Procuratura a intentat dosar penal pe cazul unor credite contractate de administratorul Aeroportului Internațional Cahul, fără acordul Consiliului Raional Cahul, care se află în posesia a 49% din acțiuni. Totodadă de mai mulți ani întreprinderea nu activează fiindcă nu a prezentat interes pentru marile companii aeriene, conform declarației co-fondatorul întreprinderii, Boris Brauda.
Consiliul Raional Cahul deține 49% din Aeroportului Internațional Cahul, însă nu are mijloace financiare pentru a efectua investiții în această întreprindere. Celelalte acțiuni sunt în posesia lui Boris Brauda, care a investit circa 10 milioane de lei în modernizarea aeroportului.
Conform deciziei Curții de Apel Chișinău din 27 aprilie 2015, a fost hotărâtă încetarea procedurii de insolvabilitate în privința Aeroportului Internațional Cahul SRL, precum și lichidarea acestuia.
Președintele raionului Cahul, Avram Micinschi declară că „Am contestat decizia instanței de judecată și am depus o cerere la Procuratură, care a confirmat pornirea unui dosar pe numele administratorului întreprinderii. Acesta nu a înștiințat și nu au obținut acordul Consiliul Raional Cahul în privința contractării de credite. Împrumutul a fost luat pentru dezvoltarea întreprinderii, reparația pistelor de decolare, schimbarea utilajului stațiilor meteo, precum și pentru dirijarea zborurilor.
Co-proprietarul întreprinderii, Boris Brauda solicită să-i fie întoarse datorii de 10 milioane lei, în timp ce toate activele întreprinderii au fost evaluate la 6 milioane de lei.”
Solicitat de reporterul Agora, Boris Brauda a refuzat să ofere comentarii până când nu va fi finalizată urmărirea penală. Totodată acesta afirmă că „obținerea licenței pentru transportul internațional de pasageri nu a prezentat o problemă, ci faptul că marile companii aeriene nu au prezentat interes pentru efectuarea curselor prin Aeroportului Internațional Cahul. Iar în această situație este mai convenabil să nu faci nimic, până nu se va schimba conjunctura.
Pe de altă parte Avram Micinschi este de părere că „acest aeroport are o amplasare strategică și ar fi interesant pentru cursele efectuate de avioanele de mici dimensiuni. Totuși există interese ca tot fluxul de pasageri să fie direcționat prin Aeroportul Internațional Chișinău.”
În prezent la Aeroportul Internațional Cahul lucrează câțiva operatori care oferă servicii de coordonare a zborurilor și prognoze meteo pentru compania de stat MoldATSA.
La momentul publicării articolului în cadrul Ministerului Transporturilor nu a fost nimeni de găsit, pentru a oferi un comentariu în privința situației create la Aeroportul Internațional Cahul.
Vezi și aceste știri

În acest weekend peste două mii de șoferi au fost stopați de poliție. 50 dintre aceștia erau în stare de ebrietate

EconomClass | 2# Exportul de fructe către UE. Expertul Vasile Pojoga ne spune care sunt principalele beneficii ale pieței occidentale (INTERVIU)
