*Acest material este sponsorizat

INTERVIU | Vrei să-ți dezvolți afacerea în 2021? De ce trebuie să ai obligatoriu un plan de marketing

INTERVIU | Vrei să-ți dezvolți afacerea în 2021? De ce trebuie să ai obligatoriu un plan de marketing
Talmazan School


Planul de marketing este un instrument esențial pentru orice întreprindere. Este ca o foaie de parcurs în dezvoltarea companiei de-a lungul unui an. Iar elaborarea unui plan de marketing este una dintre sarcinile cheie ale tuturor managerilor.

Pentru a da răspuns despre importanța unui plan de marketing, am solicitat părerea specialiștilor în domeniu. În acest context, Dumitru Talmazan - expert cu certificare Facebook Digital Marketing Associate, certificare MBA Executive, antreprenor digital, speaker internațional și expert în Digital Comunicare - ne aduce o claritate asupra necesității elaborării unui plan de marketing bine pus la punct.

Cu siguranță, s-ar putea argumenta că dezvoltarea unui plan de marketing, în general, nu salvează întotdeauna afacerea. Și cu toate acestea, prezența lui crește semnificativ șansele de succes.

Un plan de marketing reușește să acopere câteva domenii principale:

  • creșterea gradului de conștientizare a mărcii;
  • generarea de clienți potențiali;
  • păstrarea și captarea atenției clienților și/sau potențialilor clienți;
  • valoarea clienților;
  • loialitatea clienților față de marcă”.

Care este structura unui plan de marketing?

Dumitru Talmazan susține că planul de marketing al unei companii este un fel de raport de marketing pentru un an, un trimestru sau chiar o lună. Iar elaborarea lui este neapărat asociată cu realizarea obiectivelor de afaceri ale întreprinderii. 

Structura planului de marketing trebuie să includă o descriere a companiei. Nu este doar un nume și o siglă, ci și o reflectare a punctelor tari și a punctelor slabe, a posibilelor amenințări și beneficii pentru afacere. De asemenea, un plan poate include informații despre companie, realizări, planuri de viitor.

Un plan de marketing trebuie să răspundă clar la următoarele întrebări: 

  • Care sunt obiectivele și cum să înțelegem că au fost atinse?
  • Cine este cumpărătorul?
  • Ce rezultate trebuie obținute?
  • Cine sunt concurenții și ce fac ei în legătură cu acest domeniu?
  • Care sunt riscurile, provocările și punctele forte?

După cum am menționat și mai sus, un plan de marketing poate fi de diferite dimensiuni, în funcție de obiectivele propuse, sfera afacerii și mărimea gamei de produse. De exemplu, sunt companii pentru care este relevantă dezvoltarea generală a unui plan de marketing, care implică toate canalele de publicitate. Și sunt companii care au nevoie doar de un plan de marketing de o lună, focusat pe SEO, promovare Instagram sau Google Ads”, explică specialistul.

În orice caz, trebuie să se urmeze următoarele etape de dezvoltare a companiei:

  • O descriere a misiunii, obiectivelor, poziției companiei pe piață, a concurenților;
  • Definiția indicatorilor cheie de performanță care trebuie monitorizați;
  • Crearea unui portret al publicului țintă și al avatarurilor clienților;
  • Definirea unei strategii de acțiune;
  • Desemnarea termenelor;
  • O listă a riscurilor și problemelor posibile;
  • O indicație a responsabilului și a participanților.

Mai multe voi discuta și în cadrul unui webinar, pe 8 decembrie. Accesul este absolut gratuit și vă aștept cu mare drag. Vă puteți înregistra AICI”, menționează Dumitru Talmazan.

Cum atingem aceste scopuri? 

Cu ajutorul strategiei de marketing, evident! Strategia de marketing stabilește cu exactitate canalele utilizate, tipul de comunicare, brandul, bugetul, etc. Din strategie se stabilesc tacticele, adică acțiunile concrete ce trebuiesc întreprinse pentru fiecare strategie în parte, cum ar fi scenariile pentru producția video, temele pentru postări pe blog sau platformele de socializare”, spune expertul.

Cu ce schimbări vine anul 2021?

„Activitatea noastră de bază ne permite să analizăm zilnic zeci de companii, beneficiare ale instruirilor noastre în cadrul Talmazan School  și beneficiari ai serviciilor de publicitate în cadrul ASAP. Observăm o creștere semnificativă a bugetelor și a costurilor pentru publicitate în Republica Moldova, de la circa 100 de euro, la 200-300 de euro. Astăzi, este cu mult mai greu să te faci văzut cu un buget limitat. Piața muncii necesită tot mai mulți specialiști în domeniul targetare, copywriting, video producție, etc. Desigur că avem schimbări și în digital, Tik Tok ia amploare în lumea rețelelor sociale, iar unele dintre platformele de socializare trec spre vânzarea direct în platformă, fapt demonstrat de Facebook și Instagram prin introducerea secțiunii de Shopping”, a menționat antreprenorul digital.

