*Acest material este sponsorizat

Metro a familiarizat profesorii din învățământul tehnic cu bucătăria germană (FOTO)

Metro a familiarizat profesorii din învățământul tehnic cu bucătăria germană (FOTO)

Ingredientele savuroase, combinațiile consistente și aromele unice – toate acestea au stat la baza „magiei” nemțești, create de chef Traian Stoianov la primul masterclass, dedicat profesorilor din învățământul tehnic. Bucătarul a dezvăluit secretele gastronomiei germane pentru 17 cadre didactice din toată republica, care vor instrui la rândul lor viitorii bucătari în instituțiile în care activează. Atelierul s-a desfășurat pe 25 iunie la laboratorul tehnologic de la Academia de Studii Economice din Moldova.

Evenimentul este parte a proiectului „Dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova prin formarea continuă a resurselor umane pentru sectorul HoReCa”. Acesta este organizat de METRO și susținut de Asociația Obștească Educație pentru Dezvoltare (AED), Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) și Comitetul Sectorial pentru Formare Profesională în Comerț, Hoteluri și Restaurante (CSFPCHR). 

„METRO este un partener de încredere pentru industria HoReCa, de aceea susține dezvoltarea culturii gastronomice prin proiecte dedicate. Seria de masterclass-uri pentru profesorii din învățământul tehnic, pe care o organizăm alături de partenerii noștri, este menită să contribuie la formarea și diversificarea resurselor umane  din domeniu. Ne bucură deschiderea și dorința participanților de a cunoaște și de a transmite viitorilor bucătari diversitatea gastronomiei europene, încurajându-i să experimenteze și să exceleze constant.”

Alina Dusciac, Customer Experience Manager și Project Lead, METRO Cash & Carry

În cadrul masterclass-ului, chef Stoianov a preparat o gustare delicioasă din hering, 2 feluri principale consistente pe bază de carne de vită și porc, dar și un desert aromat din cartofi fierți, pomușoare congelate și alte ingrediente apetisante. Astfel, a determinat profesorii, specializați în alimentație publică, să cunoască specificul bucătăriei germane și să-și inspire discipolii în explorarea acesteia. 

„Cadrele didactice din domeniul gastronomic au nevoie de susținere internă, dar și externă. Mulțumim brand-ului METRO pentru organizarea acestui masterclass. Este foarte important să-i susținem pe profesorii care predau arta culinară în Republica Moldova. METRO ne-a demonstrat încă odată că este o companie responsabilă, care pune accent pe calitatea produselor, este deschisă spre colaborări și este mereu pregătita să ofere o mână de ajutor celor din domeniul HoReCa.”

Traian Stoianov, chef

La masterclass au participat 17 cadre didactice din diferite raioane precum:  Bălți, Cupcini, Ceadîr-Lunga, Soroca, Ștefan-Vodă, Căușeni, Chișinău, Nisporeni, Cahul, etc. Profesorii vor mai lua parte la alte două masterclass-uri, găzduite de chefi renumiți, iar în octombrie își vor testa abilitățile și se vor întrece la  Campionatul Gastronomic pentru Juniori, 2021. 

Maria Babanina, profesoară,  Școala Profesională din Ceadîr-Lunga: „Chiar dacă muncesc de mai bine de 30 de ani în domeniu, de fiecare dată aflu ceva nou. Mi-a plăcut mult că am aflat detalii noi despre bucătăria germană. Din luna septembrie voi încerca împreună cu elevii din cursul 3 să pregătim bucatele preparate. Mai mult, voi începe programul despre bucătăria țărilor din lume, unde vom vorbi despre bucătăria germană, franceză, italiană etc.”

Liuba Baligari, profesoară, Școala Profesională din Ștefan Vodă: „Nimeni dintre bucătari nu are dreptul să stagneze, trebuie să fie în continuă perfecționare, să aibă curajul de a promova tot ce frumos și gustos. Bucătăria germană este interesantă pentru a fi studiată, de aceea vom transmite tradițiile acestei țări și discipolilor noștri, pentru că ei acum se pot deplasa și activa în orice țară își doresc.”

Ingredientele proaspete pentru realizarea celor 4 rețete din bucătăria germană, prezentate de chef Stoianov au fost oferite tuturor participanților de către compania  METRO.

