În perioada ianuarie-martie 2015, agenţiile de turism şi turoperatorii au acordat servicii turistice la 23,7 mii de turişti şi excursionişti, cu 2,9% mai puţin decât în perioada corespunzătoare din anul 2014. În acealași timp, s-a majorat numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul receptor, fiind în creștere cu 24,6%, în timp ce turismul intern şi emiţător s-a redus cu 11,0% şi respectiv, 0,3%.
Din cei 2,5 mii de turişti şi excursionişti străini, care au vizitat Republica Moldova în ianuarie-martie 2015 şi au beneficiat de serviciile agenţiilor de turism şi turoperatorilor 58,5% au sosit în scopuri de odihnă, recreere şi agrement, 26,6% - de afaceri şi profesionale şi 2,6% - de tratament.
Ponderi mai însemnate în numărul total de turişti şi excursionişti străini sosiţi în Republica Moldova le-au revenit cetăţenilor din Ucraina (16,8%), România (15,8%), Turcia (8,9%), Federaţia Rusă (8,8%), Suedia (6,9%), Statele Unite ale Americii (5,9%), Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (3,9%), Italia (3,4%), Germania (3,0%), Polonia (2,8%), Olanda şi Franţa (cîte 2,0%), Israel (1,7%), Austria (1,6%), Republica Cehă (1,5%), Lituania (1,3%), Kazahstan (1,2%), Slovenia (1,1%) şi Spania (1,0%).
Prin intermediul agenţiilor de turism şi turoperatorilor în ianuarie-martie 2015 au plecat în străinătate 15,2 mii de turişti şi excursionişti, cu 3,0% mai puţin comparativ cu perioada similară din anul 2014. Majoritatea cetăţenilor moldoveni au plecat în străinătate în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (97,2%). Cetăţenii Republicii Moldova au preferat să călătorească, în principal, în România (42,6% din total plecaţi în străinătate), Bulgaria (16,6%), Egipt (9,8%), Turcia (4,8%), Emiratele Arabe Unite (3,7%), Austria (3,5%), Italia (2,8%), Grecia (2,6%), Ucraina (2,2%), Republica Cehă (1,8%) şi Franţa (1,2%).
Numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul intern în ianuarie-martie 2015 a totalizat 6 mii de turişti, în descreştere cu 11,0% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2014. Deplasarea rezidenţilor moldoveni în interiorul ţării, în scop turistic, a fost organizată în special de agenţiile de turism şi turoperatorii din municipiul Chişinău (26,0%) şi regiunile de dezvoltare: Centru (40,2%) şi Sud (33,8%).
Vezi și aceste știri

Fenomenul #ROOFOFFLINE: Răsfoim albumul cu amintiri și batem în cuie data următoarei întâlniri. Pentru că prietenii și stelele ne așteaptă...

O companie a fost trimisă în judecată pentru contrabandă cu țigări în valoare de peste șapte milioane de lei

Conducerea PSRM, în discuții cu ambasadorul UE în Moldova. Furculiță: Dosarele în care figurează Dodon, socialiștii și Stoianoglo trebuie stopate
Advertoriale

Tork - brandul Nr.1 în Europa - acum și în Moldova. Unde pot fi găsite cele mai căutate produse și soluții profesionale de igienă

METRO a provocat viitorii bucătari să concureze în „rețete delicioase” la Campionatul Gastronomic pentru Juniori
