Vânzările de mașini „verzi” s-au majorat cu 40%, în primele două luni din 2021, în România. Volkswagen, Peugeot și BMW, în topul producătorilor

Vânzările de mașini „verzi” s-au majorat cu 40%, în primele două luni din 2021, în România. Volkswagen, Peugeot și BMW, în topul producătorilor
Foto: simbol

Vânzările de autoturisme ecologice noi s-au majorat cu aproape 40%, în primele două luni ale anului, în România, faţă de acelaşi interval din 2020, până la 1.669 de unităţi, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Conform analizei de piaţă, ponderea autoturismelor electrice şi full hibride noi în totalul pieţei auto din România s-a dublat, de la 5,7% în ianuarie – februarie 2020, la 13,1%, în perioada similară din acest an, transmite economedia.ro.

Raportat la datele de la finele lunii februarie 2020, în primele două luni ale anului în curs cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate în categoria autoturismelor full hibride, respectiv 1.144 de unităţi, în creştere cu 35,9%.

De asemenea, vânzările de autoturisme plug-in hybrid au crescut cu 83,6%, la 224 de unităţi, în timp ce modelele full electrice au înregistrat o majorare de 30,3%, până la 301 de exemplare.

Statistica APIA relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, conducea, în intervalul analizat, Volkswagen – cu 96 de unităţi, urmată de Peugeot, cu 34 de exemplare, BMW (27), Hyundai (21), Renault (20), Mini (18), Nissan, Opel şi Skoda (câte 12) şi smart (11).

Totodată, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România au fost comercializate de: Toyota – cu 969 de unităţi, Hyundai (110), Ford (24), Lexus (18), Honda (11), Subaru (6), Renault (5) şi Kia (1).

În topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, Volvo era pe prima poziţie, cu 49 de unităţi comercializate. Pe locurile următoare se află: BMW – cu 40 de exemplare, Mercedes Benz (39), Renault (24), Mitsubishi (15), Ford şi Porsche (câte 9), Mini (7), Skoda (6) şi Hyundai (6).

Potrivit sursei citate, la nivelul lunii februarie 2021 au fost comercializate 822 de maşini „verzi” noi, faţă de 847 de exemplare, în prima lună a anului în curs, iar ponderea acestui tip de vehicule în total piaţă scăzuse la 12,1%, raportat la perioada de referinţă, când se consemna o pondere de 14,3%.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
După Apple, un alt producător de telefoane se gândește să fabrice mașini electrice

După Apple, un alt producător de telefoane se gândește să fabrice mașini electrice

Topul celor mai populare maşini electrice în Europa în 2020. Renault ZOE a învins Tesla Model 3

Topul celor mai populare maşini electrice în Europa în 2020. Renault ZOE a învins Tesla Model 3

O investigație Reuters a scos la iveală că cel puțin 14 companii rusești de armament nu ar fi fost vizate de sancțiunile occidentale impuse după invazia Rusiei în Ucraina

O investigație Reuters a scos la iveală că cel puțin 14 companii rusești de armament nu ar fi fost vizate de sancțiunile occidentale impuse după invazia Rusiei în Ucraina

Advertoriale
Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Atac asupra Odesei în plină noapte! 18 persoane decedate, printre care doi copii. Zeci de răniți
  • 2
    Primăria din Ialoveni anunță că în lunile iulie-august călătoriile cu troleibuzul pe teritoriul orașului vor costa 2 lei
  • 3
    Printre victimele bombardamentelor din Sergheevca, mai mulți angajați ai unui Centru de sănătate pentru copii, gestionat de R. Moldova. Reacția Alei Nemerenco
  • 4
    Prezentăm abonamentele! Câte unități s-au vândut din cele 119 mii tipărite. Cele mai populare - abonamentele pentru o lună
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.