Soluții potențiale pentru probleme reale: Când am putea avea parcări în capitală și cât ar putea costa un loc de parcare (INFOGRAFIC)

Soluții potențiale pentru probleme reale: Când am putea avea parcări în capitală și cât ar putea costa un loc de parcare (INFOGRAFIC)

Municipiul Chișinău înregistrează o lipsă de peste 70.000 de locuri de parcare. Autoritățile municipale au prezentat un studiu care prezintă potențiale soluții pentru gestionarea și implementarea unui sistem de management al parcărilor. Autorii au analizat șase orașe din Europa, similare ca dimensiune cu municipiul Chișinău și au prezentat termeni și taxe pentru crearea parcărilor în capitală. 

Potrivit experienței internaționale, la care fac referire responsabilii de la Chișinău, capitalele țărilor baltice sunt divizate în zone tarifare distincte, care atribuie prețul diferite pentru fiecare zonă de parcare. 

Astfel, autorii studiului au calculat un deficit de 74.000 de locuri de parcare, dintre care aproximativ 8.000 de locuri în centru, câte 3.500 de locuri de parcare în sectoare și aproximativ 56.000 de locuri de parcare în zona rezidențială.

 Responsabilii de la Primărie estimează că în perioada 2021-2028 vor fi amenajate peste 65.902 locuri de parcare municipale și 8.600 de locuri de parcare private amenajate prin Pateneriate Publice Private.

 

Totodată, autoritățile au stabilit și câteva tipuri de parcări: parcări stradale, parcări rezidențiale, parcări multi-etajate și parcări Park&Ride.

 

Pentru construcția unui loc de parcare de tip stradal, autoritățile trebuie să investească 2000 de lei, pe când pentru un loc de parcare de tip rezidențial – autoritățile trebuie să investească 10.000 de lei.

 

Totodată, a fost schițat un potențial plan de investiții. Cifrele variază în funcție de darea de exploatare a locurilor de parcare.

 

Astfel, dacă gradul de ocupare a parcării ar fi de 60%, atunci începând cu anul 2023, veniturile obținute în urma implementării sistemului de parcare vor acoperi cheltuielile operaționale și investițiile și chiar vor genera profit, spun responsabilii.

 

Potrivit cifrelor modice, prezentate de autorități, un loc de parcare în zona centrală ar putea costa zece lei pentru o oră, iar un loc de parcare în afara zonelor centrale - 5 lei pe oră. Persoanele care vor dori să-și parcheze mașinile în zonele rezidențiale ar putea plăti 300 de lei pentru un abonament lunar. 

 

Potrivit raportorilor, chiar dacă cifrele menționate ar suferi schimbări de până la 30%, oricum beneficiile de la implementarea sistemului vor fi mai mari decât costurile suportate.

 

Pe lângă beneficiile financiare, crearea locurilor de parcare are și beneficii sociale, de exemplu prin crearea locurilor de muncă.

 

 Totuși, proiectul prezentat de autorități nu scapă de obstacolele legale care încep cu Regulamentul Circulației Rutiere. Documentul nu prevede clar care sunt diferențele și modalitatea de a evidenția parcarea și staționarea.

De asemenea, nu există criterii care pot fi utilizate în cazul analizei dacă un automobil este parcat sau staționat. Codul Fiscal utilizează termenul de „parcaj” și „parcare”,  „Parcaj” – fiind locul din preajma carosabilului, pe când „parcarea” reprezintă locul propriu-zis de parcare.  

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Parcarea publică municipală de pe strada Ismail a fost amenajată

Parcarea publică municipală de pe strada Ismail a fost amenajată

Parcarea publică de pe strada Ismail ar putea fi finalizată până la sfârșitul lunii. Se toarnă deja asfaltul

Parcarea publică de pe strada Ismail ar putea fi finalizată până la sfârșitul lunii. Se toarnă deja asfaltul

În sectorul buiucani va fi disponibilă o nouă parcare publică. Câte locuri va avea aceasta

În sectorul buiucani va fi disponibilă o nouă parcare publică. Câte locuri va avea aceasta

În centrul capitalei va fi disponibilă o nouă parcare publică. Câte locuri va avea aceasta

În centrul capitalei va fi disponibilă o nouă parcare publică. Câte locuri va avea aceasta

Se caută un loc de parcare sau cum trotuarele din Chișinău sunt împărțite de șoferi și pietoni (GALERIE FOTO)

Se caută un loc de parcare sau cum trotuarele din Chișinău sunt împărțite de șoferi și pietoni (GALERIE FOTO)

O parcare cu plată din centrul Chișinăului ar putea deveni publică. Municipalitatea scoate gardul și estimează numărul de locuri

O parcare cu plată din centrul Chișinăului ar putea deveni publică. Municipalitatea scoate gardul și estimează numărul de locuri

OPINIE | Parcăm sau ne certăm? Cum soluționăm problema locurilor de parcare în Chișinău

OPINIE | Parcăm sau ne certăm? Cum soluționăm problema locurilor de parcare în Chișinău

Încă un incident la vânătoare: Un bărbat s-a ales cu multiple plăgi la picior

Încă un incident la vânătoare: Un bărbat s-a ales cu multiple plăgi la picior

Ceața le-a dat planurile peste cap. Un avion de pe cursa București - Chișinău a aterizat de urgență la Iași

Ceața le-a dat planurile peste cap. Un avion de pe cursa București - Chișinău a aterizat de urgență la Iași

Advertoriale
Cum să câștigi un automobil cu doar un Like & Share. Campania unei firme de la noi (VIDEO)

Cum să câștigi un automobil cu doar un Like & Share. Campania unei firme de la noi (VIDEO)

Uklon – serviciul ucrainean de comandă taxi online și-a început activitatea în Moldova

Uklon – serviciul ucrainean de comandă taxi online și-a început activitatea în Moldova

Cooperarea în agricultură: între succes și eșec. Cum a fost îmbunătățită experiența Republicii Moldova (FOTO)

Cooperarea în agricultură: între succes și eșec. Cum a fost îmbunătățită experiența Republicii Moldova (FOTO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Noi reguli de intrare în România. Toți călătorii vor completa formularul de localizare a pasagerului
  • 2
    Marina Tauber, adresare către Maia Sandu: „Este un război. În el neapărat vor fi câștigători și invinși, iar învinșii veți fi voi”
  • 3
    Un bărbat de 30 de ani a murit după ce ar fi fost împușcat în timpul unei partide de vânătoare
  • 4
    Mai mulți bălțeni, nemulțumiți de anularea alegerilor
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.