
Noțiunea de bullying ar putea fi introdusă în Codul Educației. Scopul inițiativei
Noțiunea de bullying ar putea fi introdusă în Codul Educației. Această inițiativă are menirea de a contribui la conștientizarea fenomenului, de a ajuta specialiștii din domeniul educației să contracareze acest fenomen și de a promova asistența psihologică în școli.
・
Politicile educaționale privind prevenirea și combaterea bullying-ului au fost discutate, vineri , în cadrul unei întrevederi a secretarului Comisiei drepturile omului și relații interetnice, deputata Angela Munteanu-Pojoga cu reprezentanții mai multor instituții din domeniul educației și protecției copiilor.
În cadrul discuțiilor, Angela Munteanu-Pojoga a menționat că este familiarizată cu amploarea pe care o ia fenomenul bullying-ului, în contextul în care a activat în domeniul protecției copiilor, și că această inițiativă constituie o prioritate pe care se va axa pe perioada mandatului de parlamentar.
Participanții întrevederii au convenit asupra organizării unei ședințe de lucru în vederea definitivării conceptul noțiunii de „bullying”, care ulterior va fi reglementat în Codul educației.
Potrivit unui studiu realizat în 2019 de UNICEF, peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying, în rol de victimă, agresor sau martor. Adolescenții implicați în cazurile de bullying sunt mai predispuși la absenteism și abandon școlar, rezultate academice scăzute, depresiei și anxietate.