*Acest material este sponsorizat

Etapele de bază din planificarea unei campanii publicitare, explicate de experți în online marketing

Etapele de bază din planificarea unei campanii publicitare, explicate de experți în online marketing
Lynda.com

Mediul concurențial în continuă creștere este un factor de continuă provocare pentru compania ta. Dacă ești la etapa când încerci să cucerești piața sau o parte a acesteia atunci campaniile de publicitate nu trebuie să lipsească din strategia de comunicare. Specificul și selectivitatea consumatorilor ar trebui dirijată cu atenție de fiecare dată. Cei de la Talmazan Digital te ajută să identifici etapele cheie din planificarea unei campanii.

Distribuirea unui produs nou pe piață, a unei mărci sau a unei idei este un proces lung și foarte anevoios. Pentru a atinge obiectivele companiei, vor fi necesare mai multe măsuri și metode de promovare.

Sistematizarea campaniei publicitare are mai multe puncte: 

1. Analizarea pieței și a publicului țintă

Planificarea unei campanii de publicitate începe de la analiza acestor 2 segmente foarte amănunțit. Avatarul clientului sta la baza acestui segment si este criteriul de baza dupa care ne putem orienta.

2. Buget

Nu exista niciodată o estimare concretă a bugetului deoarece costurile sunt individuale pentru fiecare serviciu. Pe de altă parte, bugetul global depinde de plasarea publicității, condițiile de plasare și scara campaniei. Nu fiecare companie își permite un buget nelimitat pentru promovare atât în mediul online cât și cel offline. Din acest motiv este importantă cunoașterea din start a nivelului maxim de cheltuieli pentru a le repartiza pentru fiecare campanie în parte.

3. Definirea obiectivului

Pentru eficienta, este necesar sa ne bazam pe starea concreta la momentul dat fara a presupune ce se poate petrece ci doar sa ne bazăm pe cifrele pe care le avem deja. Pentru o campanie, este recomandabil alegerea unui singur obiectiv precum: Extinderea acoperirii pieții, Creșterea vânzărilor, Creșterea volumului de Feedback, Creșterea recogniscibilității brandului etc. Dacă o companie produce sau vinde mai multe timpuri de produse/ servicii este necesar planificarea separat a unei campanii publicitare pentru fiecare tip.

4. Plasarea

Industria oferă diverse tipuri de spații publicitare, dar opțiunile tradiționale rămân în continuare drept o variantă. Printre acestea fac parte Canalele TV, Radioul, Ziarele și Revistele. Tendințele sunt în continuă schimbare și spațiul publicitar virtual este o concurența amenințătoare. Printre acestea sunt Site-urile web, Rețelele Sociale, Portalurile și Rețelele afiliate pentru publicitate. Planificarea strategică a campaniilor de publicitate ar trebui sa vizualizeze atat rețelele tradiționale cât și noile tendinte.

5. Durata campaniei 

Dacă nu vor fi stabilite niște date exacte care țin de durata campaniei publicitare atunci aceasta va fi una extrem de haotică. La stabilirea acestui criteriu de poți ghida de doua puncte de baza: bugetul și eficiența campaniei. Timpul plasării campaniilor este extrem de important, la fel ca și obiceiurile 

6. Selectarea formatului

Exista mai multe formate de plasare a campaniilor, cele mai des intalnite ar fi: Publicitatea tipărită, Video, Formatul Audio și Soluțiile digitale. Formatul video asigura o eficienta inalta datorită impactului vide dar și sonor asupra cercului țintă. Publicitatea tipărită este un mod simplu de publicitate care se manifeste cel mai des pe bannere, reviste sau anunțuri. Formatul audio are un mare dezavantaj și anume faptul ca nu poate transmite imaginile, dar drept variantă este citirea ca un simplu anunț sau povestirea cu o acțiune vocală. Din soluțiile digitale un win-win ar fi desigur rețelele sociale. Pe aceste platforme poate apărea atât text cât și video.

7. Proiectare și dezvoltare 

Proiectare viziunii este importantă deoarece anume felul în care arată campania noastră vizual este criteriul care va atrage mai mulți clienți potențiali. Trebuie sa ținem cont de culori și semnificația lor pentru a atinge anumite impulsuri.

8. Ajustarea și perfecționării

După ce am rezolvat toate punctele de mai sus ne rămâne doar să ajutăm și perfecționăm întregul proces pentru a avea rezultate și mai bune pe viitor. Planificarea strategică și tactică a unei campanii publicitare are multe opțiuni pentru optimizarea bugetului.

Fiecare etapă are nevoie de atenție și caracteristici aparte. Dacă vom ține cont de aceste puncte importante, crearea campaniilor de publicitate va deveni o activitate mult mai ușoară pentru fiecare companie.

Urmărește pagina Talmazan Digital pentru a fi la curent cu ultimele noutăți din domeniu, webinare gratuite sau cursuri specializate cla care poți participa.

P.

Vezi și aceste știri
Dumitru Talmazan, despre schimbările în SMM pe timp de pandemie, tendințe, afacerea din Chicago, tinerii antreprenori, familie | Nota de Plată (VIDEO)

Dumitru Talmazan, despre schimbările în SMM pe timp de pandemie, tendințe, afacerea din Chicago, tinerii antreprenori, familie | Nota de Plată (VIDEO)

Cum să dezvolți Strategii Efective de Social Media pentru Branding? Sfaturi de la Dumitru Talmazan

Cum să dezvolți Strategii Efective de Social Media pentru Branding? Sfaturi de la Dumitru Talmazan

Ce-am învățat la Facebook START. O recenzie a cursului de la Talmazan School: „Noi lucrăm în Facebook cu ochii închiși, uneori” (VIDEO)

Ce-am învățat la Facebook START. O recenzie a cursului de la Talmazan School: „Noi lucrăm în Facebook cu ochii închiși, uneori” (VIDEO)

INTERVIU | Vrei să-ți dezvolți afacerea în 2021? De ce trebuie să ai obligatoriu un plan de marketing

INTERVIU | Vrei să-ți dezvolți afacerea în 2021? De ce trebuie să ai obligatoriu un plan de marketing

Tendințele în Social Media Marketing sau cum să scoți vânzări din rețelele sociale pentru afacerea ta (VIDEO)

Tendințele în Social Media Marketing sau cum să scoți vânzări din rețelele sociale pentru afacerea ta (VIDEO)

Strategii testate pe care le poți folosi pentru a-ți promova pagina de Instagram

Strategii testate pe care le poți folosi pentru a-ți promova pagina de Instagram

Advertoriale
Vasilii Macovei, manager regional Nord: „La Microinvest finanțăm orice idee de dezvoltare” (INTERVIU)

Vasilii Macovei, manager regional Nord: „La Microinvest finanțăm orice idee de dezvoltare” (INTERVIU)

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Automation Testing (VIDEO)

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Automation Testing (VIDEO)

OTP Bank face tranziția către o generație nouă de bancomate

OTP Bank face tranziția către o generație nouă de bancomate

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Respect sporit pentru propria persoană sau eroare mecanică? Gafa pe care a comis-o prim-ministra la un eveniment public (FOCUS)
  • 2
    Rusia respinge solicitarea Republicii Moldova de retragere a trupelor ruse din Transnistria: „Afirmații departe de realitatea istorică”
  • 3
    Partidul Șor a scos oamenii la protest. UPDATE: Consiliu raional Orhei a acordat vot de neîncredere Guvernului
  • 4
    Oamenii legii au descins cu percheziții la domiciliul șefei ANI. Reacția instituției (UPDATE)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.