Dependenți de internet? Cât timp stau tinerii pe rețelele de socializare

Dependenți de internet? Cât timp stau tinerii pe rețelele de socializare

Peste jumătate dintre utilizatorii de social media din întreaga lume au folosit reţelele sociale mai mult în timpul lockdown-urilor locale şi naţionale decât înainte de pandemie, iar şapte din zece  tineri, cu vârste între 18 şi 34 de ani, se bazează pe aceste reţele pentru a se simţi conectaţi, arată un studiu publicat de Kaspersky, scrie Agerpres.

Datele centralizate în cercetarea de specialitate relevă faptul că, zilnic, utilizatorii petrec în medie 1,8 ore pe Facebook, unu din zece dintre aceştia (11%) fiind în reţea de la patru până la şase ore.

În acelaşi context, pe TikTok, media globală este de 1,9 ore pe zi, deşi aceasta creşte la 2,3 ore pentru cei cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani, în timp ce 4% petrec şapte până la opt ore în fiecare zi în aplicaţie.În cazul Instagram, media globală este de 1,6 ore/zi.

Potrivit sursei citate, atunci când descriu cum se simt când sunt activi pe reţelele sociale, mai mult de jumătate (56%) spun că se simt amuzaţi şi peste o treime (36%) afirmă că se simt „conectaţi”.

„Având în vedere aceste sentimente pozitive, este posibil ca mai mult de patru din zece utilizatori (41%) să spună că reţelele sociale sunt un aspect "pozitiv" pentru societate şi politică, de două ori mai mulţi decât cei care le descriu ca fiind "negative" (19%)”, se menţionează în studiu.Specialiştii avertizează, în acelaşi timp, asupra faptului că dependenţa de reţelele de socializare poate avea un efect dăunător asupra sănătăţii mintale a utilizatorilor, chiar dacă majoritatea utilizatorilor este conştientă de potenţialul aspect negativ al acestor platforme.

Astfel, aproape două treimi (63%) îşi pot aminti o ştire despre potenţialul impact negativ al reţelelor sociale, iar din acest grup, 70% şi-au schimbat modul în care folosesc aceste platforme ca urmare a informaţiilor aflate. De asemenea, pentru patru din zece persoane (38%) acest lucru se reflectă în reducerea timpului petrecut pe social media şi aproximativ, iar un sfert dintre aceştia (26%) le verifică mai rar.

„Pentru a ne bucura la maximum de social media, trebuie să luăm în considerare atât sănătatea noastră mintală, cât şi securitatea datelor. Interacţiunile virtuale sunt diferite de cele din viaţa reală şi o mare parte din ceea ce oamenii - în special influenţatorii - postează pe social media este un instantaneu pozitiv al vieţii lor. Mulţi utilizatori ai reţelelor sociale se găsesc în situaţia de a-şi compara viaţa cu selecţiile prezentate de ceilalţi, iar acest lucru le poate afecta stima de sine şi sănătatea mintală. Este foarte important să acordăm atenţie timpului petrecut pe social media, conţinutului pe care îl consumăm şi modului în care ne face să ne simţim. Cercetarea noastră constată că, pentru o mică parte din oameni, social media generează emoţii negative; 4% înregistrează un sentiment de anxietate; acelaşi procentaj raportează că se simte furios, frustrat sau experimentează FOMO - (the fear of missing out)”, subliniază experţii.

Aceştia punctează că una din opt persoane (13%) şi-a şters sau dezactivat conturile de pe aceste reţele sociale, deşi nu este nevoie să se meargă atât de departe. 

Un alt aspect evidenţiat în studiul Kaspersky se referă la împărtăşirea datelor personale în mediul online. Mai mult de jumătate (52%) dintre utilizatorii de social media cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani cunosc pe cineva ale cărui date personale au fost compromise, iar 7% spun că au fost victime ale fraudelor prin intermediul reţelelor sociale.

„Asiguraţi-vă că setările de confidenţialitate sunt cele mai restrictive, utilizaţi software-ul de gestionare a parolelor şi fiţi atenţi la informaţiile personale pe care le distribuiţi pe reţelele sociale. Kaspersky a lansat propriul ShareAware Hub pentru a-i ajuta pe utilizatorii de social media să înţeleagă modul în care pot rămâne în siguranţă online şi cum se pot bucura de conectivitatea incredibilă pe care o oferă aceste reţele sociale, reducând în acelaşi timp posibilele dezavantaje”, se mai arată în comunicat.

Cercetarea a fost realizată de Opinium Research în perioada 18 - 31 mai 2021 pe un eşantion de 15.682 de adulţi din 25 de ţări, inclusiv Marea Britanie, Franţa, Italia, Germania, Spania, Danemarca, Olanda, Chile, Mexic, Argentina, Brazilia, Columbia, Peru, Japonia , Rusia, Turcia, SUA, Republica Cehă, Ungaria, Africa de Sud, Austria, Singapore, Vietnam, Australia şi Emiratele Arabe Unite.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
De ce a căzut Facebook? Compania a fost nevoită să repornească manual serverele afectate

De ce a căzut Facebook? Compania a fost nevoită să repornească manual serverele afectate

Dependent de dopamină digitală? Cum să stai mai puțin timp pe rețelele sociale

Dependent de dopamină digitală? Cum să stai mai puțin timp pe rețelele sociale

Bani de la Google și Facebook. Moldovenii au declarat 20 de milioane de lei, venituri din rețelele de socializare

Bani de la Google și Facebook. Moldovenii au declarat 20 de milioane de lei, venituri din rețelele de socializare

Advertoriale
Cel mai frumos loc e acasă, iar cea mai bună ipotecă e la maib

Cel mai frumos loc e acasă, iar cea mai bună ipotecă e la maib

Agrobiznes și iMetos lansează prima platformă de agro-meteo pentru fermierii din Moldova (VIDEO)

Agrobiznes și iMetos lansează prima platformă de agro-meteo pentru fermierii din Moldova (VIDEO)

De sărbători, tot ce dăruieşti e LOVE. Oferte de la Orange pentru clipe de neuitat alături de familie

De sărbători, tot ce dăruieşti e LOVE. Oferte de la Orange pentru clipe de neuitat alături de familie

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    I-au oferit votul de încredere, iar acum cer demisia. Reacția fracțiunii PAS, după declarațiile lui Moloșag
  • 2
    Ultimă oră! Avocata Poporului admite că ar putea să-și dea demisia din funcție după informațiile apărute în spațiul public
  • 3
    CEC cere anularea Marinei Tauber din cursa electorală pentru șefia municipiului Bălți. Ea este acuzată că a cheltuit bani nedeclarați
  • 4
    A venit iarna! Unde au căzut primii fulgi de nea în acest an
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.