
Caragia Winery: Vinăria care transmite produsul din mână în mână, împărtășind emoții
Caragia Winery este o adevărată vinărie de tip boutique, al cărei principiu de activitate rezidă în ideea de a transmite produsul din mână în mână, împărtășind emoții. Sloganul vinăriei este „Emoții îmbuteliate în ediții limitate”. Până în prezent, vinăria a scos pe piață patru vinuri: Merlot, roada anului 2016, Viorica, Rosé Cabernet și Sauvignon Blanc.
・
Cum a început afacerea
Constantin Caragia activează în industria vinului de mai bine de 10 ani, reprezentând diferiți furnizori de utilaje, tehnologii și produse oenologice, iar de câțiva ani și-a propus lansarea propriului brand, lucru care s-a și întâmplat în plină pandemie, în vara anului 2020.
Caragia Winery reprezintă de fapt o vinărie de familie în care este implicat fiecare membru. Constantin a făcut studii în Tehnologia Vinului la Universitatea Tehnică din Chișinău, iar soția sa, Tatiana, provine din vestita familie de vinificatori Agrici. După ce a absolvit Universitatea, Constantin urma să aleagă între producție și vânzări, optând în cele din urmă pentru cea de-a doua variant. Astfel, și-a început activitatea la cel mai mare distribuitor de vinuri din segmentul HoReCa. După câțiva ani lucrați în domeniu, Constantin a devenit reprezentant al unei companii franceze de vinuri pe piața moldovenească, fiind responsabil de produsele bio și de echipamentele de vinificație. Apoi, viitorul vinificator a călătorit în jurul lumii, vizitând expoziții, întreprinderi vinicole și molipsindu-se de ideea și motivația de a-și deschide propria vinărie. Se întâmpla în 2012, dar de la idee și până la realizarea ei au trecut cinci ani. Astfel, în 2016 acesta a cules pentru prima oară roada, iar în iunie 2020 a lansat primul vin.
Produsele Caragia Winery
„Începuturile sunt întotdeauna frumoase. Emoția descoperirii ne încurajează să mergem mai departe, ne alimentează curiozitatea și dorința de a persevera. Dar, dincolo de valoarea emoțională a noilor începuturi, pentru Caragia Winery, începutul a reprezentat o investiție solidă în calitatea procesului de vinificație. Am căutat să îmbinăm tradiționalul cu inovația, începând de la alegerea strugurilor, formulei potrivite și terminând cu echipamentele de ultimă generație și procesul de producție, ce nu permite abateri de la respectarea calității supreme. Toate acestea, pentru ca cei care vor savura din vinul nostru, să se poată bucura de o experiență unică”, susține Constantin Caragia.
Anul 2021 a fost anul în care vinul Merlot, roada anului 2016, a debutat la primul său concurs internațional și a reușit să cucerească Medalia de Aur la prestigiosul concurs Berliner Wine Trophy, fiind considerat și de către cunoscători drept cel mai bun Merlot al momentului din Moldova.
„Personalitatea vinurilor noastre poate fi descrisă cel mai bine prin noțiunea de „călătorie boemă”. Aceste vinuri trebuie asociate discuțiilor constructive, momentelor de inspirație, clipelor în care conversația alunecă spre subiecte adevărate și în care vorbele fără consistență sunt lăsate deoparte. Vinurile Caragia sunt vinuri unice, rare, vinuri-spectacol, bogate în caracteristici singulare, ce depășesc granițele temporale. Aceste vinuri sunt create în ediții limitate, special pentru oamenii care sunt pregătiți să le aprecieze gustul, aroma, calitatea și identitatea”, mai adaugă vinificatorul.
Vinurile Caragia pot fi găsite în vinotecile, wine barurile și magazinele online din Chișinău.
Schimbări legislative dorite de Caragia Winery
Reprezentanții companiei spun că își doresc elaborarea unor strategii naționale de susținere și încurajare a Întreprinderilor Mici si Mijlocii, precum și reforme sistemice pentru o Economie și Mediu de afaceri mai puternice.
Planuri de dezvoltare
Ce ține de planurile de viitor, Caragia Winery urmărește să se dezvolte prin inovație și să-și valorifice la maxim potențialul său prin perseverenţă, seriozitate şi calitate.
Pe termen lung, vinificatorul planifică dezvoltarea sustenabilă a afacerii sale. Acum acesta țintește spre creșterea capacității de producere prin asigurarea tehnico-materială cu cele mai performante utilaje de fabricare a vinurilor de calitate superioară, precum și extinderea suprafețelor de plantație a viței-de-vie. Totodată, Constantin Caragia planifică continuarea orientării strategice spre segmentul premium de vinuri și extinderea brandului pe piețele externe. În viitorul apropiat, acesta urmează să-și lanseze propriul showroom sub forma unui wine shop, care se va regăsi în sectorul Râșcani al Capitalei.
Pentru a fi la curent cu noutățile din partea Caragia Winery, urmăriți vinăria pe Facebook și Instagram. Iar aici puteți cumpăra vinurile Caragia Winery.
Această activitate este realizată cu suportul cu suportul Fundației Friedrich Naumann pentru Libertate, Biroul pentru România și Republica Moldova și a Proiectului „Optim - Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova”, realizat de Helvetas Swiss Intercooperation.