Șase strategii de motivare şi păstrare a celor mai buni angajaţi

Șase strategii de motivare şi păstrare a celor mai buni angajaţi
Foto: www.signal-iduna.roFoto: Agora.md

Unul dintre cele mai importante obiective interne ale companiilor de astăzi este menţinerea celor mai buni angajaţi. Capacitatea dumneavoastră de a face acest lucru va avea o influenţă enormă asupra succesului şi veniturilor dumneavoastră, indiferent dacă vă aflaţi la conducerea întregii companii, a unui departament sau a unei echipe, scrie portalul Business-academy.ro.

Iată şase strategii pe care le puteţi folosi pentru a atinge acest scop:

1. Ajutaţi-i pe noii angajaţi să înceapă cu dreptul

Conform laboratorului de cercetare în management, condus de Jim Collins, gestionarea oamenilor este cea mai mare provocare a managementului contemporan. Acest lucru este în special valabil pentru companiile care îşi propun să se distingă de concurenţă prin servicii de calitate.

S-a descoperit că dacă noii angajaţi au parte de un tratament bun încă de la început, acest lucru are o mare influenţă asupra muncii şi asupra succesului acestor oameni în săptămânile şi lunile care urmează.

Încă din prima dimineaţă, aveţi grijă ca noul angajat să găsească pe masa de lucru un calculator pregătit cu parolele de acces şi cu directoarele, şi programele activate. Puneţi-i la îndemână o listă cu proiectele active. Încercaţi să-l faceţi să se simtă ca şi când ar lucra aici de mai mult timp şi lăsaţi-l să înceapă imediat.

Nu-i acordaţi timp să-i cunoască pe ceilalţi, să se pregătească sau să citească documente administrative şi descrieri ale produselor sau serviciilor, ci daţi-i imediat o sarcină reală pe care să o poată realiza. Aceasta este o strategie care s-a dovedit că include noii angajaţi într-un sistem de valori proactive şi productive încă din prima zi.

Atunci când noii angajaţi sunt introduşi în mod corect în mediul de lucru, aceştia vor fi mai motivaţi şi mai dedicaţi jobului şi companiei.

2. Satisfaceţi cele trei nevoi speciale ale oamenilor

Pentru a vă păstra cei mai buni angajaţi, trebuie să le satisfaceţi cele trei nevoi principale cu privire la locul de muncă.

Prima este nevoia de siguranţă. Oamenii își doresc siguranţă, confort şi protecție din partea companiei sau a şefului lor. Își doresc să lucreze cu manageri în care pot avea încredere şi care pot fi un model de urmat. Dacă reuşiţi să satisfaceţi această nevoie, veţi obţine un angajat loial.

A doua nevoie este nevoia de recunoaștere. Aceasta constă în dorinţa angajatului de a ieși în evidenţă, de a obţine recunoaştere, de a se simți important în ochii altora. De fiecare dată când îi spuneți ceva care îl face pe angajat să se simtă mai important, îi satisfaceți această dorinţă.

Şi în final, a treia nevoie importantă către care tinde fiecare angajat este nevoia de apartenenţă. Oamenilor le place să aibă sentimentul că aparțin unei echipe, le place să lucreze în armonie şi să colaboreze cu alţii. De aceea, managerii de succes se află într-o permanentă căutare de modalități prin care să creeze în rândul angajaţilor sentimente de bucurie, de satisfacţie şi dorința de colaborare . Dacă reuşiţi acest lucru, veţi avea un angajat care își va iubi jobul şi care se va implica total pentru a contribui la succesele companiei.

Organizaţi ieşiri în grup, petreceri, reuniuni, întâlniri. Din când în când, creaţi echipe între angajaţii care nu lucrează mult timp împreună şi daţi-le un proiect pe care îl pot finaliza într-o perioadă scurtă de timp.

3. Creaţi un mediu de lucru în care angajații să se simtă bine

Prima dvs. sarcină în calitate de manager este să creaţi condiții de muncă excelente.

Primul mod în care puteți face acest lucru este prin înlăturarea sentimentului de teamă. Sarcina dvs. este să creaţi o ambianţă în care există un nivel înalt de încredere şi în care oamenii se simt foarte bine, sunt bine dispuşi şi fericiţi.

Cheia unei relații de încredere stă în a permite oamenilor să facă uneori greşeli, fără a-i critica sau a-i face să se simtă prost. Când au loc asemenea situații, cel mai bine este să vă concentraţi asupra unei soluţii sau asupra a ceea ce se poate face în legătură cu aceasta. Ajutaţi persoana respectivă să înveţe o lecţie din acea experienţă. Ajutaţi-o să-şi îmbunătăţească abilităţile şi să câștige înţelepciune în urma greşelii făcute.

