Comentariul șefului Direcției Transport privind limitatoarele de viteză instalate în Capitală

Comentariul șefului Direcției Transport privind limitatoarele de viteză instalate în Capitală
Foto: Agora.md

Șeful Direcției Transport și căi de comunicații, Igor Gamrețchi, susține că limitatoarele de viteză instalate în capitală au drept scop primordial protejarea pietonilor. Mai mult, funcționarul spune că acestea ar putea fi scoase peste doi, trei ani când șoferii vor deveni mai conștienți și vigilenți.

„Prioritatea numărul 1 pentru Direcția Transport este securitatea pietonilor. Ținând cond de numărul de accidente care se produc la trecerile pietonale ne-am văzut nevoiți să instalăm aceste limitatoare. Pe toată lățimea carosabilului nu cred că este o idee bună pentru că ambuteiajele ar fi și mai mari, iar cheltuielile s-ar dubla. Este important ca reprezentanții MAI să se autosesizeze atunci când șoferii încalcă Regulamentul Circulației Rutiere și ocolesc aceste limitatoare de viteză ieșind pe contrasens”, a declarat pentru Agora Igor Gamrețchi.

Referindu-se la calitatea și înălțimea acestora, Gamrețchi spune că din mai multe posibilități a fost aleasă soluția optimă.  

„Limita de 30 de km/h este indicatorul obligatoriu care se instalează înaintea limitatoarelor de viteză. Dacă le-am face cu o înălțime mai mică, mașinile „ar zbura” peste ele. Un exemplu este accidentul de ieri de pe strada Grenoble, când șoferul, chiar dacă a trecut de limitatorul de viteză, a lovit doi tineri pe trecerea de pietoni. Ce s-ar fi întâmplat dacă acolo nu era limitator de viteză? Eu sper ca în maxim doi, trei ani, când șoferii vor deveni mai conștienți și mai disciplinați să scotem toate aceste limitatoare de viteză”, a subliniat șeful Direcției Transport.

„În doi, trei ani sper să nu mai avem nevoie de ele”. Igor Gamrețchi.

Cât privește limitatorul din sectorul Rîșcani, pe care unii internauți l-au dat drept exemplu potrivit pentru o astfel de inițiativă, Igor Gamrețchi spune că acesta a fost instalat ca experiment și că nici acolo reacțiile nu au fost toate pozitive. „Mai mult, unele troleibuze, de model european, întâmpină dificultăți la traversarea lui. Din câteva situații am ales una optimă. Da, se formează ambuteiaje, mai les în orele de vârf, dar cred că viața pietonilor este mai importantă”, a conchis funcționarul.

Amintim că decizia autorităților locale de a instala limitatoare de viteză în preajma trecerilor pietonale a fost salutată de cetățeni. Unii șoferi și-au manifestat însă nemulțumirea față de modul în care au fost instalate acestea, menționând că sunt prea dure și prea înalte și că pot provoca defectarea suspensiei. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
În 2021 s-au înregistrat peste 300 de plângeri pe marginea unor presupuse cazuri de discriminare

În 2021 s-au înregistrat peste 300 de plângeri pe marginea unor presupuse cazuri de discriminare

ANTA a primit o cotă suplimentară de autorizații din partea Ungariei

ANTA a primit o cotă suplimentară de autorizații din partea Ungariei

Krasnoselski a semnat un decret prin care a demis așa-zisul guvern din stânga Nistrului și a înaintat un nou candidat (DOC)

Krasnoselski a semnat un decret prin care a demis așa-zisul guvern din stânga Nistrului și a înaintat un nou candidat (DOC)

Advertoriale
Orange a semnat un parteneriat durabil pentru Moldova, cu Proiectul Tehnologiile Viitorului

Orange a semnat un parteneriat durabil pentru Moldova, cu Proiectul Tehnologiile Viitorului

EuroCreditBank vă oferă depozite în valută, la cele mai avantajoase condiții de 2,5% anual

EuroCreditBank vă oferă depozite în valută, la cele mai avantajoase condiții de 2,5% anual

Ești în căutarea unei locuințe?  Află care sunt avantajele și dezavantajele unei case în chirie

Ești în căutarea unei locuințe? Află care sunt avantajele și dezavantajele unei case în chirie

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
    Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Tatiana Miron, tânăra care a decis să revină din Spania pentru a dezvolta satele din Moldova (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Liderii lumii - sub lupă (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Dumitru și Emanuela Ciuprina, tinerii care au schimbat Bucureștiul pe satul Lunga din Florești (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Marina Tauber a cerut intervenția online a lui Ilan Șor la ședința Parlamentului. Igor Grosu: A avut timp să ia bilet într-o direcție (FOCUS)
  • 2
    Dodon, după ce procurorii au solicitat mandat de arest: „Împotriva unui lider de opoziție este format un grup de investigație compus din peste 50 de persoane”
  • 3
    Ultimă oră! Igor Dodon va sta 30 de zile în arest la domiciliu, iar cumnatul său - în arest preventiv
  • 4
    Procurorul de caz, despre solicitarea privind arestul preventiv a fostului președinte Igor Dodon: Exista riscul eschivării
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.