Descoperire uriaşă a astronomilor. Ce ascunde pata albastră văzută pe telescop

Foto: realitatea.net

Astronomii au identificat o galaxie albastră la o distanţă de 13,1 miliarde ani-lumină. Este cea mai îndepărtată galaxie descoperită până acum scrie realitatea.net.

Astronomii de la universităţile Yale şi Santa Cruz au reuşit să identifice cea mai îndepărtată galaxie din univers, aflată la o distanţă mai mare decât toate celelalte galaxii cunoscute până acum.

Cercetătorii au folosit 3 telescoape de ultimă generaţie pentru a calcula vârsta acestei galaxii. Se presupune că noua galaxie, denumită EGS-zs8-1, ar fi apărut la "doar" 670 milioane de ani după Big Bang.

Noua formaţiune parte din prima generaţie de galaxii din univers, potrivit FoxNews.com. Descoperirea de acum a depăşit vechiul record cu aproximativ 30 milioane de ani.

Cu cât astronomii reuşesc să privească mai departe în spaţiu, cu atât ei găsesc urme ale unor formaţiunii din trecutul tot mai îndepărtat. Galaxia EGS-zs8-1 s-a născut înt-o epocă crucială din peioada timpurie a universului, imediat după aşa-numita Epocă Întunecată.

"Stelele dintr-o galaxie atât de timpurie nu au nimic în comun cu cele din Caleea Lactee, de exemplu. Sunt mult, mult mai albastre", a explicat unul dintre savanţii implicaţi în proiect.

Soldatul rus judecat pentru crime de război pledează vinovat. Reacția Rusiei la procesul intentat împotriva militarului

Prețul pentru uleiurile dezodorizate va fi reglementat în perioada stării de urgență

Termenul de valabilitate al unor pașapoarte va fi prelungit. La ce perioade se referă decizia CSE

Fă cunoștință cu mentorii din cadrul Click School! (INTERVIU)

Bine ați venit la Vinia Traian!

Victoriabank este și în acest an partener al CCF Moldova în cadrul campaniei „Povești de acasă”