*Acest material este sponsorizat

Mii de elevi și sute profesori au primit echipamente digitale și mobilier modern. Fundația Orange Moldova prezintă rezultatele ediției 2020 a proiectului „Clasa Viitorului”

Mii de elevi și sute profesori au primit echipamente digitale și mobilier modern. Fundația Orange Moldova prezintă rezultatele ediției 2020 a proiectului „Clasa Viitorului”
Fundația Orange. Proiectul „Clasa Viitorului”

Zece școli din nouă regiuni ale țării au devenit parte a proiectului „Clasa Viitorului”. Fundația Orange Moldova a prezentat rezultatele ediției 2020, în cadrul căreia 7.625 de elevi și 513 profesori au beneficiat de echipament digital performant, mobilier modern și elemente de decor specifice proiectului. De asemenea, ei au avut parte de servicii gratuite şi consultanţă în design, inclusiv cursuri de formare profesională continuă, datorită suportului financiar integral al Fundației Orange Moldova.

Fundația Orange. Proiectul „Clasa Viitorului”

„Proiectul își propune să contribuie la dezvoltarea abilităților digitale și competențele necesare secolului 21, precum și să sporească interesul elevilor pentru cariere din domeniile științei, tehnologiei și ingineriei, prin promovarea metodelor de instruire creative, colaborative, automotivante și antreprenoriale”, a declarat  preşedintele Consiliului Fundaţiei Orange Moldova, Ludmila Nistorică.

Clasa Viitorului este un proiect de educaţie digitală, implementat în instituţiile educaţionale din Moldova, care aduce un nou concept în pedagogie, oferind un spațiu de învățare deschis și motivațional, cu abordări interdisciplinare și inovative, prin utilizarea tehnologiilor digitale, ce favorizează procesul de învățare centrat pe elev.

„Clasa Viitorului” oferă posibilitatea minunată de a pune în practică ceea ce învățăm în teorie. În acest proces ne ajută echipamentele digitale care ne permit să înțelegem mai bine principiile fizicii sau ale chimiei și cum ele pot fi aplicate în viața de zi cu zi”, a declarat Marius Prepeliță, elev al Liceului „Vasile Alecsandri” din orașul Ungheni.

„Îmi place foarte mult să vin la „Clasa Viitorului”. Este o clasă luminoasă, colorată, dotată cu multe echipamente digitale performante. De exemplu, Ozobotul este un roboțel educativ, cu ajutorul căruia lecțiile de matematică, chimie și biologie sunt mai interesante pentru noi”, susține Cătălina Onofrei, elevă la  Liceul „Mihail Bârcă” din sarul Mileștii Mici, raionul Ialoveni.

Totodată, cu suportul financiar integral al Fundației Orange Moldova au fost elaborate două cursuri de formare profesională continuă pentru profesori: „Alfabetizare și dezvoltare a competențelor digitale a cadrelor didactice” și „Utilizarea eficientă a echipamentelor digitale tipice „Clasa Viitorului”, în procesul de predare-învățare”.

Primul curs, care s-a desfășurat online din cauza resticțiilor impuse de pandemie, a fost lansat în iulie 2020 cu scopul de a dezvolta competențele digitale de bază ale cadrelor didactice din învățământul general şi aplicarea acestora în procesul de predare-învățare. Până în prezent, cu suportul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, de acest curs au beneficiat 3.732 profesori de la toate treptele învățământului general din țară.

Cel de-al doilea curs a avut loc în două etape, pe 28-29 octombrie și 20-21 noiembrie la „Clasa Viitorului”, unde 31 de cadre didactice din 21 de regiuni ale țării au acumulat abilităţi practice de utilizare a echipamentelor digitale specifice „Clasa Viitorului”, care îi va ajuta ulterior să predea disciplinele STEAM - fizica, chimia, biologia, geografia și științele – în scenarii de lecţii interdisciplinare.

„Pentru fiecare obiect separat avem echipamente ce vin în ajutorul profesorului pentru a crea o lecție mai interactivă și a atrage interesul copiilor față de obiect. Atunci când văd o lecție altfel, copiii învață altfel,” a declarat Elena Solomon, profesoară de informatică, Liceul „V. Alecsandri” din orașul  Ungheni.

Cele două cursuri au fost elaborate în colaborare cu experții din cadrul Centrului Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”, pentru a răspunde nevoilor profesorilor și elevilor. Acestea dezvoltă cunoștințe și competențe digitale necesare cadrelor didactice în procesul de predare. Cursurile fac parte din portofoliul Centrului de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului” (CNIDE) și pot fi accesate de profesorii din toate școlile din țară.

Proiectul a fost implementat de Centrul de Informații Universitare (CIU).

