Reclamele personalizate ar putea dispărea. UE a anunțat că dorește să le interzică definitiv

Reclamele personalizate ar putea dispărea. UE a anunțat că dorește să le interzică definitiv
sursa: Digi24


Uniunea Europeană dorește să interzică reclamele personalizate în funcție de interesele utilizatorilor, în special pe Facebook și Google. În acest moment, un grup de europarlamentari, autorități de reglementare și activiști lucrează la emiterea unor noi mecanisme care ar interzice aceste practici, transmite Digi24.

În anul 2018, Uniunea Europeană a introdus Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR), un regulament de confidențialitate care stabilea controlul asupra datelor personale ca fiind un „drept fundamental” al unei persoane fizice și care, de asemenea, amenința cu amenzi de până la 4% din cifra de afaceri anuală a unei companii care încălca aceste reguli.

Trei ani mai târziu, acest GDPR încă nu este folosit pe deplin, cel puțin când vine vorba despre giganții tech, care, potrivit criticilor, scapă de cele mai multe ori fără sancțiuni, chiar dacă încalcă în mod constant regulamentul. Astfel că, noua mișcare organizată la nivel european își propune să schimbe acest lucru, eliminând toate reclamele personalizate pe care o persoană ar putea să le primească în mediul online.

Micro-targetarea în mediul online și încălcarea GDPR

Micro-targetarea, prin care agenții de publicitate folosesc profiluri de date hiper-detaliate pentru a bombarda utilizatorii cu reclame, nu este folosită doar de către Google, Facebook sau Amazon, ci a ajuns să fie utilizată la scară largă de organizațiile media tradiționale tocmai pentru a suplini veniturile pierdute pe fondul creșterii giganților digitali.

Practica micro-targetării a fost, de asemenea, în centrul celor mai mari scandaluri ale lumii digitale din ultimul deceniu, de la scurgerea de date Cambridge Analytica dezvăluită în 2018, până la scurgerea de informații private ale celor peste 530 de milioane de utilizatori Facebook, dezvăluită weekendul trecut.

Acum, susținătorii mișcării de interzicere a practicii de micro-targeting urmăresc introducerea acestei interdicții în legislația Uniunii Europene, prin schimbarea Legii privind serviciile digitale.

Când vor dispărea sutele de reclame personalizate din Google și Facebook

Cu toate acestea, există unele semne potrivit cărora, chiar și fără această interdicție, micro-targetarea pe scară largă s-ar apropia de sfârșit, în mare parte datorită, culmea, tocmai giganților tehnologici.

Vara trecută, Apple a anunțat că are în plan introducerea unei opțiuni care să le spună utilizatorilor de iPhone ce fel de date adună aplicațiile lor și care să le ofere acestora posibilitatea să refuze colectarea anumitor informații.

Totodată, Google testează o actualizare a browser-ului Chrome, care ar elimina treptat cookie-urile de la terțe părți - coduri care permit agenților de publicitate să urmărească activitatea din mediul online a utilizatorilor. Spre deosebire de Google, Facebook și Amazon nu au anunțat astfel de planuri pentru limitarea colectării de date.

Chiar și așa, criticii susțin că atât Google, cât și Apple, nu fac altceva decât să continue să adune datele utilizatorilor și să le folosească în scopuri comerciale, singura diferență fiind aceea că nu le mai permit terților să facă asta pe platformele lor.

Hai să fim prieteni! Hai să #SusținemPresa independentă cu câte un abonament AGORA, de 98 de lei.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Giganții Facebook, Google și LinkedIn susțin la București workshop-uri pentru agenții și experții în digital. Acces gratuit pentru studenți!

Giganții Facebook, Google și LinkedIn susțin la București workshop-uri pentru agenții și experții în digital. Acces gratuit pentru studenți!

UE, critici dure pentru giganții IT: Google, Facebook și Twitter nu reușesc să combată fenomenul știrilor false

UE, critici dure pentru giganții IT: Google, Facebook și Twitter nu reușesc să combată fenomenul știrilor false

O mare parte din prevederile GDPR vor fi fi aplicate și în Moldova. De ce trebuie să țină cont companiile și autoritățile? (VIDEO)

O mare parte din prevederile GDPR vor fi fi aplicate și în Moldova. De ce trebuie să țină cont companiile și autoritățile? (VIDEO)

Advertoriale
Ziua mondială a telecomunicațiilor și a societății informaționale. Ce tehnologii să așteptăm de la Moldcell și de ce astăzi încă nu avem nevoie de 5G (VIDEO)

Ziua mondială a telecomunicațiilor și a societății informaționale. Ce tehnologii să așteptăm de la Moldcell și de ce astăzi încă nu avem nevoie de 5G (VIDEO)

Constantin Caragia: „Vinul este un organism viu, care are propriul său caracter”

Constantin Caragia: „Vinul este un organism viu, care are propriul său caracter”

Cum s-a reușit integrarea culturii de soia cultivate în Moldova în lanțul valoric la nivel local și global. Experiența proiectului „Donau Soya” (VIDEO)

Cum s-a reușit integrarea culturii de soia cultivate în Moldova în lanțul valoric la nivel local și global. Experiența proiectului „Donau Soya” (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Rusanda Alexandru, despre viața la țară și puterea de a merge împotriva valului (VIDEO)
    Oameni ca tine: Rusanda Alexandru, despre viața la țară și puterea de a merge împotriva valului (VIDEO)
  • Oameni ca tine: A vândut o casă din sat pentru a începe o afacere în capitală. Povestea lui Vadim Sirițanu, tânărul care face din cafea teorie și invers (VIDEO)
  • Ana Sîtnic, despre cum să deschizi un restaurant în Chișinău, consecințele pandemiei și ce înseamnă o femeie puternică | Nota de Plată
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Au rămas numai cu „vrutul”. Candidații la funcția de prim-ministru care nu au mai ajuns șefi de guverne (AUDIO)
  • Nicolae Manolov - XOR, investiții din SUA, IT, venituri de 10.000.000 $ anual | Nota de Plată
ȘTIRI DE PE EA.MD
  • Supă-cremă aromată cu țelină și bacon – sănătate și savoare în farfurie
  • Zdarova Natasha a încins o horă alături de câteva tinere nepaleze pe melodia „Foaie verde...
Cele mai populare
  • 1
    Mișcarea Populară Antimafie îndeamnă partidele pro-europene și unioniste să susțină în mod condiționat Partidul Acțiune și Solidaritate
  • 2
    Nu au scos nici un cuvânt. 11 deputați nu au vorbit deloc în plenul Legislaturii a X-a
  • 3
    PUN refuză propunerea AUR de a participa împreună la alegerile parlamentare
  • 4
    De unde a luat Gațcan uniforma pentru 9 mai? Armata Națională: Toate uniformele de gală sunt în depozite
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.