Olga Tabunșcic, profesoară, Catedra Comerț, Turism și Alimentație Publică, ASEM: „La masterclass am fost asigurați cu toate cele necesare, materie primă de calitate, foarte diversificată. Am avut capere, hamsii, cremă de brânză și multe alte ingrediente care sunt importante și pe care, poate mai puțin le cunosc studenții. În domeniul gastronomic, sunt foarte mulți factori care influențează calitatea. Poți dirija procesul, poți avea utilaje performante, dar dacă calitatea materiei prime nu este corespunzătoare, nu poți obține un produs culinar bun.”

Prin intermediul acestui proiect, METRO și partenerii săi își propun să dezvolte cultura gastronomică în Republica Moldova ca formă de exprimare a diversității culturale locale, mizând pe formarea continuă a resurselor umane din sectorul HoReCa, dar și să motiveze agenții economici din domeniu să investească în formarea echipelor și în cultura responsabilității sociale. 

METRO este unul dintre liderii internaționali în domeniul vânzărilor en-gros, cu un sortiment de produse alimentare și nealimentare care deservește clienți din industria HoReCa și revânzatori. La nivel global, METRO servește peste 16 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături în unul dintre magazinele sale de format mare, să comande online și să își colecteze cumpărăturile la magazin sau să le fie livrate. METRO susține competitivitatea întreprinzătorilor cu soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală din comerțul cu amănuntul și sectorul ospitalier. Sustenabilitatea este un pilon al afacerii METRO. Compania METRO deține primul loc în Indicele Sustenabilității Dow Jones, în industria comercializării produselor alimentare. Compania operează în 24 de țări și angajează peste 97.000 de oameni în întreaga lume. În anul financiar 2019/20, compania METRO a înregistrat un volum al vânzărilor de 25,6 miliarde EUR. În Republica Moldova, compania METRO este prezentă din 2004, având trei magazine, cu peste 25000 de articole în fiecare magazin și peste 600 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.metro.md.

P.

Vezi și aceste știri
METRO Cash & Carry Moldova aplică o politică consecventă în domeniul managementului calității, responsabilității sociale, integrității și deservirii clienților

METRO Cash & Carry Moldova aplică o politică consecventă în domeniul managementului calității, responsabilității sociale, integrității și deservirii clienților

METRO contribuie la dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova. 3 masterclass-uri cu bucătari-șefi renumiți

METRO contribuie la dezvoltarea culturii gastronomice în Moldova. 3 masterclass-uri cu bucătari-șefi renumiți

Cel puțin 13 oameni au murit, iar alții 70 au fost răniți după ce un pasaj de la metroul din Mexico City s-a prăbușit

Cel puțin 13 oameni au murit, iar alții 70 au fost răniți după ce un pasaj de la metroul din Mexico City s-a prăbușit

METRO Moldova: „De Paști, rămânem mai aproape ca niciodată”! (VIDEO)

METRO Moldova: „De Paști, rămânem mai aproape ca niciodată”! (VIDEO)

10 cadouri grozave pentru sărbătorile de iarnă. Pe toate le găsești în magazinele METRO

10 cadouri grozave pentru sărbătorile de iarnă. Pe toate le găsești în magazinele METRO

Afaceri durabile. METRO – apreciat la nivel internațional pentru sustenabilitatea în industria alimentară și a comerțului cu amănuntul

Afaceri durabile. METRO – apreciat la nivel internațional pentru sustenabilitatea în industria alimentară și a comerțului cu amănuntul

Advertoriale
JUMP acum şi începe-ți cariera IT cu Orange Systems

JUMP acum şi începe-ți cariera IT cu Orange Systems

Impactul costurilor ascunse în selectarea furnizorului de igienă

Impactul costurilor ascunse în selectarea furnizorului de igienă

Top 5 beneficii ale uleiului de cocos pentru față și păr

Top 5 beneficii ale uleiului de cocos pentru față și păr

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Șeful Roscosmos publică imagini din satelit și coordonatele clădirilor în care se desfășoară summitul NATO: „În caz că e nevoie”
  • 2
    ANSA scoate din comerț un lot de brânză de vaci. Ar fi identificat grăsimi străine
  • 3
    Procurorii și ofițerii SIS au descins cu percheziții la domiciliul ex-ministrului Alexandru Jizdan: Acesta e bănuit de îmbogățire ilicită
  • 4
    Boris Johnson afirmă că Putin n-ar fi declanșat războiul din Ucraina „dacă era femeie”. Peskov dă replica: „Freud visa la un asemenea obiect de studiu”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.