Această lipsă de trei minute a mecanicului a fost cea care a făcut ca trenul să ajungă în gară cu un minut după ora programată. Conform procedurii, dacă mecanicii de locomotivă se confruntă cu o situație de urgență în timpul conducerii, aceștia au obligația de a se sincroniza cu centrul de comandă pentru ca o altă persoană calificată să preia conducerea, să oprească trenul pe șine sau în cea mai apropiată stație.
Conducerea companiei și-a cerut scuze în cadrul unei conferințe de presă și, în același timp, a precizat că persoana responsabilă va trebui să suporte consecințele acțiunilor sale. Acesta din urmă s-a apărat, explicând că nu a vrut să oprească pentru ca trenul să nu întârzie.
Trenurile Shinkansen sunt strict controlate de sisteme computerizate, iar mecanicul trebuie să rămână la fața locului pentru a face față situațiilor neprevăzute. De asemenea, el trebuie să accelereze sau să frâneze manual atât cât este necesar pentru a asigura siguranța și pentru a respecta cu strictețe graficul.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.