Mai vorbesc moldovenii la telefonul fix? Scade numărul abonaților, volumul de minute vorbite și vânzările

Mai vorbesc moldovenii la telefonul fix? Scade numărul abonaților, volumul de minute vorbite și vânzările

În perioada aprilie-iunie a anului 2021, numărul total de conexiuni la serviciile de telefonie fixă au scăzut, comparativ cu sfârșitul anului 2020, cu circa 19,2 mii și au alcătuit puțin peste un milion, arată datele statistice despre evoluția pieței serviciilor de telefonie fixă, agregate de către Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației. Totodată, a scăzut numărul de minute vorbite, dar și vânzările.

Volumul total al vânzărilor pe piața respectivă s-a diminuat, față de perioada similară a anului trecut, cu 12,5% și a însumat 85,9 milioane de lei, iar volumul traficului total de voce generat de utilizatorii de telefonie fixă a scăzut cu 20,3%, până la valoarea de circa 247 milioane de minute.

Datele statistice raportate de furnizori arată că numărul abonaților companiei Moldtelecom au scăzut cu 18,6 mii și au alcătuit circa 901,4 mii, iar numărul abonaților furnizorilor alternativi s-a diminuat cu 599 și a totalizat 107,1 mii.

Publicitate

Din totalul abonaților, 879,8 mii erau persoane fizice, iar 128,7 mii - persoane juridice. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă, raportată la 100 de locuitori a alcătuit 38,8%.

Traficul de voce realizat de către abonații serviciilor respective către rețelele mobile s-a diminuat cu 2,1%, traficul generat în rețelele fixe a scăzut cu 8,3%, iar traficul realizat către rețelele internaționale s-a micșorat cu 31,6%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a diminuat cu 20,6%, ajungând la 123 de minute.

Urmare a diminuării numărului de abonați, a traficului de voce și volumului total al veniturilor de pe piața de telefonie fixă, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 8,5% și a alcătuit 28,3 lei.

La sfârșitul trimestrului II al anului curent, cota de piață a companiei Moldtelecom, în funcție de venituri, a fost de 93,8%.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal