Taxe exorbitante sau cât costă să aduci în țară o mașină cu o vechime de peste 10 ani (GRAFIC)

Taxe exorbitante sau cât costă să aduci în țară o mașină cu o vechime de peste 10 ani (GRAFIC)
poză simbol, sursa: newatlas.com

Începând cu 2021, moldovenii pot importa autovehicule de orice vârstă. Interdicția, care spunea că vechimea acestora nu trebuie să depășească 10 ani, a fost eliminată odată aprobarea noii politici fiscale și vamale. Cei care se vor încumeta însă să profite de această posibilitate vor fi nevoiți să plătească taxe exorbitante, care depășesc cu mult valoarea autoturismului. AGORA a selectat câteva exemple de mașini mai vechi de 10 ani, scoase la vânzare pe piața UE, și a calculat cât ar costa vămuirea acestora la importul în Republica Moldova.

La importul autoturismelor, accizele se percep în funcție de tipul motorului, de capacitatea cilindrică și de anul de fabricaţie. 

Așadar, am găsit pe un site de vânzări un Volkswagen Golf din 2010, pe care l-am putea cumpăra cu 3.600 de euro. Capacitatea motorului – 1.598 cm³, combustibil – diesel. Conform legii, am fi nevoiți să achităm accize de 5.050 de euro și încă 15 euro pentru procedurile vamale. Așadar, costul final al mașinii ar fi de 8.665 de euro.

Am avansat în vechimea mașinilor și am găsit o Toyota Corolla din 2009, scoasă la vânzare cu 5.400 de euro. Este o mașină pe benzină, cu o capacitatea a motorului de 1.329 cm³. În acest caz, accizele se ridică la 2.021 de euro, plus 22 de euro pentru proceduri vamale. Suma totală a mașinii ar urma să fie de 7.443 de euro.

Un alt exemplu – Ford Focus din 2008, pe diesel, capacitatea motorului de 1.560 cm³, prețul – 1.900 de euro. Pentru a importa o asemenea mașină, ar trebui să lăsăm în haznaua statului 5.683 de euro. Așadar, prețul final ar fi de 7.583 de euro, adică de aproape patru ori mai mare.

Iar un Mercedes-Benz C 200, din 2007, pe diesel, cu o capacitate a motorului de 2.148 cm³, cumpărat cu 3.900 de euro, ar urma să fie vămuit contra sumei de 8.344 de euro. Altfel spus, ne-ar costa, într-un final, 12.244 de euro.

Am selectat o mașină din 2006 – un Audi A4 pe diesel, cu un motor de 1.968 cm³. Am găsit un asemenea automobil scos la vânzare contra sumei de 2.400 de euro. De fapt, odată importat, acesta ar costa 10.510 euro. Și asta pentru că ar trebui să achităm accize de 8.100 de euro, plus 10 euro pentru procedurile vamale.

Un BMW 318 din 2005, pe care l-am cumpăra contra sumei de 3.000 de euro, ar costa, de fapt, de trei ori mai scump – 9.276 de euro. Pentru o astfel de mașină, pe benzină, cu o capacitate a motorului de 1.995 cm³, vămuirea s-ar ridica la 6.276 de euro.

Cu cât avansăm în vechime, cu atât taxele cresc. O Mazda 6 din anul 2004, pe diesel, cu o capacitate a motorului de 1.998 cm³, pe care am putea-o lua contra sumei de 1.200 de euro, ne-ar costa 10.385 de euro. Pentru a o importa, ar trebui să plătim în bugetul statului 9.185 de euro.

Să luăm un alt exemplu. Pentru un Citroen din 2003, pe benzină, cu capacitatea motorului de 1.360 cm³, cumpărat cu 1.500 de euro, accizele se ridică la 4.020 de euro, plus procedurile vamale de șapte euro. În rezultat, suma totală a mașinii, odată importată în Republica Moldova, ar fi de 5.527 de euro.

Am calculat cât ne-ar costa să importăm un autoturism de 19 ani vechime. Am găsit în vânzare un Land Rover Freelander, din 2002, cu motorul de 1.995 cm³, pe diesel, la un preț de 1.800 de euro. Vămuirea acestuia se ridică la 10.128 de euro. Așadar, suma finală ar fi de 11.928 de euro.

Iar o mașină Volvo V40 din 2001, cu motorul de 1.948 cm³, pe benzină, cumpărată cu 990 de euro, ar costa, odată importată, de aproape nouă ori mai mult - 8.973 de euro. Și asta pentru că taxele s-ar ridica la 7.983 de euro.

Cota accizei pentru mijloacele de transport poată fi calculată conform tabelului de mai jos.

În cazul altor autovehicule, taxele sunt prevăzute anexă la Codul Fiscal.

Totodată, suma taxelor poate fi determinată mai simplu cu ajutorul calculatoarelor care conțin deja indicatorii de mai sus.

Amintim că principalul argument al autorităților, în favoarea modificărilor efectuate, era că, prin impunerea unor prohibiții la importul autoturismelor, se stimulează activitățile ilicite.

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Importul mașinilor mai vechi de zece ani ar putea fi permis de Guvern. Argumentul: Existența prohibițiilor stimulează activitățile ilicite

Importul mașinilor mai vechi de zece ani ar putea fi permis de Guvern. Argumentul: Existența prohibițiilor stimulează activitățile ilicite

Topul celor mai populare maşini electrice în Europa în 2020. Renault ZOE a învins Tesla Model 3

Topul celor mai populare maşini electrice în Europa în 2020. Renault ZOE a învins Tesla Model 3

Mașini de lux, pe șoselele Moldovei! Iată cele 13 modele exclusiviste ce au ajuns în țara noastră, în 2020 (FOTO)

Mașini de lux, pe șoselele Moldovei! Iată cele 13 modele exclusiviste ce au ajuns în țara noastră, în 2020 (FOTO)

Advertoriale
Liber de sărbători cu partenerii LiberCard: de două ori mai multe rate pentru cumpărăturile preferate

Liber de sărbători cu partenerii LiberCard: de două ori mai multe rate pentru cumpărăturile preferate

Înscrie-te la Solidarity FabLab şi fii gata pentru profesiile viitorului

Înscrie-te la Solidarity FabLab şi fii gata pentru profesiile viitorului

Republica Moldova este mai bogată cu 20 000 de copaci grație unei acțiuni de împădurire, marca Linella (VIDEO)

Republica Moldova este mai bogată cu 20 000 de copaci grație unei acțiuni de împădurire, marca Linella (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    Maia Sandu, despre scandalul în care a fost implicată Avocata Poporului: „Răspunsurile doamnei Moloșag nu au fost convingătoare”
  • 2
    Ședința de judecată în care urmează să se decidă dacă Marina Tauber va ieși din cursa electorală se amână pentru mâine. Tauber atacă decizia CEC la Curtea de Apel (UPDATE)
  • 3
    UPDATE: CSP a respins cererea de suspendare a procedurii de evaluare a performanțelor lui Stoianoglo
  • 4
    Fără procurori din România în comisia de evaluare a lui Stoianoglo. Motivul pentru care Mariana Alexandru a fost retrasă
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.