O analiză recentă a specialistului Jim Suva, publicată de Business Insider, poate ajuta la construirea unei imagini despre cât de puternic va fi fenomenul generat smartphone-ul iPhone 6. El demonstrează că între iPhone 6 şi iPhone-ul precedent există diferenţe fundamentale, mai ales pentru că principalii clienţi ai Apple nu sunt şi principalul cumpărător al acestui produs. “Mai degrabă, toată lumea este”, spune analistul.
Anterior, Apple deţinea aproximativ 15% din piaţa globală a telefoanelor mobile cu iPhone, iar telefoanele Android ocupau restul pieţei. Teoria construită în jurul acestei segmentări era că Apple nu voia să obţină o cotă de piaţă mai mare decât atât, cota de 15% fiind creată pe baza celor mai profitabili clienţi. iPhone 6 este însă diferit. Este telefonul numărul 1 atât în Statele Unite ale Americii, cât şi în China şi îşi croieşte drum pentru pieţe noi. Acest aspect creează probleme pentru sistemul Android al Google, care pierde astfel mare parte dintre clienţi, scrie businessmagazin.ro.
În mod normal, Apple vinde un volum mare de produse la scurt timp după lansarea lor, dar aceste vânzări au tendinţa de a se reduce la câteva luni după lansare.
“De data aceasta, conform acordului cu Citi, acest lucru nu o să se întâmple”, spune analistul, care aduce câteva argumente în plus:
• Doar 20 % din baza existentă a utilizatorilor iPhone şi-au cumpărat iPhone 6 şi 6 Plus.
• Aproximativ 50 % din consumatorii iPhone 6/ şi 6 Plus ce folosesc pentru prima dată
iPhone sunt utilizatori care au folosit alte mărci de smartphone-uri, mai ales cu sisteme Android.
Aceste argumente sugerează că 80 % dintre utilizatorii actuali iPhone pot să îşi cumpere la un moment dat un telefon iPhone 6. Aproximativ 12 % dintre clienţii iPhone primesc un nou iPhone în fiecare trimestru, potrivit unor studii anterioare citate de Business Insider.
Totuşi, rata de retenţie a Apple a scăzut uşor, de la 84%, la 78%. Suva spune că acest lucru nu este îngrijorător, dat fiind faptul că Apple este singurul furnizor care se poate aştepta la un aflux net de clienţi, aproximativ o treime dintre cei care aleg Apple provenind de la Samsung.
„Acest lucru va schimba cota de piaţă în favoarea Apple şi ridică o întrebare pentru Google: dacă cei mai mulţi oameni clienţi din pieţe precum Statele Unite ale Americii şi China ajung să îşi cumpere iPhone, există încă loc pentru Android?”, se întreabă analistul.
Vezi și aceste știri

Pe urmele copiilor dispăruți: Doar într-un singur an, 10 copii au fost abuzați sexual

Partidul Socialiștilor a ieșit și azi în fața Parlamentului. Protestatarii cer demisia Guvernului și Maiei Sandu (LIVE)

Codul Electoral al R. Moldova va fi modificat. Igor Grosu: Până la sfârșitul anului să aprobăm versiunea finală (LIVE)
Advertoriale

METRO a provocat viitorii bucătari să concureze în „rețete delicioase” la Campionatul Gastronomic pentru Juniori

Lansarea proiectului „Clean technology innovation programme for SMEs and start-ups in the Republic of Moldova (GCIP Moldova)”
