Cel mai grav avertisment privind transportul rutier, naval și aerian. Transportatorii se plâng că nu fac față volumului de muncă, suprapus cu restricțiile pandemice

Cel mai grav avertisment privind transportul rutier, naval și aerian. Transportatorii se plâng că nu fac față volumului de muncă, suprapus cu restricțiile pandemice

Lanțurile globale de aprovizionare riscă să se prăbușească, avertizează organizațiile internaționale ale transportatorilor, într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite. Printre motivele enunțate se află și maniera în care au fost tratați transportatorii în timpul pandemiei, notează digi24.ro.

Este cel mai grav avertisment adresat vreodată de aceste organizații care reprezintă 60 de milioane de angajați din transporturile maritim, rutier sau aerian.

Astfel, marinarii, șoferii de camioane și lucrătorii din transportul aerian au fost nevoiți să suporte carantina, restricții de călătorie și cerințe multiple privind vaccinarea și testarea anti-COVID, pentru a se menține în activitate. Acum, au ajuns cu toții într-un punct critic și avertizează că lanțurile globale de aprovizionare sunt în pragul colapsului.

Transportatorii atrag atenția că nu mai fac față volumului mare de muncă, mai ales în contextul restricțiilor impuse de fiecare țară în parte din cauza noului val pandemic.

Potrivit transportatorilor, problemele se pot accentua spre finalul anului, de sărbători.

Ei cer să aibă prioritate la vaccinare și să fie eliminate restricțiile care le sunt impuse odată cu valul patru al pandemiei.

Într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, Camera Internațională a Transporturilor maritime (ICS) și alte grupuri industriale au avertizat cu privire la pericolul “prăbușirii sistemului global de transport și aprovizionare” dacă guvernele nu restabilesc libertatea de circulație a lucrătorilor din transport și nu le este asigurat accesul la vaccinuri aprobate de OMS.

„Lanțurile globale de aprovizionare încep să cedeze. Doi ani de presiune asupra transportatorilor încep să-și spună cuvântul”, se arată în documentul semnat inclusiv de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF). Împreună, aceste asociații patronale au 65 de milioane de lucrători din domeniul transporturilor la nivel global.

„Toate sectoarele de transport înregistrează o penurie de lucrători și ne așteptăm să plece tot mai mulți, ca urmare a modului în care au fost tratați acești oameni în timpul pandemiei, fapt ce ar pune lanțurile de aprovizionare sub o și mai mare amenințare. Este timpul ca guvernele să răspundă nevoilor acestor angajați”, mai transmite grupul respectiv.

Guy Platten, secretar general al ICS, a declarat că lipsa lucrătorilor se va accentua, cel mai probabil, spre sfârșitul anului, deoarece navigatorii nu vor dori să semneze noi contracte având în vedere că există riscul să nu mai poată ajunge acasă pentru Crăciun.

Unele porturi ar putea fi închise, valul patru epidemic va genera noi restricții de călătorie, iar printre cele mai afectate ar putea fi aprovizionările cu alimente și combustibil în Marea Britanie, se mai arată în document.

„Lanțul global de aprovizionare este foarte fragil și depinde la fel de mult de un navigator, ca și de un șofer. A sosit momentul ca șefii de guvern să ne asculte", a spus Stephen Cotton, secretarul general Forumului internațional al transporturilor ITF, citat de CNN. 

Au fost situații în care marinarii au fost obligați să stea pe nave 18 luni, iar șoferii au fost nevoiți să își facă mai multe vaccinuri anti-Covid pentru a putea intra în țările care nu recunosc unele dintre seruri.

La începutul pandemiei, mulți navigatori au fost de acord să își prelungească contractele cu câteva luni pentru a menține lanțul de aprovizionare cu alimente, combustibil, medicamente și alte bunuri de larg consum. În perioada de vârf a pandemiei, în 2020, 400.000 de navigatori nu au putut să-și părăsească navele, unii ajungând să lucreze 18 luni chiar și după încheierea contractelor inițiale.

Unele restricții de călătorie au fost reimpuse ca urmare a variantei coronavirusului Delta, iar angajații din transporturi s-au confruntat cu cerințe multiple de vaccinare și testare, doar pentru a-și onora contractele.

Unii navigatori au fost vaccinați de mai multe ori, deoarece unele țări au aprobat doar anumite vaccinuri.  

O altă problemă este distribuția inegală a vaccinurilor la nivel global, ceea ce a dus la situația ca doar aproximativ 25% - 30% dintre navigatori să fie complet vaccinați.

Testarea anti-Covid este, de asemenea, o provocare. În februarie, Germania a impus filtre la granițele cu Cehia și cu Tirolul austriac și testarea PCR obligatorie pentru șoferii de camioane. Lucrătorii transfrontalieri şi şoferii de TIR nu au mai putut trece decât dacă prezentau un test PCR negativ foarte recent. Măsura a determinat Austria să introducă, la rândul său, controale la frontiera cu Italia, provocând blocaje imense. Măsurile au afectat mii de șoferi de camioane, care au stat la coadă zile întregi la frontiera dintre Italia și Austria, la temperaturi sub zero grade, fără alimente și medicamente.

Certificatul verde a atenuat o parte din presiune, dar încă sunt diverse restricții și blocaje.

„Șoferii s-au confruntat cu sute de probleme la punctele de frontieră și cu blocaje în pandemie. Ei, ca și cetățenii și companiile care depind de livrarea de mărfuri, plătesc un preț mare pentru restricțiile Covid aplicate greșit și care se aplică angajaților din transporturi”, a declarat Umberto de Pretto, secretarul general al Uniunii Internaționale a Transportatorilor Rutieri.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Ultimă oră! Pericol de prăbușire a unei porțiuni de carosabil în capitală (FOTO)

Ultimă oră! Pericol de prăbușire a unei porțiuni de carosabil în capitală (FOTO)

Rusia ar vrea un preţ al gazelor mai mic pentru a-şi putea păstra controlul asupra Europei

Rusia ar vrea un preţ al gazelor mai mic pentru a-şi putea păstra controlul asupra Europei

1.505 cazuri noi de infectare și 41 de decese provocate de COVID-19

1.505 cazuri noi de infectare și 41 de decese provocate de COVID-19

Advertoriale
La Microinvest, datele tale personale sunt în siguranță, la fel ca într-un safeu

La Microinvest, datele tale personale sunt în siguranță, la fel ca într-un safeu

Victoriabank susține oamenii de cultură prin acordarea unui sprijin financiar Teatrului Geneza Art din Chișinău

Victoriabank susține oamenii de cultură prin acordarea unui sprijin financiar Teatrului Geneza Art din Chișinău

Echipa de fotbal maib - în TOP 5 cele mai bune echipe de la EURO Business Cup (FOTO)

Echipa de fotbal maib - în TOP 5 cele mai bune echipe de la EURO Business Cup (FOTO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Vom primi gaz și de la olandezi. Compania Vitol a câștigat tenderul lansat de Energocom
  • 2
    Activitatea directorului Moldovagaz ar putea fi evaluată
  • 3
    Deputații ar putea rămâne fără imunitate. CC a avizat pozitiv proiectul de lege
  • 4
    Întrevederea cu Kozak, eșuată? PSRM nu a reușit să convingă Moscova să facă concesii în privința gazului
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.