STUDIU: Ce emoții au stârnit postările politicienilor în campania electorală și cine a cheltuit cei mai mulți bani pentru sponsorizări pe Facebook (FOTO)

STUDIU: Ce emoții au stârnit postările politicienilor în campania electorală și cine a cheltuit cei mai mulți bani pentru sponsorizări pe Facebook (FOTO)
captură foto

A trecut mai bine de o lună de când s-a încheta campania electorală, dar haideți să vedem cum s-a desfășurat aceasta pe Facebook. Care au fost cei mai activi actori politici, câți bani au cheltuit pentru postările sponsorizate, ce subiecte au abordat și cum a interacționat publicul cu aceste postări, aflăm din „Raportului Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media” realizat de Mediapoint și MEMO.

Dintre cei opt concurenți electorali, cele mai multe postări pe Facebook în perioada 2 - 30 octombrie 2020 le-a avut liderul Partidului Nostru, Renato Usatîi, urmat de președintele Partidului Libera, Dorin Chirtoacă. Concurenții electorali care s-au calificat în turul II - Igor Dodon și Maia Sandu - s-au clasat abia pe pozițiile patru și, respectiv, șapte. Pagina de Facebook a Partidului Nostru deține întâietatea la capitolul volum de postări în campania electorală pentru primul tur al alegerilor prezidențiale din 2020. Top trei este completat de pagina Partidului Acțiune și Solidaritate și pagina Platformei DA.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”
„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Clasamentul se schimbă, însă, dacă analizăm gradul de intereactivitate a postărilor. În total, postările concurenților electorali au general peste două milioane de interacțiuni. Aproximativ 71% din totalul interacțiunilor au fost generate de postările lui Renato Usatîi și ale Maiei Sandu. În ceea ce privește paginile de Facebook ale partidelor care i-au susținut pe cei opt concurenți electorali, cele mai multe interacțiuni au fost generate de PAS, urmat de pagina Platformei Demnitate și Adevăr. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”
„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Tematica postărilor a vizat în principal campania prezidențială. Excluzând însă postările cu tentă electorală, observăm că cele mai multe postări au abordat subiectul drumurilor și infrastructurii, urmat de unirea Republicii Moldova cu România, pensii și salarii. Postările legate de pandemia COVID-19 s-au clasat abia pe locul cinci.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Reacțiile internauților la postările politicienilor

Autorii studiului au analizat și ce emoții au stârnit postările politicienilor. Astfle, dintre cei opt concurenți electorali, Renato Usatîi a adunat cele mai multe „like-uri”, urmat de Maia Sandu și Andrei Năstase. De cele mai puține aprecieri s-au bucurat Tudor Deliu și Violeta Ivanov. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Excluzînd „like-urile”, care, în opinia autorilor, reprezintă acordul general cu postarea, constatăm că Maia Sandu a obținut cele mai multe emoții „Ador” și „Grijă”. Renato Usatîi a primit cele mai multe reacții de „Uau” și „Haha”, Igor Dodon - „Furie”, iar Dorin Chirtoacă - „Tristețe”. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Pentru prima dată, în acest an, Facebook a făcut accesibil și pentru Republica Moldova instrumentul care oferă posibilitatea de a vedea câți bani au fost cheltuiți pentru postările sponsorizate. Astfel, în turul întâi, lider la aceste cheltuieli a fost Renato Usatîi cu peste 15.000 de euro.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

TOP trei postări pe Facebook în campania electorală

Cea mai virală postare făcută în campania pentru turul întâi al alegerilor prezidențiale a fost cea făcută de Renato Usatîi de la întâlnirea electorală a lui Igor Dodon la Fălești. Aceasta a fost urmată de două filmulețe video publicate de Maia Sandu. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Între portările partidelor politice, primele trei locuri sunt ocupate de PAS. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Studiul a fost realizat de companiile Mediapoint (din Republica Moldova) și MEMO (din Slovacia), cu sprijinul Agenției Slovace pentru Cooperare Internațională pentru Dezvoltare și National Endowment for Democracy. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
The Economist: Inflația la nivel global scade - dar nu suficient

The Economist: Inflația la nivel global scade - dar nu suficient

Energia electrică se ieftinește: Consumatorii Premier Energy  vor achita 4,62 lei/ kWh, iar clienții FEE-Nord - 4,65 lei/ kWh

Energia electrică se ieftinește: Consumatorii Premier Energy vor achita 4,62 lei/ kWh, iar clienții FEE-Nord - 4,65 lei/ kWh

Schimb de prizonieri între SUA și Rusia. Cunoscutul traficant de arme rus, Viktor Bout eliberat pentru baschetbalista americană Brittney Griner

Schimb de prizonieri între SUA și Rusia. Cunoscutul traficant de arme rus, Viktor Bout eliberat pentru baschetbalista americană Brittney Griner

Advertoriale
Fii Moș Crăciun pentru copiii defavorizați! Ia scrisoarea, cumpără, donează și fă un copil fericit!

Fii Moș Crăciun pentru copiii defavorizați! Ia scrisoarea, cumpără, donează și fă un copil fericit!

De ce să alegi transportul cu autocarul în detrimentul transportului cu avionul

De ce să alegi transportul cu autocarul în detrimentul transportului cu avionul

FinComBank susţine antreprenorii şi evenimentul Pria E-Commerce Conference Moldova (VIDEO)

FinComBank susţine antreprenorii şi evenimentul Pria E-Commerce Conference Moldova (VIDEO)

EMISIUNI
  • Prepare for Future | Adam Sigel, Viitorul industriei de gaming și al storytelling-ului
    Prepare for Future | Adam Sigel, Viitorul industriei de gaming și al storytelling-ului
  • DESCIFRAT| Strategia Securității Alimentare 2023-2030: Ce capacitate are R. Moldova să-și acopere necesarul de produse de bază, ce importăm și cum ne afectează crizele (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII| Pictor: „Artistul poate și trebuie să nu fie flămând și sărac” (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII | Activist civic: „Există stereotipurile că tot ce fac oamenii din ONG-uri, fac doar pentru bani. Acei oameni nu sunt activiști civici” (VIDEO)
  • Prepare for Future #11, Marcela Lefter - Viitorul energetic al Moldovei și al întregii planete
Cele mai populare
  • 1
    Un preot ortodox din Ucraina a fost condamnat la 12 ani de închisoare. Acesta a divulgat Rusiei informații despre pozițiile de apărare ucrainene
  • 2
    Vadim Ceban: Sunt cazuri, când gradul de vulnerabilitate energetică din factură diferă de cel stabilit de Guvern. Cu ce soluție vine Moldovagaz
  • 3
    Putin declară că nu înțelege de ce R. Moldova păstrează rezervele de gaze în Ucraina
  • 4
    Aprobat de Guvern! Salariu minim pe țară va fi de 4.000 de lei în anul 2023
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.