*Acest material este sponsorizat

Managerul Glovo Moldova, la un an de activitate: Cele mai frecvente produse livrate și ce l-au învățat moldovenii (INTERVIU)

Managerul Glovo Moldova, la un an de activitate: Cele mai frecvente produse livrate și ce l-au învățat moldovenii (INTERVIU)
Alexandru Mihalache, Country Lead Glovo Moldova

A devenit o obișnuință deja ca prânzul la birou, cina acasă sau orice nevoie a unui produs să fie satisfăcută în mai puțin de o oră de un curier rapid. Piața de livrări a crescut esențial odată cu venirea în țara noastră a companiei Glovo – unul dintre liderii de nișă în regiune. La numai un an de activitate, Glovo Moldova are cifre impresionante cu care se poate lăuda, dar și o problemă serioasă de confruntat – lipsa de curieri. Despre specificul de țară, ce știa și a aflat despre Moldova, dar și ce produse inedite au livrat curierii, am aflat în cadrul unui interviu cu Alexandru Mihalache, manager Glovo Moldova.

Domnule Mihalache, vă mulțumesc mult pentru deschidere. Nu vom ascunde că realizăm acest interviu în preajma sărbătorii Hramului Chișinăului. Vă mai amintiți, apropo, cum ați descoperit acest oraș prima dată și cum s-a schimbat percepția față de el prin experiența Glovo aici?

Mulțumesc și eu pentru oportunitate! Mă bucur să răspund acestui interviu și, în plus, mă bucur că am ocazia să vă povestesc puțin despre cine este Glovo și ce face în Moldova.

În primul rând, recunosc faptul că nu știam mare lucru despre Moldova, în general, sau despre Chișinău, în momentul în care am venit aici ca reprezentant al companiei Glovo. Bineînțeles, auzisem de faimoasele vinuri care se produc aici, auzisem că mâncarea este foarte bună și, ascultasem de nenumărate ori la radio muzică pop care provine din această țară. Mă refer, evident, la O-zone și la Carla’s Dreams.

În rest, nu cred că am avut nici o așteptare cu privire la oraș, mi-am propus să îl descopăr pas cu pas, să îi cunosc oamenii, obiceiurile, și să îmbin cunoștințele noi cu cele deja existente pentru a obține cele mai bune rezultate în ceea ce privește creșterea business-ului Glovo pe piață.

Se face un an de când Glovo a ajuns și la Chișinău – îmi amintesc entuziasmul cu care am primit cu toții această noutate. S-a păstrat entuziasmul începutului și ce rezultate are compania după 12 luni de activitate în RM?

Cu siguranță entuziasmul s-a păstrat. Am reușit să realizăm foarte multe în primul an de activitate Glovo în Moldova - am livrat peste 1,2 milioane de produse, cei peste 400 de curieri înscriși în aplicație au încasat venituri totale de peste 627.000 de euro și au parcurs 1,56 milioane de kilometri, adică de 4 ori distanța de la pământ la lună. Însă nu ne oprim aici.

Din dorința de a fi cât mai aproape de utilizatorii noștri, vom continua planul de extindere, atât în ceea ce privește prezența în noi orașe, cât și atunci când vine vorba despre adăugarea de noi parteneri în aplicație, pentru a oferi o varietate cât mai mare de produse. De asemenea, plănuim să creștem echipa de aici, care numără, în momentul de față, nouă persoane.

Alexandru Mihalache, Country Lead Glovo Moldova
 

Glovo e un business specific, cum v-a ajutat experiența din țara vecină și cum a putut aceasta să fie aplicată pe Moldova?

Glovo este o aplicație ușor de utilizat, prin intermediul căreia utilizatorii pot descoperi cele mai populare restaurante și magazine din oraș. Pot comanda orice, oriunde, oricând, iar aplicația se adresează tuturor consumatorilor, ajutându-i să economisească timp. Acesta este un fapt care continuă să apară în aproape orice piață în care Glovo este prezent ca business, iar Moldova nu face excepție.

