FOTO. Atelier de PR - comunicarea în situații de criză

FOTO. Atelier de PR - comunicarea în situații de criză

Cum să anticipăm crizele de comunicare și de imagine în care s-ar putea pomeni o companie? Cum să reacționăm și cum să gestionăm crizele? Cine trebuie să comunice și cine trebuie să informeze clienții? La aceste întrebări au încercat să ofere răspuns organizatorii primului atelier de PR din Republica Moldova, care s-a desfășurat la 16 aprilie la Chișinău. La eveniment au participat în jur de 100 de persoane. Invitata specială a fost Ioana Mănoiu, cel mai cunoscut om de PR din România conform studiului BIZ în 2013, care a gestionat peste 30 de crize în ultimii ani.

...

„Într-o criză există trei momente. Există perioada de dinanite de criză, pe care poți să o preîntâmpini prin monitorizare și reacții rapide. În timpul crizei regula de aur este să comunici. Să fii prezent și nicidecum să te ascuzi. Un alt moment important este cel de după criză când trebuie să începi o campanie de restaurare a imaginii și de recâștigare a simpatiei publicului. Ioana Mănoiu susține că o criză poate fi ușor transformată în oportunitate, dacă știi cum să o gestionezi.

La rândul său, directorul companiei de PR PARC Communications, Alexandru Bejenari, susține că astăzi Tehnologiile Informaționale joacă un rol semnificativ atât în declanșarea crizelor de imagine, cât și în gestionarea situațiilor de criză.

...

„Zece ani în urmă, când a fost creată agenția noastră, Internetul și comunicațiile mobile erau mai mult elemente de confort, decât instrumente de lucru. Acum, însă, smartphone-urile și dispozitivele inteligente sunt parte din viața noastră. În ziua de astăzi riscul ca reputația unei persoane sau a unei companii să aibă de suferit pare a fi ceva normal. Măsura acestei normalități este determinată de îndemânarea noastră de a reacționa operativ și adecvat în situații neprevăzute. În cadrul atelierului nostru noi am încercat să urmărim evoluția riscurilor și cum pot fi gestionate situațiile de criză în opinia mai multor specialiști în comunicare”, a declarat Alexandru Bejenari.

...

„La Chișinău companiile au oameni din PR. Oamenii de PR devin tot mai importanți și căutați. Experiența de peste hotare arată că, deși o companie are un birou de PR, de foarte multe ori se apelează la serviciile unei agenții, pentru a avea mai multă creativitate”, a subliniat managerul de proiect în cadrul Clubului Profesioniștilor în Relații Publice și Comunicare, Natalia Efros.

...

Parc Communications și Clubul Profesioniștilor în Relații Publice și Comunicare promit să mai organizeze astfel de ateliere menite să dezvolte sectorul de PR din Republica Moldova.

...

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.