Peste 2,5 milioane de apeluri au fost înregistrate, anul trecut, la serviciul unic 112, ceea ce reprezintă o scădere de aproximativ 20%, comparativ cu anul 2019. Mai mult, de pe același număr de telefon au fost efectuate 334 de raportări de urgențe reale, ceea ce reprezintă un nou record din momentul înființării serviciului.
Potrivit instituției, una dintre marile reușite reprezintă indicatorul privind timpul de răspuns. Conform datelor statistice, la numărul unic de urgență 112 sunt recepționate în primele cinci secunde 72% din totalul apelurilor, în primele 10 secunde - 92% din apeluri, iar în 15 secunde – 96% din apeluri.
O altă componentă îmbunătățită reprezintă reducerea numărului de apeluri care nu au un caracter de urgență. În anul 2020, fiecare al doilea apel nu a fost o urgență. Comparativ cu anul 2019, fluxul de apeluri non-urgente s-a redus cu aproximativ 9%.
În 2020, numărul maxim de apeluri recepționate în intervalul de 24 de ore la numărul de urgență 112 este de 10.320, iar numărul minimal înregistrat este de 5.839 de apeluri. Media zilnică de apeluri recepționate la 112 reprezintă aproximativ 7.100 de apeluri. Totodată, cele mai multe apeluri și solicitări s-au înregistrat în intervalul orelor 17:00 și 19:00.
Potrivit categoriilor de vârstă, cel mai des la numărul de urgență 112 apelează vârstnicii. Astfel, aproximativ 40% din numărul total de apeluri sunt realizate de persoanele cu vârsta de peste 62 de ani. În ceea ce privește dimensiunea de gen, aproximativ 58 la sută din numărul total de apeluri sunt raportate de persoanele de gen feminin.
Media privind numărul de apeluri preluate de un operator 112 pentru anul 2020 este de 32.406 apeluri, iar cota maximă privind numărul de apeluri preluate de operator 112 este de 59.400 de apeluri.
Cele mai solicitate intervenții
Cele mai solicitate intervenții medicale conform clasificatoarelor evenimentelor sunt afecțiunile respiratorii (9,85% din numărul total de cazuri medicale), hipertensiunea arterială (9,56%), durerile abdominale sau de spate (7,52%), pacient slăbit cu simptome neclare (5,60%), dureri toracice (5,83%), copil bolnav (2,18%).
Cele mai multe intervenții de poliție sunt infracțiuni contra vieții și sănătății persoanei – persoană agresivă (10,33% din numărul total de cazuri), persoană bătută (5,75%), persoană agresată (4,42%), conflict (6,53%) și din domeniul transportului – accident rutier (7,65%).
Cu privire la urgențele de pompieri, intervențiile la incendiile de vegetație reprezintă 13,52% din numărul total de cazuri, alte intervenții și ieșiri - 7,05%.
Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri privind urgențele reale provin din Chișinău (31,50%), Bălți (5,49%), Orhei (3,15%), Cahul (2,75%), Ungheni (2,51%), Fălești (2,09%), Soroca (2,04%). Privitor la apelurile nejustificate la numărul de urgență 112, pozițiile din top privind localizarea geografică sunt ocupate de Chișinău, Criuleni, Hâncești, Cahul.
Vezi și aceste știri

Au sunat la 112 pentru a chema taxi sau pentru a afla orarul ce circulație a troleibuzelor. Cu ce alte situații s-au confruntat operatorii în ultima lună

„Client” fidel la 112: A sunat de 425 de ori la serviciul de urgență ca să afle prognoza meteo, data și ora locală
