Maia Sandu VS Igor Dodon: Cine s-a bucurat de cea mai mare popularitate pe social media și cum a evoluat numărul de fani (STUDIU)

Maia Sandu VS Igor Dodon: Cine s-a bucurat de cea mai mare popularitate pe social media și cum a evoluat numărul de fani (STUDIU)
Captură foto


La alegerile prezidențiale din 15 noiembrie 2020, în urma procesării voturilor alegătorilor, Maia Sandu a fost cea care l-a învins pe contracandidatul său Igor Dodon în cel de-al doilea tur de scrutin. Astăzi, președinta aleasă a depus jurământul și a fost oficial învestită în funcție. Dar, haideți să vedem cine a câștigat alegerile pe Social Media. Câte interacțiuni, comentarii, reacții sau distribuiri au avut cei doi candidați și cum a evoluat numărul de fani, aflăm din „Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media” realizat de Mediapoint și MEMO.

Concurenții electorali care s-au calificat în turul II - Igor Dodon și Maia Sandu - au fost activi pe rețelele de socializare Facebook și Instagram în perioada 2-13 noiembrie. Igor Dodon a fost cel care a însumat un număr mai mare de postări, la care a adunat și numeroase comentarii. Totuși, postările făcute de Maia Sandu au adunat mai multe interacțiuni.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Clasamentul se schimbă, însă, dacă analizăm gradul de interactivitate al postărilor în ceea ce privește reacții, distribuiri și interacțiuni, unde Maia Sandu s-a menținut în frunte. 

Citește și: „STUDIU: Ce emoții au stârnit postările politicienilor în campania electorală și cine a cheltuit cei mai mulți bani pentru sponsorizări pe Facebook (FOTO)”

Diferențele dintre cei doi candidați au fost vizibile și în cazul platformei YouTube și Tiktok. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

În comparație cu alegerile din 2016, ambii candidați și-au mărit impactul postărilor pe rețelele de socializare în anul curent. Igor Dodon a reușit o creștere de circa 10 ori a numărului de interacțiuni cu postările acestuia, comparativ cu campania din 2016. Postările Maiei Sandu au avut cu 90.000 interacțiuni mai mult decât în 2016.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Autorii studiului au constatat că prezența mai activă a lui Igor Dodon pe rețelele de socializare a făcut ca oamenii să îi aprecieze postările mult mai des decât o făceau în 2016. Chiar și așa, Maia Sandu rămâne lider la acest capitol cu peste 273.000 reacții ale cetățenilor la postările acesteia.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Comparativ cu campania electorală din 2016, numărul de comentarii la postările Maiei Sandu s-au diminuat de circa două ori. În același timp, postările lui Igor Dodon au acumulat de 10 ori mai multe comentarii decât acum patru ani, peste 54.000.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Pentru prima dată, în acest an, Facebook a făcut accesibil și pentru Republica Moldova instrumentul care oferă posibilitatea de a vedea câți bani au fost cheltuiți pentru postările sponsorizate. Astfel, Maia Sandu a avut cheltuieli mult mai mari decât contracandidatul său, atât în Turul I cât și Turul II în ceea ce privește reclamele făcute pe rețelele de socializare Facebook și Instagram. În total, cei doi candidați au cheltuit cel puțin 21.000 de euro pe cele două rețele de socializare în cele două tururi de scrutin.

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Autorii studiului au analizat și cum a evoluat numărul de fani ai paginilor candidaților în campania electorală atât din turul I cât și din turul II. Astfel, Igor Dodon a acumulat 298 de fani noi pe pagina de Facebook, pe când Maia Sandu a acumulat de circa 130 de ori mai mulți fani decât contracandidatul său. 

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”

Studiul a fost realizat de companiile Mediapoint (din Republica Moldova) și MEMO (din Slovacia), cu sprijinul Agenției Slovace pentru Cooperare Internațională pentru Dezvoltare și National Endowment for Democracy. 

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
„Cu pumnul.” Momentul întâlnirii dintre Maia Sandu și Igor Dodon la Președinție (VIDEO)

„Cu pumnul.” Momentul întâlnirii dintre Maia Sandu și Igor Dodon la Președinție (VIDEO)

Maia Sandu, politicianul care se bucură de cea mai mare încredere în sondaje

Maia Sandu, politicianul care se bucură de cea mai mare încredere în sondaje

Maia Sandu, reacție la deciziile Parlamentului: Cei mai mari hoți au ajuns șefi pe banii oamenilor cinstiți

Maia Sandu, reacție la deciziile Parlamentului: Cei mai mari hoți au ajuns șefi pe banii oamenilor cinstiți

Advertoriale
Expoziție de desene cu și despre reciclare la Kaufland Moldova: „3R Talents (Reduce, Reuse, Recycle)”

Expoziție de desene cu și despre reciclare la Kaufland Moldova: „3R Talents (Reduce, Reuse, Recycle)”

50 de „umbre ale Zahărului” ascunse în produse sau ce denumiri mai poate avea dulcele

50 de „umbre ale Zahărului” ascunse în produse sau ce denumiri mai poate avea dulcele

RE/MAX Moldova își extinde rețeaua de francize imobiliare din Chișinău (VIDEO)

RE/MAX Moldova își extinde rețeaua de francize imobiliare din Chișinău (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Judecătoria Chișinău a respins cererea Nataliei Morari prin care aceasta a solicitat restabilirea în calitate de membră a Media Alternativă
  • 2
    Natalia Morari a dat în judecată TV8: Dorește să fie restabilită în calitate de membră a A.O. Media Alternativă
  • 3
    Ultimă oră! Dodon a anunțat că renunță la mandatul de deputat: „Nu mă ascund după imunitate”
  • 4
    Fiul fostului procuror general din Rusia, Igor Ceaika laudă decizia lui Dodon de a renunța la mandatul de deputat
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.