În ultimul trimestru din 2014, numărul abonaților la televiziunea contra plată, a atins cel mai jos nivel din ultimii trei ani, în același timp cifra de afaceri a fost nesemnificativ în creștere.
În ultimul trimestru al anului precedent numărul abonaților la televiziunea contra plată s-a redus cu aproximativ 13,4 mii de abonați și a atins cifra de 273 mii de abonați, fiind cea mai mică cifră din ultimii trei ani.
În mare parte pierderea umărului de abonați se datorează sistării activității operatorul de televiziune prin satelit Focus-Sat, care avea puțin peste șapte mii clienții.
Compania respectivă fost privată de dreptul de furnizare a serviciilor de comunicații electronice pe un termen de șase luni, potrivit deciziei Curții de Apel Chișinău. Neoficial însă compania și-a sistat activitatea din cauza problemelor financiare, cauzate de costurile mari de retransmisie, în comparație cu veniturile acumulate de la abonații din țara noastră.
Numărul de abonați și ratele de penetrare ale serviciilor TV contra plată
Structura pieței, în funcție de numărul de utilizatori
În general diminuarea numărului de abonați a fost determinată de micșorarea numărului de abonaţi la reţele de cablu, reţele satelit (DTH) şi reţele MMDS (Multichannel Multipoint Distribution Service).
Pe de altă parte televiziunea prin eter și unde radio a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri în ultimul trimestru a anului precedent, care a ajuns la 70,5 milioane de lei, fiind cel mai bun rezultat din ultimii trei ani.
Evoluția cifrei de afaceri în sectorul TV și radio