STUDIU: Ce emoții au stârnit postările politicienilor în campania electorală și cine a cheltuit cei mai mulți bani pentru sponsorizări pe Facebook (FOTO)

STUDIU: Ce emoții au stârnit postările politicienilor în campania electorală și cine a cheltuit cei mai mulți bani pentru sponsorizări pe Facebook (FOTO)
captură foto

A trecut mai bine de o lună de când s-a încheta campania electorală, dar haideți să vedem cum s-a desfășurat aceasta pe Facebook. Care au fost cei mai activi actori politici, câți bani au cheltuit pentru postările sponsorizate, ce subiecte au abordat și cum a interacționat publicul cu aceste postări, aflăm din „Raportului Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media” realizat de Mediapoint și MEMO.

Dintre cei opt concurenți electorali, cele mai multe postări pe Facebook în perioada 2 - 30 octombrie 2020 le-a avut liderul Partidului Nostru, Renato Usatîi, urmat de președintele Partidului Libera, Dorin Chirtoacă. Concurenții electorali care s-au calificat în turul II - Igor Dodon și Maia Sandu - s-au clasat abia pe pozițiile patru și, respectiv, șapte. Pagina de Facebook a Partidului Nostru deține întâietatea la capitolul volum de postări în campania electorală pentru primul tur al alegerilor prezidențiale din 2020. Top trei este completat de pagina Partidului Acțiune și Solidaritate și pagina Platformei DA.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Clasamentul se schimbă, însă, dacă analizăm gradul de intereactivitate a postărilor. În total, postările concurenților electorali au general peste două milioane de interacțiuni. Aproximativ 71% din totalul interacțiunilor au fost generate de postările lui Renato Usatîi și ale Maiei Sandu. În ceea ce privește paginile de Facebook ale partidelor care i-au susținut pe cei opt concurenți electorali, cele mai multe interacțiuni au fost generate de PAS, urmat de pagina Platformei Demnitate și Adevăr. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Tematica postărilor a vizat în principal campania prezidențială. Excluzând însă postările cu tentă electorală, observăm că cele mai multe postări au abordat subiectul drumurilor și infrastructurii, urmat de unirea Republicii Moldova cu România, pensii și salarii. Postările legate de pandemia COVID-19 s-au clasat abia pe locul cinci.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Reacțiile internauților la postările politicienilor

Autorii studiului au analizat și ce emoții au stârnit postările politicienilor. Astfle, dintre cei opt concurenți electorali, Renato Usatîi a adunat cele mai multe „like-uri”, urmat de Maia Sandu și Andrei Năstase. De cele mai puține aprecieri s-au bucurat Tudor Deliu și Violeta Ivanov. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Excluzînd „like-urile”, care, în opinia autorilor, reprezintă acordul general cu postarea, constatăm că Maia Sandu a obținut cele mai multe emoții „Ador” și „Grijă”. Renato Usatîi a primit cele mai multe reacții de „Uau” și „Haha”, Igor Dodon - „Furie”, iar Dorin Chirtoacă - „Tristețe”. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Pentru prima dată, în acest an, Facebook a făcut accesibil și pentru Republica Moldova instrumentul care oferă posibilitatea de a vedea câți bani au fost cheltuiți pentru postările sponsorizate. Astfel, în turul întâi, lider la aceste cheltuieli a fost Renato Usatîi cu peste 15.000 de euro.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

TOP trei postări pe Facebook în campania electorală

Cea mai virală postare făcută în campania pentru turul întâi al alegerilor prezidențiale a fost cea făcută de Renato Usatîi de la întâlnirea electorală a lui Igor Dodon la Fălești. Aceasta a fost urmată de două filmulețe video publicate de Maia Sandu. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Între portările partidelor politice, primele trei locuri sunt ocupate de PAS. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Studiul a fost realizat de companiile Mediapoint (din Republica Moldova) și MEMO (din Slovacia), cu sprijinul Agenției Slovace pentru Cooperare Internațională pentru Dezvoltare și National Endowment for Democracy. 

Sprijină redacția Agora cu doar 48 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un cadou dulce de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
În Chișinău a fost inaugurată „Cișmeaua General Georgescu P. Ion”, dedicată eroilor Armatei Române

În Chișinău a fost inaugurată „Cișmeaua General Georgescu P. Ion”, dedicată eroilor Armatei Române

Ucraina ar putea vinde Moldovei 700 de milioane de metri cubi de gaz, în caz de necesitate

Ucraina ar putea vinde Moldovei 700 de milioane de metri cubi de gaz, în caz de necesitate

Barza Albă are un nou director

Barza Albă are un nou director

Advertoriale
Mobiasbanca devine oficial, dar și la capitolul imagine - OTP Bank

Mobiasbanca devine oficial, dar și la capitolul imagine - OTP Bank

Competiția de alergare de la cea mai înaltă altitudine, organizată vreodată de moldoveni

Competiția de alergare de la cea mai înaltă altitudine, organizată vreodată de moldoveni

FinComBank a lansat primul card de credit cu perioada de grație până la 90 de zile

FinComBank a lansat primul card de credit cu perioada de grație până la 90 de zile

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    O suburbie a Chișinăului a înregistrat cea mai mare rată de vaccinare pe țară. Primarul spune că 62% din locuitori sunt imunizați
  • 2
    Ceban a venit cu noi atacuri la adresa guvernării: „Mă sufoc să tac și să văd cum oamenii buni nu se descurcă”
  • 3
    Cetățenii ruși care doresc să obțină o viză în SUA, incluși în lista „naţionalităţilor fără adăpost". Reacția Moscovei
  • 4
    Ex-vicepreședinte al Parlamentului: Centrala Cuciurgan micșorează volumele energiei electrice livrate pe malul drept al Nistrului
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.