
Aspecte importante despre zboruri și restricțiile de călătorie actuale în contextul Covid-19
Situația cu zborurile și restricțiile de călătorie se schimbă în fiecare zi. eAvion.md te ajută să ai cele mai actualizate informații despre restricțiile tuturor țărilor și răspunsurile la cele mai frecvente întrebări despre călătoria cu avionul în perioada pandemiei. Informația despre restricțiile de călătorie este actualizată zilnic.
・
Restricțiile de călătorie sunt actualizate zilnic la ora 09:00. Pentru unele destinații au rămas avertizările și restricțiile emise anterior.
Chiar și în țările cu frontiere închise este permisă intrarea călătorilor care au un motiv întemeiat, important de a călători.
Pentru cea mai actualizată informație trebuie să vizitați site-ul oficial al Ministerului de Afaceri Externe / Reprezentanței consulare / Ambasadei.
De ce sunt anulate zborurile?
Zborurile sunt anulate din 2 motive:
a. Restricțiile oficiale de călătorie impuse de anumite tari
b. Reducerea cererii și gradul de încărcare mic pentru anumite curse
Cum afli statutul zborului?
Pentru a vedea dacă zborul este anulat accesează programul aeroportului de plecare și/sau sosire, site-ul companiei aeriene care efectuează zborul.
Daca ai rezervat prin eAvion.md cel mai simplu e să ne contactezi la orice oră și îți vom comunica statutul zborului.
Autor:
În perioada pandemiei se zboară limitat, lansarea sau relansarea mai multor rute poate fi amânată de companiile aeriene de multiple ori. În această perioadă se operează cele mai multe schimbări de orar din toată istoria aviației civile.
Pentru a vedea statutul aeroportului care te interesează accesează site-ul oficial al acestuia sau contactează serviciul clienți al aeroportului corespunzător.
Întrebări și răspunsuri frecvente:
a. Pot să călătoresc spre o anumită țară?
Pe mfa.gov.md găsești datele actualizate pentru toate țările sau poți să contactezi consultanții de la eAvion.md
b. Se impun măsuri de autoizolare cand sosesc acasă?
Dacă nu ai test negativ la intrare în țară, ești obligat să stai în carantină, indiferent de țara din care vii.
De ce nu vin banii?
Zborul ți-a fost anulat, ai solicitat rambursarea, dar banii încă nu au venit.
Înarmează-te cu răbdare - în această perioadă rambursarea poate dura săptămâni sau chiar luni. Până la urmă, rambursările se fac conform condițiilor, dacă ai rezervat la una din companiile sau agențiile partenere.
Ce este motiv întemeiat de intrare în țară?
Dincolo de restricțiile de intrare, pasagerii care călătoresc din următoarele motive sunt admiși în majoritatea țărilor în perioada pandemiei:
a. vizitarea unui membru de familie în stare de sănătate critică sau terminală;
b. participarea la o înmormântare;
c. există o citație la judecată;
d. este tutore legal pentru un minor;
e. lucrează oficial în țara de destinație;
f. alte motive întemeiate în dependență de țara de destinație
Cum să verific dacă zborul meu este anulat?
Dacă zborul este anulat urmează să primiți o notificare pe email și/sau sms și/sau prin apel telefonic - de la agenția sau compania unde ați cumpărat biletele.
Cum să aflu statutul unei companii aeriene?
Toate companiile aeriene care operează zboruri regulate de pasageri au site oficial online - aici poți afla orarul zborurilor, condițiile de anulare, informații actualizate referitoare la operarea companiei in condițiile epidemiei Covid-19.
Nu găsesc niciun zbor pentru destinația dorită
Opțiunile de zbor cu avionul sunt limitate, iar multe cazuri va trebui să optați pentru zboruri cu escală.
Echipa eAvion.md va găsi cele mai bune oferte.
Nu pot să iau legătura cu call-centrul companiei aeriene
Liniile telefonice ale operatorilor aerieni sunt destul de ocupate și în zilele obișnuite, iar în această perioadă de criză situația este si mai complicată.
La unele companii aeriene si agenții toate acțiunile pentru gestionarea rezervării pot fi făcute online - în acest caz vă recomandăm să utilizați aceste instrumente.
Traficul aerian este sistat pentru destinația mea, dar rezervarea nu este încă anulată
Acțiunile de interzicere oficiale nu sunt reflectate imediat în rezervările existente. De asemenea sistemele companiilor aeriene sunt suprasolicitate in această perioadă și anulările pot fi efectuate cu întârziere.
Zborul meu este anulat. Ce trebuie să fac?
După ce primiți o notificare pe email si/sau sms, aveți două opțiuni:
a. rambursarea integrală a sumei biletului rezervat. Solicitarea de rambursare o puteți face online sau prin apel la call-centrul operatorului/agenției unde ați rezervat biletele.
b. reprogramarea zborului pentru o altă dată (sau o altă destinație - în dependență de unde ați rezervat biletele). In majoritatea cazurilor reprogramarea poate fi făcută online.
De ce unele zboruri pot fi rezervate online chiar dacă sunt anulate?
Acțiunile oficiale de interzicere a zborurilor nu au efect imediat si asupra sistemelor de distribuție a biletelor online. Este nevoie de ceva timp ca situația să fie reflectată si online. Recomandăm să aflați statutul zborului pe site-ul companiei aeriene înainte de a efectua rezervarea de zboruri in această perioadă sau, pentru mai multă siguranță, să beneficiați de serviciile eAvion.md.
Autor:
Zborul nu este anulat, dar nu mai vreau să zbor
Depinde la ce agenție sau companie aeriană ai cumpărat biletele de avion. Condițiile de returnare au suferit modificări în ultima perioadă, sunt companii care oferă rambursări și pentru anulări voluntare în perioada pandemiei.
În orice caz unicul loc unde poți să verifici această informație sunt Termenii si condițiile agenției sau ale companiei aeriene unde ai rezervat biletele. Recomandăm să le citești înainte de a efectua plata.
Cand va fi restabilit traficul aerian?
Conform prognozelor optimiste, traficul aerian va reveni la normal până la finele anului curent. Totul depinde de evoluția pandemiei în plan global, dar și în plan local. Deci, restabilirea traficului aerian depinde de fiecare din noi. Respectați regulile sanitare și contribuiți la revenirea la viața obișnuită, cu destinații și călătorii noi.