
Cât de utilizată a fost rețeaua socială Odnoklassniki în perioada electorală
Una dintre cele mai populare rețele sociale din Republica Moldova, Odnoklassniki a fost utilizată în campania electorală preponderent de formațiunile pro-ruse. Cu toate acestea, spre deosebire de Facebook, doar patru partide și șase lideri politici s-au folosit de această rețea, arată datele unui raport realizat de Mediapoint.
・
Monitorizarea Odnoklassniki a arătat că această rețea este populară în rândul partidelor pro-ruse. În total, doar 4 partide și 6 lideri politici au folosit această platformă în timpul alegerilor, printre care Partidul Șor, Partidul Regiunilor, Partidul Nostru (componentă a Blocului Electoral Renato Usatîi) și Partidul Socialiștilor din Republica Moldova (componentă a Blocului Electoral al Comuniștilor și Socialiștilor).
Când vine vorba de interacțiuni, Dodon a primit cele mai multe, urmat de Kalinin și Usatîi. Partidele, blocurile și liderii lor au generat un total de 70.542 de interacțiuni, mult mai puțin decât pe Facebook, unde au fost aproape 3 milioane. În timp ce pe Odnoklassniki cei mai mulți actori monitorizați au republicat conținut publicat pe alte rețele, s-a pus un accent notabil pe retorica pro-rusă, inclusiv pe narațiuni precum faptul că Rusia ajută constant Republica Moldova.
Aruncând o privire mai largă asupra narațiunilor promovate pe grupurile Odnoklassniki monitorizate, mesajele anti-occidentale și mesajele pro-ruse se disting foarte clar ca modele dominante. Grupurile pro-ruse au postat mai multe mesaje cu narațiuni anti-occidentale (despre cât de rău este în Occident și că singura alternativă pentru Moldova erau legăturile mai strânse cu Federația Rusă).