INTERVIU cu Olga Bux, tânăra care s-a ambiționat să facă o afacere cu ghiveciuri din lut, realizate manual în Moldova

INTERVIU cu Olga Bux, tânăra care s-a ambiționat să facă o afacere cu ghiveciuri din lut, realizate manual în Moldova

Ohra Shop este un magazin mic de ghiveciuri pentru plante, apărut acum un an. Olga Bux, fondatoarea magazinului, de mult timp căuta ghivece pentru flori, fabricate în Moldova din materiale naturale, dar nu a găsit. Tot ce era pe piață era de import, fapt care a motivat-o să-și lanseze propria afacere în această nișă. Ghiveciurile sunt vândute în magazin. Aici clienții au oportunitatea să cumpere o oală simplă de lut extras în Moldova, realizată manual, de un meșter local.

De ce și când ai început să dezvolți această afacere? Care e istoria creației?

Multă vreme nu am putut înțelege de ce nimeni nu a creat un magazin în care să se vândă produsele noastre locale, fabricate din lut natural. Este o activitate ecologică și chiar din punct de vedere economic cred că e mai eficient să se producă aici, nu să fie importate. În plus, o astfel de oală poate fi utilizată ani de zile de proprietarii săi și, chiar, moștenită de nepoți. Exact asta fac cei din Europa și ei sunt mândri de asta. Cumpără ceva local și acest lucru devine parte a familiei.

Publicitate
...

Cu ce​​ dificultăți te confrunți?

Avem o piață foarte mică. Este greu să supraviețuiești cu un produs care nu este de primă necesitate, așa că a trebuit să conectez producerea cu vânzarea de flori. Deși inițial nu am vrut să o fac.

Când am început să mă ocup de flori, mi-am dat seama că în Moldova este practic imposibil să vinzi flori fără să ai pierderi și să funcționezi oficial. Pentru a reuși este nevoie ca prețul florilor să fie foarte mare. Dar, puterea de cumpărare de la noi nu poate ține pasul cu o astfel de politică de prețuri. Principala problemă este că unele dintre flori mor, iar noi suportăm costul acestor pierderi.

...

A existat ceva în proiect care nu a funcționat, dar ați putut merge mai departe?

Probabil că acum este un astfel de moment. Tot mă gândesc să renunț la flori, dar dacă va fi sau nu posibil să mergem mai departe în așa formulă - timpul ne va arăta. Acum sunt într-un moment de restructurare a proceselor de lucru și de vânzare.

Cum reacționează piața la lucruri noi?

Produsul nostru nu este nou, ci mai degrabă unul bine uitat, vechi. În același timp, în întreaga lume, acum este foarte populară tendința de amenajare a apartamentelor, caselor, birourilor și a magazinelor cu plante de interior și în special, în ghivece din lut natural.

De la începutul afacerii și până acum, după un an de la lansare, ne confruntăm cu o neînțelegere: de ce oala este fără vopsea, glazură și decor. Dar avem clienți care cumpără oale în fiecare lună și care se bucură de ele la fel de mult ca și noi.

...

Ce planuri de dezvoltare aveți?

Acum trebuie să reorganizăm modelul de business într-un format în care ne vom ocupa doar de vase. Florile necesită prea mult timp și efort. Dacă acest format se va valida, atunci vom putea vorbi și despre alte planuri de dezvoltare.

...

Această activitate este realizată cu sprijinul Fundației Friedrich Naumann pentru Libertate, Biroul pentru România și Republica Moldova și a Proiectului „Optim - Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova”, realizat de Helvetas Swiss Intercooperation.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal