
  • Crearea unui portret al publicului țintă și al avatarurilor clienților;
  • Definirea unei strategii de acțiune;
  • Desemnarea termenelor;
  • O listă a riscurilor și problemelor posibile;
  • O indicație a responsabilului și a participanților.

Mai multe voi discuta și în cadrul unui webinar, pe 8 decembrie. Accesul este absolut gratuit și vă aștept cu mare drag. Vă puteți înregistra AICI”, menționează Dumitru Talmazan.

Cum atingem aceste scopuri? 

Cu ajutorul strategiei de marketing, evident! Strategia de marketing stabilește cu exactitate canalele utilizate, tipul de comunicare, brandul, bugetul, etc. Din strategie se stabilesc tacticele, adică acțiunile concrete ce trebuiesc întreprinse pentru fiecare strategie în parte, cum ar fi scenariile pentru producția video, temele pentru postări pe blog sau platformele de socializare”, spune expertul.

Cu ce schimbări vine anul 2021?

„Activitatea noastră de bază ne permite să analizăm zilnic zeci de companii, beneficiare ale instruirilor noastre în cadrul Talmazan School  și beneficiari ai serviciilor de publicitate în cadrul ASAP. Observăm o creștere semnificativă a bugetelor și a costurilor pentru publicitate în Republica Moldova, de la circa 100 de euro, la 200-300 de euro. Astăzi, este cu mult mai greu să te faci văzut cu un buget limitat. Piața muncii necesită tot mai mulți specialiști în domeniul targetare, copywriting, video producție, etc. Desigur că avem schimbări și în digital, Tik Tok ia amploare în lumea rețelelor sociale, iar unele dintre platformele de socializare trec spre vânzarea direct în platformă, fapt demonstrat de Facebook și Instagram prin introducerea secțiunii de Shopping”, a menționat antreprenorul digital.

Pandemia a demonstrat faptul că lucrurile nu mai pot fi efectuate intuitiv, de aceea ai nevoie de un plan de marketing bine gândit și structurat, a precizat expertul pe final.

P.

Vezi și aceste știri
Ce-am învățat la Facebook START. O recenzie a cursului de la Talmazan School: „Noi lucrăm în Facebook cu ochii închiși, uneori” (VIDEO)

Ce-am învățat la Facebook START. O recenzie a cursului de la Talmazan School: „Noi lucrăm în Facebook cu ochii închiși, uneori” (VIDEO)

Tendințele în Social Media Marketing sau cum să scoți vânzări din rețelele sociale pentru afacerea ta (VIDEO)

Tendințele în Social Media Marketing sau cum să scoți vânzări din rețelele sociale pentru afacerea ta (VIDEO)

Trei zile cu doi lectori internaționali pe Digital Storytelling și audiențele în Social media. Aplică la training acum!

Trei zile cu doi lectori internaționali pe Digital Storytelling și audiențele în Social media. Aplică la training acum!

Social media pe înţelesul tuturor! Cartela Prepay de la Unite – gratuit pe reţelele sociale Facebook, Odnoklassniki şi Messenger

Social media pe înţelesul tuturor! Cartela Prepay de la Unite – gratuit pe reţelele sociale Facebook, Odnoklassniki şi Messenger

Orașul european care readuce trotinetele electrice pe străzi la un an după ce le-a interzis. Care sunt noile reguli ce trebuie respectate

Orașul european care readuce trotinetele electrice pe străzi la un an după ce le-a interzis. Care sunt noile reguli ce trebuie respectate

Fiul fostului procuror general din Rusia, Igor Ceaika laudă decizia lui Dodon de a renunța la mandatul de deputat

Fiul fostului procuror general din Rusia, Igor Ceaika laudă decizia lui Dodon de a renunța la mandatul de deputat

Advertoriale
Expoziție de desene cu și despre reciclare la Kaufland Moldova: „3R Talents (Reduce, Reuse, Recycle)”

Expoziție de desene cu și despre reciclare la Kaufland Moldova: „3R Talents (Reduce, Reuse, Recycle)”

50 de „umbre ale Zahărului” ascunse în produse sau ce denumiri mai poate avea dulcele

50 de „umbre ale Zahărului” ascunse în produse sau ce denumiri mai poate avea dulcele

RE/MAX Moldova își extinde rețeaua de francize imobiliare din Chișinău (VIDEO)

RE/MAX Moldova își extinde rețeaua de francize imobiliare din Chișinău (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Ultimă oră! Dodon a anunțat că renunță la mandatul de deputat: „Nu mă ascund după imunitate”
  • 2
    Natalia Morari a dat în judecată TV8: Dorește să fie restabilită în calitate de membră a A.O. Media Alternativă
  • 3
    Vine sau nu Dmitri Kozak la Chișinău? Ce spun reprezentanții Guvernului
  • 4
    Ministrul Andrei Spînu pleacă în Polonia. Va purta discuții privind furnizarea gazului natural în Republica Moldova
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.