Pandemia a demonstrat faptul că lucrurile nu mai pot fi efectuate intuitiv, de aceea ai nevoie de un plan de marketing bine gândit și structurat, a precizat expertul pe final.

P.

Vezi și aceste știri
Ce-am învățat la Facebook START. O recenzie a cursului de la Talmazan School: „Noi lucrăm în Facebook cu ochii închiși, uneori” (VIDEO)

Ce-am învățat la Facebook START. O recenzie a cursului de la Talmazan School: „Noi lucrăm în Facebook cu ochii închiși, uneori” (VIDEO)

Tendințele în Social Media Marketing sau cum să scoți vânzări din rețelele sociale pentru afacerea ta (VIDEO)

Tendințele în Social Media Marketing sau cum să scoți vânzări din rețelele sociale pentru afacerea ta (VIDEO)

Trei zile cu doi lectori internaționali pe Digital Storytelling și audiențele în Social media. Aplică la training acum!

Trei zile cu doi lectori internaționali pe Digital Storytelling și audiențele în Social media. Aplică la training acum!

Social media pe înţelesul tuturor! Cartela Prepay de la Unite – gratuit pe reţelele sociale Facebook, Odnoklassniki şi Messenger

Social media pe înţelesul tuturor! Cartela Prepay de la Unite – gratuit pe reţelele sociale Facebook, Odnoklassniki şi Messenger

Ce țări putem vizita? Lista actualizată a alertelor de călătorie pentru cetățenii Republicii Moldova (DOC)

Ce țări putem vizita? Lista actualizată a alertelor de călătorie pentru cetățenii Republicii Moldova (DOC)

Lista candidaților, admiși la proba interviului în cadrul concursului pentru funcția de judecător la CtEDO din partea R. Moldova

Lista candidaților, admiși la proba interviului în cadrul concursului pentru funcția de judecător la CtEDO din partea R. Moldova

Advertoriale
Achită cu cardurile din colecția GAMA de la MAIB și primește până la 10% cashback

Achită cu cardurile din colecția GAMA de la MAIB și primește până la 10% cashback

Președintele MAIB, Serghei Cebotari, își încheie activitatea

Președintele MAIB, Serghei Cebotari, își încheie activitatea

Mașină explodată pe străzile capitalei. O echipă de mascați a ciuruit cu gloanțe automobilul. Imagini filmate de trecători

Mașină explodată pe străzile capitalei. O echipă de mascați a ciuruit cu gloanțe automobilul. Imagini filmate de trecători

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Alexandru Bîrlea, tânărul de la Cahul care și-a transformat visul vieții într-o afacere cu elemente braziliene (VIDEO)
    Oameni ca tine: Alexandru Bîrlea, tânărul de la Cahul care și-a transformat visul vieții într-o afacere cu elemente braziliene (VIDEO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Cu spirt, solvenți sau diluanți? În ce ape politice se poate autodizolva Parlamentul moldovenesc? (AUDIO)
  • Lilian Guzun, despre Iute Credit, motivarea angajaților, revenirea în R. Moldova și dezvoltarea unei afaceri în domeniul creditării | Nota de Plată (VIDEO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: „Cum te cheamă? Borș de zeamă!”. Despre denumiri de partide și formațiuni absurde, pe fundalul comediei Pro/Pentru Moldova
  • Sergiu Gălușcă, despre Domaine la Prut, tendințele în vinificație, investițiile europene și antreprenoriat | Nota de Plată
ȘTIRI DE PE EA.MD
  • O fată de 10 ani a murit în urma unei provocări de pe TikTok. Copila s-a sufocat!
  • Supă-cremă cu broccoli, ciuperci și cașcaval. Consistentă și plină de savoare, este cina...
Cele mai populare
  • 1
    Dodon anunță proteste de săptămâna viitoare
  • 2
    Cum explică ministrul Justiției tergiversarea continuă a dosarului lui Ilan Șor
  • 3
    Dodon anunță că vaccinul rusesc ar putea ajunge în RM chiar săptămâna viitoare, dar că acum nu e sens să se vaccineze
  • 4
    Ruslan Codreanu dă asigurări: „Nu suntem de-ai lui Plahotniuc”
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.