În plus, ultimul an și jumătate a schimbat foarte mult obiceiurile consumatorilor și preferințele acestora, iar cererea de livrare rapidă sau în aceeași zi a început să devină tot mai mult o nevoie, atât în România, cât și în Moldova.

Mai mult decât atât, deși acest tip de business poate fi o provocare, mai ales la început, în momentul de față vedem oportunități semnificative de a ne extinde serviciile aici, iar atenția noastră va rămâne pe o livrare instantanee convenabilă, în care utilizatorii nu doresc să aștepte mai mult de 30-60 de minute pentru a primi un produs sau o comandă.

Ce detalii culturale sau de infrastructură au fost necesare de ajustat în Moldova și cum acestea au impactat calitatea serviciilor?

Moldova este o economie de tranziție, cu un potențial de creștere în viitor, în ciuda dimensiunilor sale reduse.  Am încercat să ne adaptăm pieței și să încercăm să creștem, luând în calcul toate detaliile specifice pieței.

Un lucru care îngreunează promisiunea brandului, de a livra orice într-un timp cât mai scurt, este dat de faptul că, în momentul de față, ne-a fost raportat un deficit de curieri de către firmele partenere. Acest lucru este generat de faptul că forța de muncă de aici se orientează spre alte state din UE, în principal cele din Vest.

Aud tot mai des de la oameni de business, de pe ambele maluri de Prut, despre criza de personal. Se simte ea la fel în ambele țări sau, totuși, avem specificuri? La ce alte capitole legate de personal sunt probleme?

Da, se simte o criză la nivelul forței de muncă. Glovo are dificultăți în a găsi curieri suficienți care să livreze comenzile realizate de utilizatori. Piața livrării produselor alimentare din Moldova și-a accelerat creșterea, atât în​​ volum livrat, cât și în valoare. Din punctul de vedere al statisticilor de consum, observăm o tendință de creștere a numărului mediu de comenzi plasate pe lună, iar cele mai active ore de consum sunt în jurul prânzului și seara, drept pentru care simțim cu atât mai mult o nevoie acută de curieri. O tendință asemănătoare se poate observa și în România, dar și în alte piețe din regiunea de sud-est a Europei.

Pentru motivare, menținere în echipă și alte detalii importante, e nevoie acum de eforturi mai mari din partea unui angajator?

Valorile Glovo sunt în ADN-ul nostru și, pe măsură ce am evoluat de-a lungul timpului, ne-am dorit să rămânem ancorați în modul în care valorile noastre au impact asupra culturii organizaționale, experienței angajaților și performanței companiei. Încercăm să creștem nivelul de leadership și, de aceea, încurajăm munca de echipă, oferind flexibilitatea de care este nevoie pentru ca toți membrii să ia cele mai bune decizii și recunoaștem realizările echipelor.

Alexandru Mihalache, Country Lead Glovo Moldova
 

Câți curieri are Glovo la moment pentru Republica Moldova și cum intenționați să extindeți rețeaua la nivel național? Pe ce mizează Glovo în strategia sa de dezvoltare pentru RM?

În prezent, Glovo reunește aproximativ 400 de curieri înscriși în Moldova, din care doar aproximativ 250 sunt activi. Ne dorim foarte mult să creștem numărul acestora, pentru a putea răspunde cererilor utilizatorilor aplicației și pentru a putea livra comenzile într-un timp cât mai scurt. 

Așa cum aminteam mai sus, ne dorim foarte mult să venim în întâmpinarea utilizatorilor noștri și ne concentrăm foarte mult în această perioadă pe extindere. Ne propunem ca în următorul an să lansăm Glovo în noi orașe din Moldova, să creștem numărul actual al partenerilor, care a atins aproximativ 250 în momentul de față și să oferim o varietate cât mai mare de produse.

Ce istorii vă aduc curierii din experiențele lor? Ce lucruri deosebite au livrat?

Dacă ne uităm la comenzile realizate în categoria „Orice” putem observa cele mai diverse tipuri de comenzi. Curierii au livrat de la hrană pentru pisici, la soluție anti-țânțari, cablu încărcare iPhone, baterii 1.5v - 15 bucăți, sau chiar ventilatoare. Cele mai populare trei produse comandate prin Glovo sunt Cheeseburger, McPuișor, Coca-Cola.

