Cel mai grav avertisment privind transportul rutier, naval și aerian. Transportatorii se plâng că nu fac față volumului de muncă, suprapus cu restricțiile pandemice

Cel mai grav avertisment privind transportul rutier, naval și aerian. Transportatorii se plâng că nu fac față volumului de muncă, suprapus cu restricțiile pandemice

Lanțurile globale de aprovizionare riscă să se prăbușească, avertizează organizațiile internaționale ale transportatorilor, într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite. Printre motivele enunțate se află și maniera în care au fost tratați transportatorii în timpul pandemiei, notează digi24.ro.

Este cel mai grav avertisment adresat vreodată de aceste organizații care reprezintă 60 de milioane de angajați din transporturile maritim, rutier sau aerian.

Astfel, marinarii, șoferii de camioane și lucrătorii din transportul aerian au fost nevoiți să suporte carantina, restricții de călătorie și cerințe multiple privind vaccinarea și testarea anti-COVID, pentru a se menține în activitate. Acum, au ajuns cu toții într-un punct critic și avertizează că lanțurile globale de aprovizionare sunt în pragul colapsului.

Transportatorii atrag atenția că nu mai fac față volumului mare de muncă, mai ales în contextul restricțiilor impuse de fiecare țară în parte din cauza noului val pandemic.

Potrivit transportatorilor, problemele se pot accentua spre finalul anului, de sărbători.

Ei cer să aibă prioritate la vaccinare și să fie eliminate restricțiile care le sunt impuse odată cu valul patru al pandemiei.

Într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, Camera Internațională a Transporturilor maritime (ICS) și alte grupuri industriale au avertizat cu privire la pericolul “prăbușirii sistemului global de transport și aprovizionare” dacă guvernele nu restabilesc libertatea de circulație a lucrătorilor din transport și nu le este asigurat accesul la vaccinuri aprobate de OMS.

„Lanțurile globale de aprovizionare încep să cedeze. Doi ani de presiune asupra transportatorilor încep să-și spună cuvântul”, se arată în documentul semnat inclusiv de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF). Împreună, aceste asociații patronale au 65 de milioane de lucrători din domeniul transporturilor la nivel global.

„Toate sectoarele de transport înregistrează o penurie de lucrători și ne așteptăm să plece tot mai mulți, ca urmare a modului în care au fost tratați acești oameni în timpul pandemiei, fapt ce ar pune lanțurile de aprovizionare sub o și mai mare amenințare. Este timpul ca guvernele să răspundă nevoilor acestor angajați”, mai transmite grupul respectiv.

Guy Platten, secretar general al ICS, a declarat că lipsa lucrătorilor se va accentua, cel mai probabil, spre sfârșitul anului, deoarece navigatorii nu vor dori să semneze noi contracte având în vedere că există riscul să nu mai poată ajunge acasă pentru Crăciun.

Unele porturi ar putea fi închise, valul patru epidemic va genera noi restricții de călătorie, iar printre cele mai afectate ar putea fi aprovizionările cu alimente și combustibil în Marea Britanie, se mai arată în document.

„Lanțul global de aprovizionare este foarte fragil și depinde la fel de mult de un navigator, ca și de un șofer. A sosit momentul ca șefii de guvern să ne asculte", a spus Stephen Cotton, secretarul general Forumului internațional al transporturilor ITF, citat de CNN. 

Au fost situații în care marinarii au fost obligați să stea pe nave 18 luni, iar șoferii au fost nevoiți să își facă mai multe vaccinuri anti-Covid pentru a putea intra în țările care nu recunosc unele dintre seruri.

La începutul pandemiei, mulți navigatori au fost de acord să își prelungească contractele cu câteva luni pentru a menține lanțul de aprovizionare cu alimente, combustibil, medicamente și alte bunuri de larg consum. În perioada de vârf a pandemiei, în 2020, 400.000 de navigatori nu au putut să-și părăsească navele, unii ajungând să lucreze 18 luni chiar și după încheierea contractelor inițiale.

Unele restricții de călătorie au fost reimpuse ca urmare a variantei coronavirusului Delta, iar angajații din transporturi s-au confruntat cu cerințe multiple de vaccinare și testare, doar pentru a-și onora contractele.

Unii navigatori au fost vaccinați de mai multe ori, deoarece unele țări au aprobat doar anumite vaccinuri.  

O altă problemă este distribuția inegală a vaccinurilor la nivel global, ceea ce a dus la situația ca doar aproximativ 25% - 30% dintre navigatori să fie complet vaccinați.

Testarea anti-Covid este, de asemenea, o provocare. În februarie, Germania a impus filtre la granițele cu Cehia și cu Tirolul austriac și testarea PCR obligatorie pentru șoferii de camioane. Lucrătorii transfrontalieri şi şoferii de TIR nu au mai putut trece decât dacă prezentau un test PCR negativ foarte recent. Măsura a determinat Austria să introducă, la rândul său, controale la frontiera cu Italia, provocând blocaje imense. Măsurile au afectat mii de șoferi de camioane, care au stat la coadă zile întregi la frontiera dintre Italia și Austria, la temperaturi sub zero grade, fără alimente și medicamente.

Certificatul verde a atenuat o parte din presiune, dar încă sunt diverse restricții și blocaje.

„Șoferii s-au confruntat cu sute de probleme la punctele de frontieră și cu blocaje în pandemie. Ei, ca și cetățenii și companiile care depind de livrarea de mărfuri, plătesc un preț mare pentru restricțiile Covid aplicate greșit și care se aplică angajaților din transporturi”, a declarat Umberto de Pretto, secretarul general al Uniunii Internaționale a Transportatorilor Rutieri.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Olaf Scholz: Germania va avea cea mai mare armată convențională din Europa

Olaf Scholz: Germania va avea cea mai mare armată convențională din Europa

Turcia susține candidatura Finlandei și Suediei pentru aderarea la NATO

Turcia susține candidatura Finlandei și Suediei pentru aderarea la NATO

Bulgaria expulzează 70 de angajați ai ambasadei Rusiei

Bulgaria expulzează 70 de angajați ai ambasadei Rusiei

Advertoriale
La Chișinău a avut loc primul HEALTH TECH FORUM Moldova (VIDEO)

La Chișinău a avut loc primul HEALTH TECH FORUM Moldova (VIDEO)

Urmează să mergi într-o vacanță, dar nu știi câte medicamente trebuie să ai în valiză? Ți-am pregătit o listă care îți poate fi de ajutor

Urmează să mergi într-o vacanță, dar nu știi câte medicamente trebuie să ai în valiză? Ți-am pregătit o listă care îți poate fi de ajutor

Impactul războiului din Ucraina asupra persoanelor cu dublă cetățenie

Impactul războiului din Ucraina asupra persoanelor cu dublă cetățenie

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Grijile mari ale copiilor mici (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • 2
    ANI a finalizat controlul averii și intereselor personale inițiat în privința Maiei Sandu. Ce a constatat inspectorul (DOC)
  • 3
    Din 1 iulie, toți analogii de insulină, teste la glicemie și pungi colectoare pentru stome, vor fi compensate de CNAM
  • 4
    Momentul în care centrul comercial din Kremenciuk este bombardat de armata rusă, surprins de camerele de supraveghere (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.