„Împreună cu partenerul nostru Fundatia Orange Moldova, pentru al treilea an consecutiv implementam proiectul „Clasa Viitorului”, un proiect fără precedent în țara noastră, care are drept scop modernizarea fundamentală a sistemului educațional și asigurarea elevilor și a cadrelor didactice cu cele mai avansate tehnologii digitale. Suntem bucuroși că elevii din cele 10 licee deja au acces în Clasele Viitorului din institutiile lor, spații inspiraționale în care pot învăța altfel, iar profesorii lor sunt echipați cu cunoștinte esențiale pentru a crea lecții atractive și interactive cu echipamentele tipice „Clasa Viitorului”, obținute în urma instruirilor de formareprofesională continuă”, explică Angela MUŞET, director, CIU.

Proiectul continuă să aducă inovația în școli. În luna octombrie 2020 a fost lansată cea de-a treia ediție a proiectului. În urma concursului, 11 școli din zece regiuni ale țării au fost desemnate câștigătoare și urmează să beneficieze de oportunitățile acestui proiect.

Fundația Orange. Proiectul „Clasa Viitorului”

Despre proiectul „Clasa Viitorului”

Fundaţia Orange Moldova este unul dintre fondatorii conceptului Clasa Viitorului în Republica Moldova. Având la bază modelul European Schoolnet de la Bruxelles, Clasa Viitorului vine să transforme sistemul educațional din Moldova prin integrarea tehnologiilor digitale în școli. Aceasta va permite cultivarea de abilități digitale absolut necesare erei tehnologice, pregătind tinerii pentru piața competitivă și carierele secolului 21.

Proiectul a fost lansat în anul 2017 la inițiativa Guvernului Republicii Moldova, cu susținerea partenerilor strategici de dezvoltare, Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei, UKaid și Fundația Orange Moldova.

Până în prezent, conceptul „Clasa Viitorului” a fost replicat în 31 de școli din 21 de regiuni ale ţării. În total, de noi spații de studii, tehnologii și noi metode de predare beneficiază 29193 de profesori și elevi.

Mai multe detalii despre proiectul „Clasa Viitorului” pot fi accesate pe www.clasaviitorului.md

P.

Vezi și aceste știri
Fundația Orange Moldova dezvoltă abilitățile digitale ale cadrelor didactice din Moldova (VIDEO)

Fundația Orange Moldova dezvoltă abilitățile digitale ale cadrelor didactice din Moldova (VIDEO)

Orange #Supercoders: 600 de elevi au participat la cel mai grandios proiect naţional de coding

Orange #Supercoders: 600 de elevi au participat la cel mai grandios proiect naţional de coding

Acum tinerii pasionați de IT creativ pot învăţa, munci şi câştiga. Orange Systems a aderat la Învăţământul Dual

Acum tinerii pasionați de IT creativ pot învăţa, munci şi câştiga. Orange Systems a aderat la Învăţământul Dual

„De ce avem nevoie de etică în inteligenţa artificială” - tema InspiratiON Session, desfășurată online de Orange Systems

„De ce avem nevoie de etică în inteligenţa artificială” - tema InspiratiON Session, desfășurată online de Orange Systems

Publicistul Gheorghe Erizanu despre cazul viorii confiscate la aeroport: „Exportul de cultură nu are articol în Codul vamal”

Publicistul Gheorghe Erizanu despre cazul viorii confiscate la aeroport: „Exportul de cultură nu are articol în Codul vamal”

1.826 cazuri noi de COVID-19 confirmate în ultimele 24 de ore. 43 de persoane au decedat

1.826 cazuri noi de COVID-19 confirmate în ultimele 24 de ore. 43 de persoane au decedat

Advertoriale
Prietenii la nevoie se cunosc, iar companiile în soluționarea reclamațiilor

Prietenii la nevoie se cunosc, iar companiile în soluționarea reclamațiilor

Ludmila Adamciuc, mamă activă social: „Observ un proces frumos de schimbare a atitudinii ce vizează nu doar Sindromul Down”

Ludmila Adamciuc, mamă activă social: „Observ un proces frumos de schimbare a atitudinii ce vizează nu doar Sindromul Down”

Depozite în lei cu rată fixă de 6% anual, de la OTP Bank

Depozite în lei cu rată fixă de 6% anual, de la OTP Bank

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    ULTIMĂ ORĂ! Dorin Chirtoacă se retrage din politică
  • 2
    Rusia ar vrea un preţ al gazelor mai mic pentru a-şi putea păstra controlul asupra Europei
  • 3
    Gazprom ar fi propus Chișinăului gaz mai ieftin, doar în cazul răcirii relației cu UE
  • 4
    Ultimă oră! Pericol de prăbușire a unei porțiuni de carosabil în capitală (FOTO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.