EDITORIAL | „Squid Game” printre copii: ne alarmăm?

EDITORIAL | „Squid Game” printre copii: ne alarmăm?
YOUNGKYU PARK/ NETFLIX

„Squid Game”, un serial Netflix, rupe gura târgului ultimele câteva săptămâni. Presa internațională a oferit cu generozitate spațiu articolelor despre succesul imens al serialului sud-coreean, „oficial cel mai popular show TV de la debutul său pe care Netflix l-a lansat vreodată”, potrivit companiei. „Squid Game” a devenit un must see al sezonului. Și nu doar printre adulți.

Serialul e o distopie care are la bază jocuri de copii, cunoscute, într-o formă sau alta, peste tot în lume. Acțiunea urmărește 456 de personaje adulte, oameni plini de datorii, izolați într-o locație necunoscută, impuși să joace jocurile copilăriei pentru șansa de a câștiga recompensa finală, o sumă de câteva miliarde de woni (moneda sud-coreeană) echivalentă cu aproximativ 38 milioane de dolari. Suma devine tot mai mare, pe măsură ce numărul jucătorilor scade - cine pierde, moare.

„Squid Game” e un amestec halucinant și disonant dintre culorile aprinse și vesele ale terenurilor de joacă unde are loc acțiunea, încordarea și disperarea jucătorilor, și violența extremă în care este împachetat fiecare joc. Și totuși, „Squid Game” a strâns o mulțime de urmăritori - Netflix a raportat recent că 111 milioane de conturi au vizionat drama în mai puțin de o lună de la debut. Costumele de Halloween inspirate de serial sunt, de asemenea, în fruntea căutărilor pe internet, iar provocările care au la bază jocurile din serial au devenit virale pe TikTok (la începutul lunii octombrie, hash tag-ul #SquidGame a fost vizionat de peste 22,8 miliarde de ori). 

În fond, nimic nou sub soare - oamenii întotdeauna au fost atrași de locul în care inocența se transformă în violență, de unde și filmele horror despre păpușile ucigașe sau fetițele angelice care devin monștri. Însă, diferența dintre filmele horror sau cele hiper-violente de până acum și popularitatea de peste noapte a serialului „Squid Game” este accesibilitatea serviciului de streaming Netflix, dar și a platformelor de de piratare gratuite, îmbinată cu mașinăria de PR din jurul filmului și, cel mai important, cu puterea de multiplicare a efectului pe care o au rețelele sociale. Așa „Squid Game” a devenit, în decurs de câteva săptămâni, jocul preferat al copiilor din toată lumea. Inclusiv, a celor din Moldova.

În SUA, Marea Britanie, Irlanda, Italia, Belgia, Franța autoritățile școlare, cadrele didactice, psihologii bat deja alarma. Școlile emit scrisori de avertizare către părinți că copiii desfășoară propriile provocări „Squid Game” în timpul recreațiilor. Copiii care pierd sunt „omorâți” simbolic - pișcați, plesniți, bătuți. „Moartea” poate lua diferite forme într-o curte școlară.

Da, copiii au acces la acest serial. Până și cei din clasele primare. Am vorbit cu părinți care mi-au spus că au aflat cu stupoare că copiii lor de 8-9 ani au privit filmul, deoarece colegii vorbesc doar despre el și n-au vrut să rămână în afara discuției. De multe ori părinții nici n-au auzit de „Squid Game” sau au auzit, dar nu l-au privit, respectiv nu înțeleg despre ce este vorba. Același lucru se întâmplă și la școală - majoritatea învățătorilor nu sunt la curent cu hiturile Netflix și cu provocările de pe TikTok. Deși violența în timpul pauzelor dintre ore nu este un fenomen nou, diferența e că acum ura și provocările periculoase s-au răspândit și pe rețelele sociale. Între copiii noștri și priveliștea unui omor este doar un click. E realitatea în care trăim de ceva timp, însă ne amintim de amploarea ei doar cu anumite ocazii.

Fenomenul „Squid Game” printre copii este un clopot care bate pentru noi, maturii - fie părinți, fie cadre didactice, fie tutori. El bate ca să ne anunțe că ar trebui să fim la curent cu ceea ce se întâmplă în lumea în care trăim - care sunt tendințele și moda momentului, despre ce vuiesc rețelele de socializare, care sunt # care adună cele mai multe vizualizări și pe ce se fac cei mai mulți bani în show business acum. Pentru că altfel, copiii noștri află primii și pun în practică lucruri pe care încă nu le înțeleg.

Viteza vieții noastre s-a schimbat. E un fapt. Iar noi, deocamdată, rămânem în urmă.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
O școală nouă pentru o lume nouă

O școală nouă pentru o lume nouă

EDITORIAL | Câteva întrebări relevante despre Facebook

EDITORIAL | Câteva întrebări relevante despre Facebook

Industria textilă din Coreea de Sud a fost salvată de serialul „Squid Game”. Cum a fost posibil

Industria textilă din Coreea de Sud a fost salvată de serialul „Squid Game”. Cum a fost posibil

Advertoriale
Maib lansează alto – next level premium banking

Maib lansează alto – next level premium banking

Școala Profesională din Nisporeni este în așteptarea unui nou grup de elevi care vor studia meseria de cultivator-procesatori de bacifere

Școala Profesională din Nisporeni este în așteptarea unui nou grup de elevi care vor studia meseria de cultivator-procesatori de bacifere

Orange a fost desemnată cea mai performantă rețea din Moldova pentru a 10-a oară consecutiv

Orange a fost desemnată cea mai performantă rețea din Moldova pentru a 10-a oară consecutiv

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Ultima oră! Alertă cu bombă la toate sediile Judecătoriei Chișinău și la Aeroport. UPDATE: Alertă și la Parlament și Spitalul Republican
  • 2
    Rusia ar urma să treacă la economia de război. Guvernul va putea obliga companiile să furnizeze armatei bunuri și servicii
  • 3
    Parlamentul European a votat pentru liberalizarea exporturilor de produse agricole din R. Moldova
  • 4
    Moneda euro a coborât la cel mai scăzut nivel din 2002
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.