Cursa de tren Ungheni – Bălți a fost sistată din cauza stării tehnice nesatisfăcătoare a locomotivelor

Cursa de tren Ungheni – Bălți a fost sistată din cauza stării tehnice nesatisfăcătoare a locomotivelor


Circulația trenului de pe ruta Ungheni – Bălți Slobozia – Ungheni a fost sistată temporar începând cu data de 26 iulie. Anunțul a fost făcut de reprezentanții Căii Ferate a Moldovei (CFM), prin intermediul unui comunicat de presă. 

Potrivit CFM, decizia a fost luată, deoarece starea tehnică a trenurilor diesel D1 este nesatisfăcătoare. Acest lucru a fost confirmat și de ex-deputatul Alexandru Slusari, într-o postare pe Facebook. 

„Din motive neclare așa și nu a fost reluată circulația trenului Chișinău-Odesa, deși partea ucraineană a fost disponibilă și în perioada de vară această rută este rentabilă. Nu a fost nicio încercare de a restabili circulația trenurilor internaționale pentru România și Rusia. Din 26 iulie se suspendă circulația trenului Bălți-Ungheni, ultimul tren, deservit de filiala CFM Bălți”, a scris Slusari pe rețelele de socializare.

Acesta a mai venit cu precizări referitor la starea actuală de lucruri de la CFM.

„Din păcate, după schimbarea conducerii entității, situația continuă să degradeze. Datoriile CFM au depășit 800 mln, dintre care circa 180 mln sunt restanțele la salariu. Noul director așa și nu a organizat un dialog eficient cu colectivul. În afară de propunerea aberantă, precum că angajații ar trebui să împrumute credite de la bănci pentru stingerea datoriilor la salarii, alte idei de la dl Tofilat nu au parvenit”, a mai scris acesta.

Până acum, trenul pornea din gara Bălţi, în fiecare dimineaţă, la ora 4 şi 40 de minute.

Căile Ferate din Moldova rămân acoperite de datorii, în contextul în care, doar în anul 2020, pierderile întreprinderii de stat au urcat la peste 220 milioane lei. Astfel, situația financiară a întreprinderii de stat rămâne în continuare dificilă, potrivit datelor oficiale.

Anterior, Conducerea Căii Ferate din Moldova a prezentat noul mecanism de lichidare a restanțelor salariale acumulate în cadrul întreprinderii de stat. Astfel, reprezentanții instituției propun angajaților care nu și-au primit salariile de mai multe luni, să împrumute suma restantă de la bănci. În schimb, CFM ar urma să achite doar dobânda creditului și comisionul de administrare.

AGORA precizează că, din luna mai 2019, director al Î.S. „CFM” a fost  Adrian Onceanu. În perioada celor doi ani, întreprinderea a continuat să înregistreze pierderi. Astfel, în 2019, pierderile au fost de 26,5 milioane de lei. Iar în 2020, Calea Ferată raportează cheltuieli ce depășesc veniturile cu 228,8 milioane de lei. Indicele este cel mai mare din ultimii 10 ani.

Situația de la întreprindere devine tot mai tensionată. Angajații ies la proteste și blochează porțiuni de cale ferată, cerând să le fie achitate salariile. Onceanu spune că „administrația face tot posibilul în acest sens, iar salariile ar fi fost achitate pentru luna noiembrie”.

Vezi și poziția actualei administrații CFM:  „Vă asigurăm că, dacă nu vor fi create piedici artificiale, întreprinderea va reveni pe un făgaș normal de dezvoltare”.

În februarie 2021, Procuratura Anticorupție (PA) anunță că a demarat investigarea pretinselor ilegalități de la întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova (CFM). 

Mai mult, subiectul este discutat în Parlament și la ședințele Consiliului Suprem de Securitate. Astfel, la 27 aprilie, președinta țării, Maia Sandu, a cerut Guvernului să suspende contractul de muncă cu actualul director interimar al Căilor Ferate, pentru că ar fi gestionat prost situația din instituție, iar Agenția Proprietății Publice ar urma să organizeze un concurs pentru selectarea noului director general al Căii Ferate din Moldova.

Onceanu însă dă vina pe proasta administrare a întreprinderii pe parcursul ultimilor ani, susținând că toate datoriile au fost moștenite. De partea cealaltă, fostul șef de la Calea Ferată, Iurie Topală, a respins acuzațiile, spunând că actuala echipă managerială este incompetentă.

Vezi și: Calea Ferată a Moldovei, împotmolită în datorii. Cum a ajuns instituția strategică să se clatine pe șine (CARDURI)

Î.S. „Calea Ferată din Moldova” a suportat prejudicii totale de aproape două miliarde de lei în ultimii 10 ani. Sunt datele constatate de Comisia de anchetă privind analiza situației economico-financiare de la întreprinderea de stat. 

Pe 24 mai a fost ales un nou director la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova”. Consiliul de administrație al întreprinderii a desemnat în calitate de învingător al concursului pentru ocuparea funcției vacante de administrator pe Oleg Tofilat.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Federația Sindicală a Feroviarilor: Restanțele salariale la „Calea Ferată din Moldova” se cifrează la peste 100 de milioane de lei

Federația Sindicală a Feroviarilor: Restanțele salariale la „Calea Ferată din Moldova” se cifrează la peste 100 de milioane de lei

Percheziții la domiciliile unor foști șefi de la Calea Ferată. Slusari: Au fost găsite 3 milioane de lei și circa 100 de mii de euro

Percheziții la domiciliile unor foști șefi de la Calea Ferată. Slusari: Au fost găsite 3 milioane de lei și circa 100 de mii de euro

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” are un nou director, ales prin concurs

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” are un nou director, ales prin concurs

Advertoriale
Echipa de fotbal MAIB a câștigat Cupa Anuală de Fotbal Hospice Angelus Moldova (FOTO)

Echipa de fotbal MAIB a câștigat Cupa Anuală de Fotbal Hospice Angelus Moldova (FOTO)

Implică-te eficient în educația copilului tău - vino la prima Conferinţă de Parenting din acest sezon!

Implică-te eficient în educația copilului tău - vino la prima Conferinţă de Parenting din acest sezon!

Generația Inteligenței Financiare: Cum înțeleg copiii finanțele și gestionarea lor (VIDEO)

Generația Inteligenței Financiare: Cum înțeleg copiii finanțele și gestionarea lor (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Deputatul Partidului Șor, Denis Ulanov, îl atacă în judecată pe Veaceslav Platon pentru „apărarea onoarei și demnității”
  • 2
    Ce s-ar întâmpla dacă Tiraspolul chiar și-ar asuma datoria de 7 miliarde de dolari la gaz? Opinia experților în energetică
  • 3
    Procurorii anticorupție ar fi renunțat la învinuirile în cazul pretorei sectorului Ciocana, Sinilga Școlnic
  • 4
    Emmanuel Macron, lovit cu un ou de un protestatar. Agresorul a fost arestat (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.