Recenziile de performanță, un eșec sau succes pentru managerii și angajații unei companii? Șase momente de care să ții cont

Recenziile de performanță, un eșec sau succes pentru managerii și angajații unei companii? Șase momente de care să ții cont
sursa: pixabay

Recenziile de performanță pot fi un succes sau un eșec pentru managerii sau angajații unei companii. Întrucât există mai mulți factori care influențează acest proces, este important să vedem unde se poziționează companiile moderne când vine vorba de recenziile de performanță. Iată șase pași care pot asigura productivitatea și eficiența companiei tale.

1. Recenziile de performanță ajută angajații să crească profesional

½ din angajați consideră că recenziile de performanță îi ajută să progreseze și să se gândească la cariera lor.

Nu toate discuțiile legate de performanță ar trebui să includă un element al dezvoltării profesionale în carieră. Dar atunci când sunt făcute corect, recenziile de performanță ne oferă informația necesară pentru a înțelege ce oportunități de dezvoltare le putem oferi angajaților noștri pentru a  crește valoare pe care aceștia o aduc companiei.

Este important ca managerii să fie atenți la punctele forte și interesele de carieră ale angajaților lor. Deoarece, nu este nici o îndoială că abilitățile pe care aceștia le vor însuși vor avea un impact direct asupra performanței echipei. Managerii pot utiliza recenziile de performanță ca o oportunitate pentru a afla mai multe despre direcțiile în care angajații lor pot crește, utilizând timpul și resursele companiei.

2. Angajamentul managerial dictează performanța angajaților

Într-un an, managerii petrec în medie 210 ore pentru gestionarea performanței.

Procesul de realizare a recenziilor de performanță poate fi unul dintre cei mai mari consumatori de timp pentru un manager. Însă acest lucru nu înseamnă că managerii ar trebui să privească acest proces ca pe o simplă sarcină de realizat. În prezent, există numeroase căi prin care poate fi redus timpul de colectare a informațiilor despre performanța fiecărui angajat. Un angajament al managerului ar fi disponibilitatea de a avea conversații productive cu angajații săi, fapt care are un impact decisiv asupra comportamentului acestora în viitor.

De exemplu, folosirea unui software pentru a urmări progresul angajaților pe tot parcursul anului va facilita extragerea informației despre aceștia atunci când vine momentul revizuirii performanței. Imaginiți-vă cât timp veți economisi doar prin faptul că nu trebuie să vă amintiți cum și-a început activitatea una angajat și cum a evoluat el pe parcursul unui an, doi sau cinci. Grație acestui fapt, nu doar că veți economisi timp dar veți avea și date exacte, care vă vor ajuta să veniți cu o analiză și feed-back calitativ. 

3. Sistemele de management a performanței pot fi îmbunătățite

88% dintre companiile din SUA planifică să-și regândească sistemul de management al performanței. 2/3 din marile companii din Regatul Unit sunt într-un proces de modificare a sistemului de management al performanței.

În trecut, recenziile de performanță aveau loc adesea anual și erau ignorate la fel ca majoritatea activităților de la nivelul întregii companii. Astăzi, mai mult ca niciodată, marile companii doresc să aibă conversații de performanță semnificative și bazate pe date. Aceasta înseamnă compilarea datelor de performanță ale angajaților, obținute prin conversații 1 la 1, obiective, feedback și recunoaștere – totul desfășurat într-un singur loc. Regândirea procesului de gestionare a performanței a ajutat companiile să elimine prejudecățile care apar atunci când managerii și angajații trebuie să-și amintească informații despre activități sau decizii din timpul anului.

4. Angajații trebuie să aibă conversații regulate despre performanțele lor, dar și ale echipei din care fac parte

70% dintre companiile multinaționale acceptă discuțiile regulate despre performanță și dezvoltare. Doar 12% dintre companiile din SUA au scăzut numărul recenziilor anuale.

În timp ce recenziile de performanță de la nivelul întregii companii sunt întocmite odată sau de două ori pe an, acest lucru nu înseamnă că și discuțiile pe acest subiect trebuie să aibă loc la fel de rar. O companie modernă trebuie să se îndrepte în direcția conversațiilor regulate despre performanță și dezvoltare. Aici intervine documentația de performanță care îi poate ajuta cu adevărat pe manageri să efectueze analize curente până la sfârșitul anului.

