Cursa de tren Ungheni – Bălți se sistează temporar din motive tehnice

Cursa de tren Ungheni – Bălți se sistează temporar din motive tehnice


Circulația trenului Ungheni – Bălți Slobozia – Ungheni se sistează temporar. Anunțul a fost făcut de către Calea Ferată din Moldova, printr-un comunicat de presă,  menționând că acesta nu va mai circula începând cu miercuri, 11 august. 

Potrivit întreprinderii, sistarea ține de starea tehnică a trenului. 

Totuși, Calea Ferată din Moldova nu a precizat pe ce perioadă va fi sistată deplasarea, însă și-a cerut scuze de la pasageri pentru eventualele incoveniențe.

Anterior, Circulația trenului de pe ruta Ungheni – Bălți Slobozia – Ungheni a fost sistată temporar începând cu data de 26 iulie din motivul stării tehnice nesatisfăcătoare a trenurilor diesel D1 și restabilită la începutul lunii august.

 Căile Ferate din Moldova rămân acoperite de datorii, în contextul în care, doar în anul 2020, pierderile întreprinderii de stat au urcat la peste 220 milioane lei. Astfel, situația financiară a întreprinderii de stat rămâne în continuare dificilă, potrivit datelor oficiale.

Anterior, Conducerea Căii Ferate din Moldova a prezentat noul mecanism de lichidare a restanțelor salariale acumulate în cadrul întreprinderii de stat. Astfel, reprezentanții instituției propun angajaților care nu și-au primit salariile de mai multe luni, să împrumute suma restantă de la bănci. În schimb, CFM ar urma să achite doar dobânda creditului și comisionul de administrare.

AGORA precizează că, din luna mai 2019, director al Î.S. „CFM” a fost  Adrian Onceanu. În perioada celor doi ani, întreprinderea a continuat să înregistreze pierderi. Astfel, în 2019, pierderile au fost de 26,5 milioane de lei. Iar în 2020, Calea Ferată raportează cheltuieli ce depășesc veniturile cu 228,8 milioane de lei. Indicele este cel mai mare din ultimii 10 ani.

Situația de la întreprindere devine tot mai tensionată. Angajații ies la proteste și blochează porțiuni de cale ferată, cerând să le fie achitate salariile. Onceanu spune că „administrația face tot posibilul în acest sens, iar salariile ar fi fost achitate pentru luna noiembrie”.

Vezi și poziția actualei administrații CFM:  „Vă asigurăm că, dacă nu vor fi create piedici artificiale, întreprinderea va reveni pe un făgaș normal de dezvoltare”.

În februarie 2021, Procuratura Anticorupție (PA) anunță că a demarat investigarea pretinselor ilegalități de la întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova (CFM). 

Mai mult, subiectul este discutat în Parlament și la ședințele Consiliului Suprem de Securitate. Astfel, la 27 aprilie, președinta țării, Maia Sandu, a cerut Guvernului să suspende contractul de muncă cu actualul director interimar al Căilor Ferate, pentru că ar fi gestionat prost situația din instituție, iar Agenția Proprietății Publice ar urma să organizeze un concurs pentru selectarea noului director general al Căii Ferate din Moldova.

Onceanu însă dă vina pe proasta administrare a întreprinderii pe parcursul ultimilor ani, susținând că toate datoriile au fost moștenite. De partea cealaltă, fostul șef de la Calea Ferată, Iurie Topală, a respins acuzațiile, spunând că actuala echipă managerială este incompetentă.

Vezi și: Calea Ferată a Moldovei, împotmolită în datorii. Cum a ajuns instituția strategică să se clatine pe șine (CARDURI)

Î.S. „Calea Ferată din Moldova” a suportat prejudicii totale de aproape două miliarde de lei în ultimii 10 ani. Sunt datele constatate de Comisia de anchetă privind analiza situației economico-financiare de la întreprinderea de stat. 

Pe 24 mai a fost ales un nou director la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova”. Consiliul de administrație al întreprinderii a desemnat în calitate de învingător al concursului pentru ocuparea funcției vacante de administrator pe Oleg Tofilat.

Dragă cititor, urmărim atent ce se întâmplă pe segmentul politic, verificăm datele și sursele, căutăm explicații, oferim contexte, îi invităm în studiou pe cei care trebuie să ne răspundă la întrebări.
Dacă îți place ceea ce citești pe acest site, ne poți susține print-un abonament de membru de doar 48 lei pe lună.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Federația Sindicală a Feroviarilor: Restanțele salariale la „Calea Ferată din Moldova” se cifrează la peste 100 de milioane de lei

Federația Sindicală a Feroviarilor: Restanțele salariale la „Calea Ferată din Moldova” se cifrează la peste 100 de milioane de lei

Directorul CFM: Cursele internaționale de tren ar putea fi reluate în această toamnă

Directorul CFM: Cursele internaționale de tren ar putea fi reluate în această toamnă

Cursa de tren Ungheni – Bălți a fost sistată din cauza stării tehnice nesatisfăcătoare a locomotivelor

Cursa de tren Ungheni – Bălți a fost sistată din cauza stării tehnice nesatisfăcătoare a locomotivelor

Advertoriale
MAIB - „Leader in Card Performance 2021”, potrivit Mastercard

MAIB - „Leader in Card Performance 2021”, potrivit Mastercard

Infrastructură modernă de cartier, grație unui parteneriat dintre Inamstro și Primăria Municipiului Iași

Infrastructură modernă de cartier, grație unui parteneriat dintre Inamstro și Primăria Municipiului Iași

Mastercard a acordat FinComBank S.A distincția „Leader in Moneysend: Clickpay.md” pentru leadership în domeniul transferurilor bănești

Mastercard a acordat FinComBank S.A distincția „Leader in Moneysend: Clickpay.md” pentru leadership în domeniul transferurilor bănești

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Decizie CtEDO: Alexander Litvinenko, spionul otrăvit cu poloniu, a fost asasinat de agenți ai Federației Ruse
  • 2
    Bancnote murdare, rupte sau fără colțuri? Iată ce poți face dacă ai acasă bani deteriorați (GRAFIC)
  • 3
    Top cele mai sigure orașe din lume în anul 2021
  • 4
    Rămâi fără WhatsApp, dacă nu ți-ai schimbat telefonul de mult timp. Ce presupun noile actualizări
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.