
Monitorizarea presei: AGORA a avut o politică editorială echilibrată și echidistantă în timpul campaniei electorale
AGORA a avut o politică editorială echilibrată și echidistantă în timpul campaniei electorale și a primei perioade de monitorizare a presei online din Republica Moldova. Sunt concluziile unui raport privind comportamentul editorial al presei online, prezentat de către Coaliția Civică pentru Alegeri Libere și Corecte și Asociația Presei Independente.
・
„În general, AGORA a avut o politică editorială, per ansamblu, echilibrată, echidistantă, nu s-a înregistrat o predilecție, o favorizare directă și clară a cuiva, a unui concurent sau a mai multor concurenți electorali. Au reflectat evenimentele în mod echidistant. Cele mai multe materiale apar în manieră neutră”, a declarat Aneta Gonța, expertă a Asociației Presei Independente.
„Este de remarcat faptul că, de cele mai multe ori aceste defavorizări și favorizări apar nu atât în textele știrilor publicate de AGORA, cât în imaginile video care sunt preluate adesea de pe paginile de facebook ale politicienilor sau din anumite emisiuni și acolo anumiți politicieni sau concurenți electorali fac anumite afirmații în raport cu alți concurenți electorali și în felul acesta îi defavorizează, eventual, din moment ce nu există replica celui vizat”, a declarat Aneta Gonța.
Monitorizarea a avut loc în perioada 1-10 iunie și a vizat 10 instituții media online din țară.