Dacă ne referim la lucruri inedite, putem menționa și cea mai rapidă comandă pe Glovo: 1 minut și 20 secunde. Este vorba despre o comandă de la unul dintre partenerii noștri. Pentru a beneficia de o ofertă, clientul a luat livrarea prin Glovo în timp ce aștepta produsele în fața restaurantului.

Ați simțit diferențe în feedback-ul de la clienți față de Glovo în Moldova?

În general, atât feedback-urile clienților din Moldova, cât și cele primite de la utilizatori din alte piețe se aseamănă. Obiectivul principal al Glovo este să ofere o experiență generală mult mai bună a utilizatorului și satisfacție garantată.

Ce v-au învățat moldovenii ca manager? Cum ați crescut ca manager, în general, în ultimul an?

Am învățat foarte multe despre mine ca manager de când sunt Country Lead Glovo pentru Moldova. De cele mai multe ori, încerc să îmi păstrez mintea deschisă și prefer să adopt o atitudine orientată pe găsirea de soluții și obținerea de rezultate, astfel că ultimul an ca manager a contribuit foarte mult la dezvoltarea mea profesională, la creșterea capacităților mele și a know-how-ului pe care îl am.

Alexandru Mihalache, Country Lead Glovo Moldova
 

 Foto: Glovo Moldova

P.

Vezi și aceste știri
Cele mai comandate bucate de moldoveni și câți kilometri au parcurs curierii de la Glovo în 6 luni de la lansarea în Republica Moldova

Cele mai comandate bucate de moldoveni și câți kilometri au parcurs curierii de la Glovo în 6 luni de la lansarea în Republica Moldova

Preparatele KFC, mai aproape de tine. La Glovo le ai cu livrare gratuită, până la finalul lunii februarie

Preparatele KFC, mai aproape de tine. La Glovo le ai cu livrare gratuită, până la finalul lunii februarie

Veste bună: Glovo adaugă McDonald’s în aplicație și crește numărul partenerilor asociați

Veste bună: Glovo adaugă McDonald’s în aplicație și crește numărul partenerilor asociați

Glovo, aplicația prin care poți comanda orice, a ajuns în Republica Moldova

Glovo, aplicația prin care poți comanda orice, a ajuns în Republica Moldova

Piața muncii pe timp de pandemie: În trimestrul doi al acestui an, 6.800 de angajați au constatat că COVID-19 le-a afectat locul de muncă

Piața muncii pe timp de pandemie: În trimestrul doi al acestui an, 6.800 de angajați au constatat că COVID-19 le-a afectat locul de muncă

Forța de muncă a R. Moldova în trimestrul doi al acestui an a însumat 874 de mii de persoane. Care este ponderea populației angajate

Forța de muncă a R. Moldova în trimestrul doi al acestui an a însumat 874 de mii de persoane. Care este ponderea populației angajate

Advertoriale
Cum aveți grijă de piele după ce purtați masca de protecție. Sfatul specialistului Herbalife

Cum aveți grijă de piele după ce purtați masca de protecție. Sfatul specialistului Herbalife

Ce noutăți aduce Startup Moldova Summit 2021 pentru comunitatea locală de antreprenori și startupuri

Ce noutăți aduce Startup Moldova Summit 2021 pentru comunitatea locală de antreprenori și startupuri

OTP Bank cumpără filiala albaneză Alpha Bank

OTP Bank cumpără filiala albaneză Alpha Bank

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    O minoră a cerut ajutor într-o farmacie, speriată de un bărbat care ar fi urmărit-o. Intervenția oamenilor legii (VIDEO)
  • 2
    Salariul brut al judecătorilor Curții Constituționale a fost aproape dublat. Stamate: „CC e fundamentul apărării democrației”
  • 3
    Pensia cea de pe urmă: 25% dintre pensionari continuă să muncească pentru a-și asigura existența. Ce înseamnă pentru ei „bătrânețile fără griji”? (INFOGRAFIC)
  • 4
    Ultima oră! Alerta cu bombă la Președinție - falsă (UPDATE)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.