4. Acordaţi-le angajaţilor atenţia totală

Un adevărat manager este interesat de progresul continuu al angajaţilor săi. Pentru a realiza acest lucru, în primul rând trebuie să-i cunoaşteţi şi să descoperiţi în ei talente ascunse care trebuie scoase la iveală.

Cunoaşterea atât a părţilor pozitive, cât şi a celor negative vă vor ajuta în luarea deciziilor referitoare la avansări, traininguri suplimentare şi alte moduri de recompensare a unui lucru bine făcut.

Ascultaţi-le dorinţele şi ideile, decideţi care dintre ele pot fi aplicate şi împărtășiți-vă propriile opinii.

5. Motivaţi-vă angajaţii

Una dintre abilităţile cheie ale managementului constă în motivarea angajaților. Dacă angajatul este motivat, va avea o productivitate mai mare cu 40%.

Managerii de top ştiu că succesul lor depinde de munca subordonaţilor lor, motiv pentru care dedică o mare atenţie relaţiei cu aceștia. Acei manageri care ştiu şi acceptă faptul că pentru a avea succes în muncă nu este suficient să fie doar calificaţi şi educaţi, ci trebuie și să comunice bine cu angajații, să-i motiveze, să fie buni lideri, psihologi, colaboratori sau prieteni, pot conta pe progresul continuu al carierei lor.

Angajații pot fi motivați prin recompense băneşti, conferirea autonomiei sau recompense non-finaciare.

De exemplu, în cadrul Wilson Learning Corporation din Minnesota, fiecare angajat primeşte cadou un ceas cu faţa lui Mickey Mouse, care să-i reamintească faptul că munca în companie trebuie să fie distractivă. Cei care împlinesc zece ani de activitate în cadrul companiei, primesc cadou un ceas de aur cu Mickey Mouse.

6. Reduceţi stresul angajaţilor

Este mai mult decât clar că stresul angajaţilor la locul de muncă nu poate fi eliminat în totalitate din viaţa şi activitatea companiei. Însă, este foarte bine să ştiţi cum să reduceţi din intensitatea şi efectele adverse ale diferiţilor factori de stres de la locul de muncă.

Pe lângă descentralizarea procedurii de luare a deciziilor, puteţi face mult mai mult pentru a preveni stresul, prin descrierea corectă a fișei de post, în sensul că trebuie să le confirmaţi cu precizie angajaţilor natura şi caracterul obligaţiilor de serviciu, să le definiţi clar sarcinile, să le confirmaţi responsabilitățile, pentru ca aceștia să știe foarte clar ce fac, cum fac şi cui raportează.

În final, unul dintre modurile uşoare în care vă puteți influenţa angajaţii este să le cumpăraţi cărţi de calitate referitoare la perfecţionarea personală, afaceri, marketing şi comunicare. Cărţile bune nu numai că includ informaţii bune, ci sunt şi niște factori motivaţionali foarte puternici.

Sprijină redacția Agora cu doar 48 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un cadou dulce de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
OMS a dezvăluit o nouă strategie împotriva COVID-19 şi solicită 23,4 miliarde de dolari

OMS a dezvăluit o nouă strategie împotriva COVID-19 şi solicită 23,4 miliarde de dolari

 „Meta” este noul nume al companiei-mamă Facebook

„Meta” este noul nume al companiei-mamă Facebook

46 decese provocate de COVID-19. Alte 1.662 persoane s-au infectat

46 decese provocate de COVID-19. Alte 1.662 persoane s-au infectat

Advertoriale
 Octombrie Roz. Echipa maib a alergat pentru promovarea prevenției cancerului mamar

Octombrie Roz. Echipa maib a alergat pentru promovarea prevenției cancerului mamar

Ghidul cumpărătorului - cum să alegi apartamentul ideal pentru o viață fericită

Ghidul cumpărătorului - cum să alegi apartamentul ideal pentru o viață fericită

„Wow, şi asta aţi modificat. M-aţi impresionat”. Un nou brunch cu clienţii în stilul maib

„Wow, şi asta aţi modificat. M-aţi impresionat”. Un nou brunch cu clienţii în stilul maib

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Gazprom a emis primul comunicat referitor la negocierile cu R. Moldova. Declarația concernului rus
  • 2
    Nunțile și cumetriile, puse pe STOP în Republica Moldova. Din 8 noiembrie organizarea lor va fi interzisă
  • 3
    Ion Ceban propune ca Parlamentul, Guvernul și Președinția să fie deconectate de la căldură
  • 4
    Cui o să-i lipsească deputatul Igor Dodon (FOCUS)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.