Capitala fără maxi-taxi. Ce spun transportatorii despre decizia CMC care va pune punct epocii microbuzelor pe străzile Chișinăului

Capitala fără maxi-taxi. Ce spun transportatorii despre decizia CMC care va pune punct epocii microbuzelor pe străzile Chișinăului
Sursa Foto: Orhei TV

Transportatorii ar rămâne fără locuri de muncă, cetățenii fără un mijloc de deplasare, iar în bugetul municipal se va crea o gaură mare, în cazul în care în capitală va fi suspendată circulația microbuzelor. De această părere sunt administratorii rutelor regulate municipale, în contextul în care Consiliul Municipal Chișinău a aprobat proiectul ce va reglementa lungimea vehiculelor cărora li se permite să transporte pasageri. Mai mult, administratorii rutelor afirmă că nu sunt gata să investească bani în modernizarea vehiculelor, întrucât nu au siguranța că vor putea activa în continuare. Iată ce au declarat pentru AGORA reprezentanții transportatorilor. 

Directorul întreprinderii S.R.L. „Microbuz”, Ion Mămăligă a calificat decizia consilierilor drept una netransparentă și incorectă atât față de agenții prestatori, cât și față de cetățeni, care vor fi nevoiți să apeleze la alte mijloace de transport, indiferent de comoditatea acestora. „Mi se pare o abordare neserioasă a subiectului cu o tratare superficială. Deși majoritatea transportatorilor care au mai rămas s-au împăcat deja cu ideea că sunt pe cale să dispară, această decizie prezintă o lovitură puternică asupra agenților economici, proprietarilor de rute și șoferilor, care inevitabil vor fi afectați, întrucât asta înseamnă că vor fi lipsiți de locurile de muncă.”

Pe lângă problema locurilor de muncă, suspendarea va crea și un șir de incomodități pentru cetățenii capitalei. „Înainte de a lua o asemenea decizie, trebuia să fie realizată o investigație serioasă, după care propunerile să fie supuse dezbaterilor publice, întrucât acestea nu privesc doar o anumită categorie de transportatori, ci afectează, în primul rând, locuitorii”, a mai adăugat directorul întreprinderii de transport.

Directorul întreprinderii C.P. „Auto-Rapid”, Nicolae Seredneac afirmă că decizia respectivă va crea un gol în bugetul municipalității. „Această deciziese  va solda cu închiderea multor locuri de muncă și cu mărirea taxei locale, întrucât administratorii rutelor regulate municipale contribuiau cu o sumă enormă la formarea acestui buget, iar acum acesta va fi compensat din buzunarul cetățenilor. 

Pentru a ridica standardele, sunt necesare investiții mari, iar noi nu avem garanția că și după aceste modificări impuse vom avea dreptul de a activa.”

În același timp, transportatorii se văd într-un impas, fiind capabili doar să se conformeze situației, fapt ce nu le asigură, însă, dreptul de a activa ulterior.

„În această situație noi nu avem altă soluție decât să ne conformăm deciziei luate, iar autoritățile cred că și-au asumat consecințele, întrucât noi avem străzi unde circulația transportului de capacitate mare nu este posibilă, lucru ce crează probleme. În ceea ce privește noile standarde, noi trebuie, mai întâi de toate să vedem ce condiții vor înainta autoritățile, după care să decidem ce acțiuni vom întreprinde în continuare”, ne-a relatat directorul întreprinderii S.R.L. „Lunguscom”, Iurie Plămădeală.

Decizia privind suspendarea circulației maxi-taxiurilor în capitală a fost aprobată în data de 22 iulie, în cadrul Ședinței Consiliului Municipal Chișinău. Acest lucru ar urma să se întâmple, cel târziu, începând cu data de 1 septembrie 2022.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Maxi-taxiurile vor dispărea din Chișinău de la 1 septembrie 2022. Decizia Consiliului Municipal

Maxi-taxiurile vor dispărea din Chișinău de la 1 septembrie 2022. Decizia Consiliului Municipal

100 de autobuze noi pentru pasagerii din capitală. Contractul de achiziționare a fost semnat

100 de autobuze noi pentru pasagerii din capitală. Contractul de achiziționare a fost semnat

Parcul Urban de Autobuze, completat cu încă șapte unități (FOTO/VIDEO)

Parcul Urban de Autobuze, completat cu încă șapte unități (FOTO/VIDEO)

Advertoriale
Bucătarii din Moldova au câștigat Cupa de Aur, la Campionatul Mondial de Gastronomie

Bucătarii din Moldova au câștigat Cupa de Aur, la Campionatul Mondial de Gastronomie

Nikos Vertis este pregătit să încânte Moldova în concertul său live (VIDEO)

Nikos Vertis este pregătit să încânte Moldova în concertul său live (VIDEO)

Mii de copii din toată Republica au fost informați despre regulile de circulație rutieră

Mii de copii din toată Republica au fost informați despre regulile de circulație rutieră

EMISIUNI
  • DESCIFRAT| Strategia Securității Alimentare 2023-2030: Ce capacitate are R. Moldova să-și acopere necesarul de produse de bază, ce importăm și cum ne afectează crizele (VIDEO)
    DESCIFRAT| Strategia Securității Alimentare 2023-2030: Ce capacitate are R. Moldova să-și acopere necesarul de produse de bază, ce importăm și cum ne afectează crizele (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII| Pictor: „Artistul poate și trebuie să nu fie flămând și sărac” (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII | Activist civic: „Există stereotipurile că tot ce fac oamenii din ONG-uri, fac doar pentru bani. Acei oameni nu sunt activiști civici” (VIDEO)
  • Prepare for Future #11, Marcela Lefter - Viitorul energetic al Moldovei și al întregii planete
  • Moldova, I am back! | Alina Perju, tânăra care a revenit din Franța pentru a îmbunătăți viața sătenilor din sudul țării
Cele mai populare
  • 1
    Deputat AUR: România nu mai trebuie să finanţeze nici măcar cu un leu Guvernul de la Chişinău
  • 2
    Cum se aplică compensațiile pentru cei cu consum „zero” sau foarte mic de energie în anul trecut. Spătari: Căutăm soluția
  • 3
    Prețul primei de asigurare medicală în formă fixă ar putea crește de trei ori. Cine poate beneficia de reduceri și cât vor achita salariații
  • 4
    Deputatul Dan Perciun și ministrul Marcel Spatari, despre compensațiile la energie: Bugetul e de 5 miliarde, iar înregistrările numără 700 mii de familii (LIVE)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.