Martie 2022 - este noul termen de dare în exploatare a drumului național reabilitat R6 Chișinău-Orhei-Bălți (centura de ocolire a oraşului Sângerei şi segmentul Prepelița – Sărătenii Vechi), informează ă Administrația de Stat a Drumurilor (ASD). Aceasta deși, termenul inițial pentru finisarea reparației celor 30 de km de drum era anul 2017, precizează mold-street.com. Acum, lucrările sunt oprite temporar pentru perioada de iarnă.
Lucrările de reparație a drumului au fost conservate parțial pentru perioada rece. Șantierul urmează să fie utilat cu semnalizare rutieră corespunzătoare pentru sezonul de iarnă 2020-2021.
Totodată, pe tronsonul divizat în două loturi ce include centura de ocolire a oraşului Sângerei şi segmentul Prepelița – Sărătenii Vechi sunt efectuate lucrări de reparație a podurilor, desfășurarea acestora fiind posibilă în condițiile meteorologice curente.
„ASD monitorizează sistematic starea șantierelor de lucru pentru a asigura o circulație rutieră fluidă a mijloacelor de transport, fără dificultăți, în condiții de iarnă.
Conlucrăm eficient cu antreprenorul și acordăm suportul necesar, astfel încât reabilitarea drumului național R6 să se încheie până în luna martie a anului 2022”, a declarat directorul general Interimar al ASD, Veaceslav Potop, în cadrul unei întrevederi cu conducerea companiei ONUR Taahut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S.
Amintim că în 2019, compania „ONUR Taahhut Tasimacilik Ve Ticaret Ltd. Sti” a câștigat două contracte de lucrări de reabilitarea a drumurilor. Este vorba, de fapt, de două sectoare din drumul Chișinău-Orhei-Bălți, cu o lungime de 30 kilometri: centura de ocolire a oraşului Sângerei şi un segment de drum de la Sângerei şi până la Sărăteni.
Aceste segmente de drum trebuiau să fie gata încă în anul 2017, dar compania MSF Engenharia din Portugalia, care a câştigat precedentul contract în anul 2015, a efectuat doar circa o treime din lucrările planificate. Aşa că autorităţile au fost nevoite, în martie 2018, să rezilieze contractul, precizează sursa citată.
Ulterior Administraţia de Stat a Drumurilor (ASD), împreună cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, care finanţează proiectul, a anunţat un nou concurs, câştigat de „ONUR Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S.” din Turcia.
Contractele semnate pe 10 iulie 2019 au o valoare de 19,36 milioane euro şi respectiv 16,65 milioane euro.
Proiectul cu o valoare de 36 milioane de euro prevede reparația părții carosabile a traseului național, reconstrucția a 10 poduri, consolidarea și stabilizarea terasamentului pentru prevenirea alunecărilor de teren în regiunea de ocolire a orașului Sîngerei.
Vezi și aceste știri

Mold-Street: Drumurile „lăsate baltă” de companii din UE vor fi reabilitate de turci

Condiții de iarnă pe drumurile din țară. Șoferii sunt îndemnați să reducă viteza și să ocolească unele străzi din capitală din cauza ambuteiajelor
