La scurt timp de la deschidea Milano EXPO 2015, organizatorii expoziției afirmă că impresiile celor care vizitează pavilionul țării noastre sunt foarte bune. Zilnic pavilionul este vizitat de câteva mii de persoane. Pe tot parcursul expoziției organizatorii vor organiza evenimente lunare pentru business, cât și pentru publicul larg.
Ministerul Economiei și Organizația pentru Atragerea Investițiilor și Promovarea Exporturilor (MIEPO) a prezentat Programul de participare a Republicii Moldova la Expo Milano 2015.
Participarea la Expoziția Milano EXPO 2015 are ca scop sporirea notorietății țării, formarea brandului economic al țării, promovarea exporturilor, noi relații comerciale, formarea imaginii unei destinații cu potențial de atragere a investițiilor.
În cadrul pavilionului Republicii Moldova vor avea mai multe evenimente B2B precum și evenimente publice pe parcursul a șase luni cât durează expoziția.
Agenda evenimentelor B2B
Iunie - fructe și legume procesate
Iunie- Investor Day Moldova și vinuri, prezentare/degustare/enotecă
Iulie - textil
August -turistic
Septembrie - vinuri, Convenție internațională
Octombrie - fructe proaspete
Agenda evenimentelor publice
Iunie- luna dansului
Iulie- luna meșteșugurilor
August - luna bucătăriei
29 august - ziua Moldovei, turneul ansamblului JOC
Septembrie - luna roadei
Octombrie - luna vinului
„Este un eveniment de promovare a țării, noi avem un program foarte intens de prezență a produselor și a producătorilor noștri acolo. În două săptămâni va fi deschis un restaurant care va servi băuturi provenite din Republica Moldova și bucate reprezentative pentru țara noastră. Vom organiza evenimente lunare, fiecare lună va fi marcată de un eveniment cultural și legat de stilul de viață. De asemeni va fi o săptămână de promovare a produselor precum fructele și legumele procesate și proaspete, vinuri, textil, domeniul turistic . Noi am identificat asociațiile de producători cu care vom colabora”, ne spune Dona Scola, directorul MIEPO.
„Noi am făcut apel către toți partenerii noștri care doresc să se implice pentru a participa în parteneriate publice private, în cadrul expoziției de la Milano Expo 2015. Dacă sunt propuneri sau idei, noi suntem deschiși. Astfel, vor putea fi acoperite anumite cheltuieli, care nu au fost prevăzute în buget”, a declarat vice-ministrul Economiei Tudor Copaci.
Potrivit organizatorilor expoziției, zilnic pavilionul țării noastre este vizitat de câteva mii de vizitatori. În total pe parcursul unei zile expoziția Milano EXPO 2015 are peste 100 de mii de vizitatori.
Valeriu Lazăr, președinte al Camerei de Comerț și Industrie consideră că această expoziție este o ocazie unică pentru a valorifica potențialul agroalimentar al țării precum și imaginea la nivel mondial. „Trebuie să depunem mult efort acasă să implementăm ideea în rândul elitelor politice sau a celor care iau decizii, precum și a populației, că pentru a fi prezenți în lumea modernă a secolului XXI trebuie să investim mult în imaginea țării. Noi dorim să atragem investiții, dorim ca despre Republica Moldova să se vorbească pozitiv, dar nu am înțeles că pentru acest fapt trebuie să investim. Pentru a participa la o expoziție de asemenea anvergură trebuie să investim în primul rând în imagine, ori asemenea investiții sunt strategice. Este foarte important să se investească în permanență în imaginea Republicii Moldova. De această dată este o oportunitate enormă a ceea ce noi putem oferi. Pe plan internațional când spui Republica Moldova, din start apar fructele, legumele vinurile și alte produse agroalimentare”, a declarat Valeriu Lazăr.
Expoziția Mondială 2015, se v-a desfășura în perioada 1 mai - 31 noiembrie, în Italia, la Milano. Tema expoziției este „Hrănirea Planetei. Energie pentru viaţă”. Moldova a mai participat la două Expoziții Mondiale, în 2000 în Hanovra, Germania și în 2010 la Shanghai, China, în cadrul unor pavilioane dedicate mai multor state. La Expo Milano este pentru prima dată când Republica Moldova va participa cu un pavilion propriu.
Vezi și aceste știri
Advertoriale

10% cashback la achitările în farmacii sau servicii comunale, cu cardul social Victoriabank

EXIMBANK lansează proiectul EU4Business - 5 milioane euro pentru dezvoltarea afacerilor locale