Performanța trebuie analizată și planificată în cadrul discuțiilor face2face dintre manageri și angajați. De exemplu, dacă discuția 1-la-1 are loc de obicei o dată la două săptămâni și se concentrează pe planificarea sarcinilor viitoare, rezervați timp și pentru analiza sarcinilor anterioare, cum au fost îndeplinite și rezultatele înregistrate. Aici managerii pot oferi un feedback mai apropiat și persoanlizat, astfel asigurând o creștere continuă a calității și performanței.

5. Angajații își evaluează performanța feedback-ului

Puțin peste 63% dintre angajați consideră că recenzia de performanță de la sfârșit de an merită timpul lor.

Feedback-ul de performanță poate fi intimidant, mai ales când trebuie primit. Vă puteți imagina ce ar crede angajații dacă i-ai întreba: „Vă pot oferi un feedback?”. Deși poate fi dificil să primești feedback, nu înseamnă că angajații nu consideră că este util sau că merită. De cele mai multe ori, aceștia evită să se pună într-o poziție de disconfort, chiar dacă asta înseamnă câștiguri potențiale.

De fapt, majoritatea angajaților chestionați găsesc valoare în feedback-ul pe care îl primesc din recenziile de performanță de la sfârșitul anului. Analizele de performanță pot fi o activitate plină de satisfacții pentru angajați. Permite-le tuturor să-și aloce timp pentru a reflecta asupra propriilor performanțe, pentru a-și identifica punctele forte și punctele slabe, să-și aprecieze și să-și critice propriile acțiuni, iar ulterior să vină cu soluții de dezvoltare.

6. Nu toate notele de performanță sunt rele

2/3 dintre angajați cred că ultima lor notă de performanță a fost corectă și cam tot atâția au spus că se așteptau la nota primită.

Aprecierea angajaților cu note de performanță nu este neapărat un lucru rău, atât timp cât adaugă valoare într-un fel sau altul. Poate că anumite evaluări de performanță au impact asupra discuțiilor ce țin de remunerare și nu sunt necesare pentru conversațiile de coaching. În calitate de manager, contează să faceți ceea ce se potrivește cel mai bine companiei dvs.

Evaluările de performanță ar trebui să fie opționale. Asta înseamnă că managerii ar trebui să le poată activa sau dezactiva când și unde consideră potrivit. Alternativ, managerii pot utiliza scale de competență și alte sisteme de rating pentru a cuantifica performanța angajaților, a departamentelor și a întregii companii.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Performanțele Moldovei în domeniul roboticii, în vizorul Ministerului Educației

Performanțele Moldovei în domeniul roboticii, în vizorul Ministerului Educației

„Care e nota ta de plată?”: Vezi ce au spus mai mulți antreprenori și manageri de top din țară (VIDEO)

„Care e nota ta de plată?”: Vezi ce au spus mai mulți antreprenori și manageri de top din țară (VIDEO)

Despre creșteri sănătoase a businessului și ce faci pentru 300% profit. INTERVIU cu Radu Lazăr, manager regional Europa Centrală al companiei Endava (VIDEO)

Despre creșteri sănătoase a businessului și ce faci pentru 300% profit. INTERVIU cu Radu Lazăr, manager regional Europa Centrală al companiei Endava (VIDEO)

Advertoriale
Abonament ACCESIBIL. Creat cu grijă pentru persoanele cu necesități speciale

Abonament ACCESIBIL. Creat cu grijă pentru persoanele cu necesități speciale

Centrele de inovație și producție ale companiei Herbalife Nutrition obțin o certificare importantă în domeniul sănătății și securității

Centrele de inovație și producție ale companiei Herbalife Nutrition obțin o certificare importantă în domeniul sănătății și securității

La bancomatele maib cumperi și vinzi valută la cel mai bun curs 24/7

La bancomatele maib cumperi și vinzi valută la cel mai bun curs 24/7

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    Maia Sandu, despre scandalul în care a fost implicată Avocata Poporului: „Răspunsurile doamnei Moloșag nu au fost convingătoare”
  • 2
    După ce a rupt-o, a primit alta nouă. Vicepreședintele Parlamentului, Vlad Batrîncea, a primit în dar harta României Mari (FOCUS)
  • 3
    Bugetul de stat a ratat încasări de 4,66 miliarde de lei la importul de automobile
  • 4
    Gazprom a preluat controlul reţelei sociale VKontakte, „Facebook-ul rusesc”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.