Franța: Mașinile autonome vor fi acceptate pe străzi iar responsabilitatea penală în caz de accident o va purta producătorul auto

Franța: Mașinile autonome vor fi acceptate pe străzi iar responsabilitatea penală în caz de accident o va purta producătorul auto

Mașinile autonome vor fi acceptate pe străzi iar responsabilitatea penală în caz de accident o va purta producătorul auto, conform unui decret emis de Ministerul francez al Internelor. Măsura oficializează „un cadru de reglementare complet pentru circulația vehiculelor autonome” pe drumurile publice din Hexagon, scrie Digi24.

Până în prezent, doar șoferul purta întreaga responsabilitate pentru vehiculul pe care îl conducea în toate circumstanțele. Potrivit modificărilor aduse codului rutier francez, operatorul de sistem devine responsabil în cazul unui accident dacă este activat modul autonom al unui vehicul.

Decretul guvernamental adaptează pentru prima dată codul rutier și cel al transportului pentru circulația autoturismelor autonome. Legea va reglementa, astfel, diferitele niveluri de autonomie, de la sistemul de păstrare a benzii de circulație până la mașinile complet autonome, potrivit BFMTV.

Noile reglementări fac parte dintr-o strategie națională inițiată în mai 2018 și bazată pe trei piloni: securitate, progresivitate și acceptabilitate.

În 2019, 47% din șoferii intervievați cu privire la mașina autonomă, ca parte a unui studiu internațional, au declarat că autonomia unui vehicul le va permite să „doarmă și să se relaxeze". Oportunitatea de a „se juca” a reieșit din răspunsurile a 40% din respondenți, în timp ce 38% dintre persoanele intervievate au declarat că mașinile autonome le vor permite să „mănânce și să bea” în timpul mersului. De asemenea, 36% dintre persoanele chestionate au declarat că mașinile autonome le vor permite „să lucreze” în timpul mersului. Noile reglementări franceze sunt văzute drept un prim pas către o reglementare mai amplă a Convenției de la Viena din 1968 privind indicatoarele și semnalele rutiere, care prevede că, pe lângă standardizarea sistemului de semnalizare a traficului rutier (indicatoare rutiere, semafoare și marcaje de drumuri), conducerea unui autovehicul necesită un șofer la bord.

Decretul adoptat săptămâna trecută specifică în ce cazuri și la ce nivel de autonomie șoferul unei mașini trebuie să poată recâștiga controlul acesteia.

În cazul unui accident, când sistemul autonom este activat, șoferul nu mai poate fi tras la răspundere dacă a respectat condițiile de utilizare a software-ului. O dispoziție care este pe placul asiguratorilor. Aceștia vor putea să-și despăgubească victimele mult mai ușor și vor putea, totodată, să tragă la răspundere producătorii de software-uri auto și producătorii de vehicule auto. Cu alte cuvinte, producătorii devin responsabili penal în cazul unui incident sau accident.

Decretul nu prevede că o mașină cu sisteme avansate de conducere autonomă va putea transporta pasageri pe drumurile publice din Franța fără să existe un șofer la bordul autovehiculului. Sintagma „rute sau zone predefinite” oferă un cadru clar al tipurilor de situații în care conducerea automată va fi permisă. Mai exact, modul automat va putea fi utilizat în cazul blocajelor de trafic de pe autostrăzi.

„Acesta este un moment istoric”, a declarat Yann Arnaud, purtătorul de cuvânt al Macif, una din cele mai mari companii franceze de asigurări, precizând că „textul legii definește rolurile și responsabilitățile fiecăruia dintre actori”.

„Era necesară o inițiativă legislativă care să fie adaptată la noile inovații”, a mai spus Arnaud.

Franța este una dintre primele țări din lume care a adoptat acest cadru general. Scopul constă în stimularea inovațiilor. Omologarea primelor vehicule cu autonomie parțială urmează să fie realizată până la sfârșitul acestui an, iar cea a vehiculelor complet autonome pe rute predefinite urmează să fie realizată în cursul anului viitor.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Samsung a obținut permisiunea de a testa mașini autonome

Samsung a obținut permisiunea de a testa mașini autonome

Proiectul Titan: Apple recunoaște că dezvoltă un sistem pentru mașini autonome

Proiectul Titan: Apple recunoaște că dezvoltă un sistem pentru mașini autonome

După Apple, un alt producător de telefoane se gândește să fabrice mașini electrice

După Apple, un alt producător de telefoane se gândește să fabrice mașini electrice

Advertoriale
Microinvest: “Nu avem locuri VIP pentru credite - suntem corecți și respectuoși cu fiecare”

Microinvest: “Nu avem locuri VIP pentru credite - suntem corecți și respectuoși cu fiecare”

Achită cu cardul Mastercard de la maib și câștigă bilete la meciul Sheriff Tiraspol - Real Madrid

Achită cu cardul Mastercard de la maib și câștigă bilete la meciul Sheriff Tiraspol - Real Madrid

Excelează în banking, dar și la alergări. Angajații maib, pe podiumul Chișinău International Marathon (FOTO)

Excelează în banking, dar și la alergări. Angajații maib, pe podiumul Chișinău International Marathon (FOTO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Gavrilița: La ședința Comisiei Situații Excepționale se va solicita instituirea stării de urgență în țară (LIVE)
  • 2
    Reacția Directorului Moldovagaz la acuzațiile aduse de Natalia Gavrilița companiei
  • 3
    CEC a respins candidatura lui Cristian Rizea la funcția de primar al or. Bălți. Nemulțumit, acesta a făcut scandal (VIDEO)
  • 4
    Criza de gaze naturale: Focul veșnic de la Complexul Memorial „Eternitate” a fost deconectat temporar
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.