Propulsat la finalul anului trecut de succesul peste aşteptări înregistrat cu modelul iPhone 6, Apple şi-a adjudecat un loc fruntaş în top-ul producătorilor smartphone, egalând rivalul Samsung cu o cotă de piaţă de 20.1%.
Victoria a fost însă de scurtă durată, specializarea companiei americane exclusiv pe domeniul telefoane high-end lăsând descoperite categoriile mid-range şi entry-level, pe care Samsung l-a exploatat din plin livrând volume mari de telefoane cu Android. Astfel, la începutul acestui an Samsung şi-a consolidat prezenţa în piaţă cu o cotă de 24.3%, în timp ce Apple a scăzut la 17.9% cotă de piaţă. În cifre, Samsung a livrat în perioada Q1 2015 82.8 milioane dispozitive, faţă de 61,6 milioane dispozitive livrate de Apple.

Deşi neoficial, clasamentul furnizat poartă amprenta unuia dintre foştii directori Nokia - Tomi Ahonen, recunoscut pentru predicţiile sale foarte exacte. ˝Deja am văzut vârful generat de lansarea noului iPhone, iar analiza mea pentru restul anului 2015 indică noi scăderi ale cotei sale de piaţă˝, declară Tomi Ahonen.
Anul 2015 a adus veşti şi mai proaste pentru Sony, respectiv Microsoft. Deşi au o lungă istorie şi sunt cunoscute pe plan internaţional, cele două branduri au ieşit complet din top 10, fiind date la o parte de producători din China lansaţi recent în pieţele internaţionale. Astfel, după Apple, următoarele 9 poziţii sunt adjudecate exclusiv de către producători asiatici, respectiv 7 fabricanţi chinezi de telefoane mobile. Ultimul intrat, Vivo este un producător specializat pe telefoane premium, optimizate pentru fidelitate audio superioară.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.
